استاندار مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بازنگری در سند آمایش سرزمینی مازندران

«نوری» گفت: با توجه به بررسی‌ها، سند آمایش سرزمینی در استان مازندران نیازمند اصلاحیه و بازنگری است که تا یک ماهه آینده باید به سرانجام رسیده و درشورای برنامه ریزی استان ارائه شود. ‎
کد خبر: ۶۶۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱ - 11May 2024

ضرورت بازنگری در سند آمایش سرزمینی مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «یوسف نوری» استاندار مازندران امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با اظهار این که همه جای استان فرصت بی‌نظیری برای پیشرفت است که خودمان باید با استفاده از این داشته‌ها به پیشرفت مورد هدف برسیم، اظهار داشت: سند آمایش باید مورد توجه در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی به اهمیت توجه به داشته‌های فرهنگی، آموزشی و حوزه علمیه مازندران در سند آمایش سرزمینی استان اشار کرد و ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی مازندران که جهشی شده است نیز باید با ارایه راهبرد‌ها و راهکار‌ها در سند مورد اهتمام قرار بگیرد.

نوری با توضیح این که سرانه زیر ساختی وضعیت موجود مازندران باید مشخص شود، در عین حال تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر بازنگری جدی در مفاهیم توسعه سند آمایش سرزمینی مازندران انجام شود.

استاندار مازندران با بیان این که در بازنگری سند آمایش مازندران باید به ۳۵ ابلاغ رهبر معظم انقلاب اسلامی، سند تحول سرزمینی دولت و اسناد بالادستی برنامه پنج ساله هفتم توسعه نیز اهتمام جدی شود، خاطرنشان کرد: این سند باید در بدنه کارشناسی همه دستگاه‌های اجرایی ترویج و فرهنگ سازی شود.

نوری مدیران کل دستگاه‌های اجرایی را مسئول مستقیم مشارکت و همکاری در بازنگری و اجرای سند آمایش سرزمینی مازندران دانست و گفت: در این سند، الگوی راهبری در طرح‌های توسعه‌ای، زیر ساختی، عمرانی، خدماتی، تولیدی، اجتماعی، فرهنگی و صنعتی باید زمان‌بندی داشته باشد.

وی خطاب به مدیران کل دستگاه‌های اجرای استان گفت که برای توسعه مازندران نباید دولتی فکر کنیم، مشارکت عمومی و خصوصی قانون است و باید اجرایی شود.

نوری تصریح کرد: نهاد‌های حاکمیتی مازندران باید زمینه مشارکت بین دستگاه‌های اجرایی را بیشتر فراهم کنند، همه جای مازندران فرصت بی‌نظیری برای توسعه است، بنابراین در سال جهش تولید باید فکر جهش توسعه‌ای را با مشارکت مردم جدی بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار