مجلس قوی؛ ایران قوی

مشارکت مردم در دور دوم انتخابات برای نمایندگان تعهدآور است و مسئولیت‌شان را سنگین‌تر می‌کند و با انتخاب درست، مجلس قوی منجر به ایران قوی خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۲ - 11May 2024

مجلس قوی؛ ایران قویگروه سیاسی دفاع‌پرس: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان در تهران و ۲۲ حوزه انتخابیه کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت با حضور باشکوه مردم برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در اولین دقایق آغاز مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) رای خود را به صندوق انداختند.

امام خامنه‌ای با تأکید بر اینکه خود انتخابات امری ضروری و مهم است، فرمودند: این انتخابات نشان از حضور، اراده و تصمیم مردم است؛ بنابراین مسئولیت ملی ایجاب می‌کند همه کسانی که خواهان پیشرفت کشور و رسیدن به اهداف کلان هستند در انتخابات مشارکت داشته باشند.

مردم حماسه ساز ایران اسلامی بار دیگر به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی گوش فرا دادند و با همدلی، وحدت کلمه و انسجام ملی با حضور قدرتمند و گسترده خود پای صندوق‌های اخذ رای ثابت کردند که این نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است.

شکل‌گیری بیش از ۴۰ انتخابات در تنها ۴۴ سال از عمر پرافتخار انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آرمان این انقلاب مبتنی بر حضور مردم در جایگاه تعیین سرنوشت خودشان است.

مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور تاثیرگذار خود به وظیفه ملی خود عمل کردند و از امروز منتخبانی که در کرسی مجلس دوازدهم خواهند نشست باید با بینش و فهم سیاسی بتوانند قوانین را با توجه به شرایط زمان و مکان ارائه و تصویب کرده و با استقلال حق مردم را پیگیری کنند.

این مشارکت برای نمایندگان تعهدآور است و مسئولیتشان را سنگین‌تر می‌کند و با انتخاب درست، مجلس قوی منجر به ایران قوی خواهد شد.

نمایندگان مجلس دوازدهم با سرلوحه قرار دادن سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی که گفتند «طرح‌ها و پیشنهاد‌هایی که مربوط به عمران و رفاه حال ملت خصوصا مستضعفین است انقلابی و به سرعت تصویب کنید و از وزارتخانه‌ها و ماموران اجرا بخواهید که از کاغذبازی‌ها و غلط‌کاری‌های زمان طاغوت اجتناب کنند.» باید بدون بروکراسی اداری و اتلاف وقت کار مردم را به سرعت انجام دهند.

همچنین امروز که ایران اسلامی با جنگ اقتصادی و تحریم دشمنان دست و پنجه نرم می‌کند توانمندسازی و تقویت قدرت مجلس شورای اسلامی اهمیت بیشتری خواهد داشت؛ چون در رأس تمام نهاد‌های کشور است و در دوران بحران اقتصادی کشور باید فرمان اقتصاد را به خوبی هدایت کند و بارزترین نقش آن تصویب بودجه سالیانه کشور است.

مدتهاست که مشکلات معیشتی مردم گسترش یافته و تنگدستی، فاصله طبقاتی و معضل بیکاری تحملشان را کاهش داده است باید مجلس که خانه ملت نامیده می‌شود و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست در تصویب لایحه بودجه حساسیت بالایی داشته باشد.

لایحه بودجه وقتی تاثیر مثبت و کارآمدی در جامعه دارد که نرخ تورم را مهار، اشتغال را افزایش و رونق تولید را گسترش دهد. هرچه دولت بیشتر هزینه کند، اشتغال بیشتری در جامعه ایجاد می‌شود و به دنبال آن درآمد مردم افزایش می‌یابد و پول بیشتری به گردش مالی در بازار وارد می‌شود و سطح زندگی مردم و درآمدشان بهتر خواهد شد، در غیر این صورت میزان اشتغال، درآمد و قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار