سردار کوثری در نخستین یادواره شهدای گردان 8 سپاه تهران (الحدید)

اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت خواهد کشاند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:حضرت امام می فرمود قرن آینده، قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت ها را به خاک ذلت خواهد کشاند.
کد خبر: ۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳ - 23November 2013

اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت خواهد کشاند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار اسماعیل کوثری در نخستین یادواره شهدای گردان 8 سپاه تهران (الحدید) اظهار کرد: از همان اوایل انقلاب دو تفکر ملی گرایی و نهضت آزادی و دیگری پیاده سازی اسلام حقیقی در نظام وجود داشت.

وی افزود: این دو تفکر در تشکیل سپاه هم موثر بود و بعضی میگفتند باید اسم آن گارد ملی و زیر نظر رئیس جمهور و بعضی دیگر که از یاران امام بودند میگفتند باید نامش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و زیر نظر شخص امام باشد که در نهایت  یاران امام توانستند تفکرشان را به عمل برسانند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وقتی سپاه تشکیل شد حرفی از این که جزو نیروهای مسلح باشد نبود، گفت: اگر هم حرفی بود، اینطور بود که 90 درصد آن عقیدتی و 10 درصد آن نظامی باشد اما در جنگ نیاز شد تا سپاه وارد عمل شود.

وی با اشاره به روحیه فداکاری، ایثار و شهادت طلبی نیروهای این گردان گفت: عمر متوسط نیروها در آن زمان 4 ماه بود، یعنی هرکه میآمد میدانست 4 ماه بعد شهید میشود اما باز هم می آمدند و لباس سبز سپاه را بر تن میکردند و برای شغل و حقوق نیامده بودند.

کوثری نیروهای این گردان را خالص و الگوی آنها را حضرت سیدالشهدا دانست و اظهار کرد: حضرت امام با تدبیر بسیار دقیق، عالی و تجربه ای که از دوران مشروطیت داشتند، این نظام را تشکیل داده و 10 ماه قبل از شروع جنگ فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی بسیج را دادند.

وی افزود: حضرت امام از ابتدا گفته بود این تشکیلات باید مردمی باشد اما دیدیم و میبینیم که بعضی اصلاً اهمیتی به بسیج ندادند و بسیج را در میدانها راه نمیدادند.

فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول الله ابراز کرد: اوایل دوران دفاع مقدس ما هنوز آمادگی کامل را نداشتیم و حتی فرصت آموزش چگونگی کار با ادوات جنگی به نیروها را هم نداشتیم و  از طرفی هم نمیتوانستیم به دشمن بگوییم صبرکن تا آموزش بدهیم و بعد حمله کنند.

وی افزود: در چنین شرایطی، بعضیها حرفهایی درمورد جنگ میزنند که اینها تدبیر نظامی نداشتند و دیوار گوشتی تشکیل میدادند در حالی که همینها در همان زمان، هیچ کمکی نمیکردند.

کوثری با اشاره به نقش شهدا و ایستادگی رزمندگان در مقابله با دشمن بعثی گفت: دشمن برنامه حرکت خود را اینطور طرح ریزی کرده که 7 روزه تهران را تسخیر کند اما شهدا با تمام کاستیها ایستادگی کردند و در آخر نیز شهادت نصیبشان شد.

وی درباره اتفاقات اخیر و تحریمها ضد ایران، نظام جمهوری اسلامی و ولایت را نعمت الهی دانست و تصریح کرد: ما باید بتوانیم با تمام این نارساییها، مشکلات، بیکاری و تورم ها در برابر تحریم دشمن ایستادگی کنیم زیرا هدف بزرگتری را در پیش رو داریم و آن حفظ نظام اسلامی و ارزش های امام و رهبری است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:حضرت امام می فرمود قرن آینده، قرن اسلام است، اسلام ابرقدرت ها را به خاک ذلت خواهد کشاند.

گفتنی است نخستین یادواره شهدای گردان الحدید سپاه تهران با حضور جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در تالار آبگینه شهر ری برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی محمد عرب دبیر ستاد نخستین یادواری شهدای گردان الحدید آغاز و سپس سردار باقری رئیس این ستاد به بیان توضیح درمورد چگونگی تشکیل این گردان و آمار شهدای آن و چگونگی برگزاری یادواره پرداخت.

در این مراسم چندتن از رزمندگان و جانبازان این گردان خاطراتی را از شهدای این گردان بیان کردند.

این یادواره با رونمایی تمبرهای 10 تن از شهدای گردان الحدید و اهداء لوح یادبود به خانوادههای این شهدا پایان یافت.

نظر شما
پربیننده ها