ضرورت تبیین الگو و رهنمودهای فرهنگ غنی اسلام برای ترویج ازدواج آسان

مدیر کمیته امداد دورود از برگزاری کلاس‌های قبل و بعد از ازواج برای دختران و پسران تحت حمایت در شرف ازدواج با هدف تبیین الگوها و رهنمودهای فرهنگ غنی اسلام و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ - 17January 2016

ضرورت تبیین الگو و رهنمودهای فرهنگ غنی اسلام برای ترویج ازدواج آسان

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، اسدالله اسدی، مدیر کمیته امداد شهرستان دورود ، با اشاره به اینکه کمیته امداد همواره به حمایت از زوجهای جوان در راستای تحکیم بنیاد خانواده با برگزاری بیشاز 20جلسه آموزشی، مشاورهای و کارگاههای تخصصی پرداخته است، گفت: تسهیل و ترویج ازدواج بههنگام، آگاهانه و آسان در بین جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوار جهت تسهیل در امر خانواده و پیشگیری از شیوع آسیبهای اجتماعی و فردی از قبیل طلاق، اعتیاد، بزهکاری و ... از مواردی هستند که در کلاسهای آموزشی  این نهاد بهصورت رایگان و با استفاده از توان علمی مشاوران کمیته امداد، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان ارائه میشود و باعث توانمندسازی فکری و فرهنگی جامعه هدف شده تا با شرایط آسانتری راهی خانه بخت شوند.
وی ادامه داد: ستاد جهیزیه کمیته امداد امام خمینی(ره) با برنامهریزی جهت بهرهمندی حداکثری از ظرفیتهای خیّران و کمک به ازدواج نیازمندان از طریق تعامل و همکاری با سازمانهای دولتی و مردمی، خیریهها جهت تامین بخشی از جهیزیه دختران در شرف ازدواج تحت حمایت از طریق همافزایی و اعطاء هدیه جهت تقدیر از زوجها با مهریه پایین و ارزشگذاری برای این امر خداپسندانه تلاش زیادی کرده است.
اسدی همچنین به کمک هزینه ازدواج به زوجهای جوان اشاره و اظهار کرد: این نهاد در حوزه ازدواج با محدویت اعتبار دولتی مواجه است و اعتبارات تخصیصی پاسخگوی هزینههای ازدواج دختران و پسران تحت پوشش جهت تشکیل خانواده نیست که در این راستا نیازمند کمک و مساعدت مؤسسات، مراکز خیریه و خیّران هستیم.
وی با بیان اینکه به هر نوعروس 20 میلیون ریال در قالب کمک هزینه ازدواج بهصورت بلاعوض پرداخت میشود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ سه میلیارد و 200  میلیون ریال به 160 نوعروس تحت حمایت از طریق منابع داخلی و کمکهای مردمی پرداخت شده و با رایزنیهایی که با مؤسسات خیریه و خیّران در امر تهیه و توزیع جهیزیه شده تعداد 37 مورد کمک هزینه ازدواج به مبلغ 740 میلیون ریال در دهه مبارک فجر امسال به 37 نوعروس تحت حمایت پرداخت خواهد شد.
مدیر کمیته امداد شهرستان دورود گفت: فرآیند ایجاد اشتغال در کمیته امداد منحصراً به افراد تحت حمایت پرداخت نمیشود و  همسران نوعروسان تحت حمایت در صورتیکه بیکار و دارای شرایط وام اشتغال باشند جهت ایجاد شغل و کسب درآمد میتوانند از تسهیلات اشتغالزایی این نهاد حمایتی استفاده کنند.

منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها