سرلشکر جعفری عنوان کرد

حذف روحیه بسیجی توسط سیستم اداری کشور/ممانعت برخی مسئولان از شکل‌گیری انقلاب اداری

فرمانده کل سپاه با اشاره به از بین رفتن روحیه انقلابی و بسیجی توسط سیستم اداری کشور گفت: برخی مسئولان نیز در قوای سه گانه مانع شکل گرفتن انقلاب اداری هستند.
کد خبر: ۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷ - 23November 2013

حذف روحیه بسیجی توسط سیستم اداری کشور/ممانعت برخی مسئولان از شکل‌گیری انقلاب اداری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرلشکر پاسدار "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران، در همایش مدرسه عشق که عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه بسیج باید مانند سپاه پاسدران که یک سازمان موظفی برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن است، فعالیت کند، اظهار داشت: تنها فرق بسیج و سپاه این است که بسیج سازمانی موظفی نیست، اما باید در کنار سایر فعالیتها از انقلاب دفاع و در راستای اهداف انقلاب حرکت کند.

وی افزود: وجه تمایز بسیج با سایر اقشار جامعه، پیشتازی آن در انقلاب اسلامی است که الزمات زیادی را میطلبد تا بتوانیم در عرصههای مختلف وظیفه پاسداری از انقلاب و پیشبرد اهداف آن را دنبال کنیم.
 
* عاشورا محور حرکت انقلاب
 
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در ماه محرم هستیم، خاطرنشان کرد: محور حرکت انقلاب، عاشورا است و ما میتوانیم درسهای مختلفی از این حرکت بگیریم.
 
سردار جعفری با بیان اینکه اولین نکتهای که هر نیروی انقلابی باید مد نظر داشته باشد، اطاعت پذیری محض از خدا و سلسله مراتب ولایت است، تاکید کرد: ویژگی بارز امام حسین(ع) در روز عاشورا اطلاعات محض از خدا برای قربانی کردن خود، فرزندان و یاران برای یاری اسلام و دین خدا بود. از بارزترین ویژگیهای حضرت ابوالفضل(ع) نیز اطاعتپذیری محض از ولایت است.
 
وی با بیان اینکه ممکن است کسی ذاتا روحیه انقلابی داشته باشد، اظهار داشت: شرط اصلی انقلابی مومن شیعه در چارچوب انقلاب اسلامی، اطاعتپذیری از ولایت است.
 
* سرنوشت افرادی که اطاعتپذیری محض از ولایت نداشتند
 
فرمانده کل سپاه با طرح این سوال که "چه کسانی را در جرگه انقلابیون ناب و اسلامی بدانیم"، گفت: این سوال از اوایل انقلاب تا به امروز مطرح است. برخی افراد به خود اجازه میدهند در برابر نظر رهبری نظری داشته باشند و به آن اصرار بورزند. در این مدت دیدهایم کسانی که ویژگی اطاعتپذیری محض از ولایت را  نداشتند، کم آوردند و به چه سرنوشتهایی دچار شدند.
 
سرلشکر جعفری افزود: ممکن است کسانی در زمینههای مختلف از جمله عدالت که یکی از اصول محوری انقلاب است سالم باشند، ولی اگر این شرط را نداشته باشند ممکن است دچار اشتباه شوند.
 
وی با بیان اینکه در بهترین حالت کسی ذیل نظر ولایت نباید هیچ نظری حتی در ذهن و باور خود داشته باشد، اذعان کرد: وقتی نظری اعلام میشود و ما نظر دیگری داریم، باید نظر مقام معظم رهبری را در عمل انجام دهیم. کارهای مشکلی که در مسائل مختلف از جمله سیاست خارجی داریم، از همین نکته نشات میگیرد.
 
عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به دنبال این هستند که ما در زمینههای سیاسی و حتی اقتصادی، روحیه تهاجمی نسبت به دشمن داشته باشیم، تاکید کرد: متاسفانه ما میبینیم نیروهایی که در نظام مسوولیت دارند، این موضع را فرع بر مسائل دیگر میدانند.
 
سرلشکر جعفری دومین درس حادثه عاشورا را از خودگذشتن در راه خدا عنوان کرد و افزود: جهاد فی سبیلالله همان چیزی است که هر نیروی انقلابی و بسیجی باید از آن ویژگی برخوردار باشد. روحیه جهادی باید در همه فعالیتهای اجتماعی عرصه انقلاب اسلامی از جمله جهاد علمی، سیاسی، عقیدتی، اقتصادی و ... نمایان شود.
 
وی با بیان اینکه تا رسیدن به ایدهآل در موضوع از خودگذشتگی نزد نخبگان عرصه انقلاب فاصله زیاد است، افزود: قشر دانشجو میتواند در عرصه علم حرکتی را برای پیشرفت جامعه انجام دهد.
 
* مدعیانی که اصل اساسی استکبارستیزی را فراموش کردند
 
فرمانده کل سپاه با اشاره به نظر مقام معظم رهبری پیرامون استکبارستیزی تصریح کرد: استکبارستیزی رویه اصلی انقلاب اسلامی و نقطه مقابل انقلاب اسلامی است، اما کسانی هستند که ادعای انقلابی و با امام(ره) بودن را دارند این اصل اساسی را فراموش کردهاند.
 
سردار جعفری با طرح این موضوع که برخی میپرسند "چه نیازی است تا در مقابل استکبار و غرب بایستیم؟"، تاکید کرد: این افراد طرفداری برای مردم و دلسوزای برای آنها را بهانه میکنند تا استکبارستیزی را از انقلاب بگیرند. اگر این اصل از انقلاب گرفته شود، انقلاب تعطیل میشود.
 
وی درس دیگر نهضت عاشورا را استقامت و پایداری دانست و با اشاره به صحبتهای مقام معظم رهبری پیرامون چگونگی شکلگیری و ماندگاری حرکت عاشورا در تاریخ افزود: همه باید به عهدی که با خدا بستهایم وفادار بمانیم؛ این عهد همان ایستادگی در مقابل دشمن در همه عرصههای سیاسی، اقتصادی، نظامی و علمی است.
 
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ایستادگی و حرکتی که بین امت و امام امت وجود دارد، مشکلی ندارد؛ ولی در این بین با کسانی که مسئولیت بر عهده میگیرند قدری با مشکل مواجه هستیم.
 
سرلشکر جعفری ایستادن و دفاع از مسیر حق و همراهی آن را موضوع محوری انقلاب دانست و تصریح کرد: اگر ما بخواهیم بر اساس انقلاب اسلامی، دانشجوی بسیجی داشته باشیم که در حفظ روحیه انقلابی پیشتاز است این مورد از موارد اساسی است.
 
وی با اشاره به صحبت برخی افراد مبنی بر اینکه "چه نیازی به ادامه انقلاب پس از استقرار آن است"، گفت: سال 1378 مقام معظم رهبری برای اینکه این شعار متوقف شود سخنرانی تندی ایراد کرده و گفتند اگر بخواهد حرکتی برای توقف انقلاب صورت بگیرد، انقلابی دیگر در کشور تکرار خواهد شد.
 
عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: حاکمیت تفکر بسیجی یک الزام قطعی و اجتنابناپذیر برای محقق شدن اهداف انقلابی است و این هم اگر آرمانگرایی و هدفگذاری دانشجوی بسیجی نباشد، به هدف نخواهیم رسید.
 
سرلشکر جعفری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره عبور از مرحله سوم انقلاب اسلامی بیان داشت: تا زمانی که پستهای کلیدی نظام توسط نیروهای انقلابی و بسیجی اشغال نشود، همچنان در این مرحله درجا خواهیم زد.
 
فرمانده کل سپاه با اشاره به سیستمهای اداری موجود در کشور گفت: وقتی افرادی با روحیه انقلابی در پستهای مدیریتی قرار میگیرند، تسلیم آن سیستم میشوند و روحیهشان از دست میرود.
 
وی افزود: کسی میتواند در برابر این سیستمها تسلیم نشود که با قالبشکنی و تغییر و تحول در آن سیستم مدیریت کند.
 
* ممانعت برخی مسئولان از شکلگیری انقلاب اداری
 
سردار جعفری یکی از چالشهای اصلی انقلابی بودن را همین سیستم دانست و  تصریح کرد: من در سال 74 این معضل را برای رئیس جمهور وقت توضیح دادم و گفتم ما باید انقلاب اداری انجام دهیم.
 
فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به از بین رفتن روحیه انقلابی و بسیجی توسط سیستم اداری کشور گفت: برخی مسئولان نیز در قوای سه گانه مانع شکل گرفتن انقلاب اداری هستند. برای عبور از مرحله سوم، دانشجوی بسیجی باید خود را بسازد و خدا نیز کمک خواهد کرد تا بتوان در نظام اسلامی نقش تعیینکننده ایفا کرد.
نظر شما
پربیننده ها