حجت‌الاسلام محمدیان:

امروز در شرایطی نیستیم که عده‌ای بخواهند نسخه تسلیم بپیچند

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه روزی در این کشور هزاران هزار نفر جان دادند برای اینکه این انقلاب به وجود آمده و حفظ شود، گفت: امروز در جامعه در شرایط شعب ابی‌طالب نیستیم که عده‌ای بخواهند نسخه تسلیم بپیچند.
کد خبر: ۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳ - 23November 2013

امروز در شرایطی نیستیم که عده‌ای بخواهند نسخه تسلیم بپیچند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "حجتالاسلام والمسلمین محمدیان"، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها در همایش بزرگداشت سالروز تاسیس بسیج دانشجویی به تشریح سبک زندگی جهادی پرداخت.

حجتالاسلام محمدیان، با اشاره به اینکه هنگام ترک مکه توسط امام حسین(ع) صدها هزار نفر در مسجدالحرام طواف میکردند، گفت: ممکن است کسانی واجبها، مستحبات و حرام و حلالها را رعایت کنند، اما در بخش جهاد نتوانند انتخاب کنند.

وی یکی از شاخصهای زندگی جهادی  که فرد بسیجی را از بقیه متمایز میکند، اعتقاد به "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز خیمههای امام حسین(ع) و جریانهای سفیانی مشخص است و باید با جریانهای الحادی و دشمنان دین مبارزه کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها تشخیص درست جبهه حق و باطل را دومین شاخص زندگی جهادی دانست و افزود: اگر کسی بصیرت و آشنایی  با عمق گروههای نفوذی دشمن نداشته باشد، در این عرصه نمیتواند زندگی جهادی داشته باشد.

وی افزود: این دشمن ممکن است دشمن درونی و یا دشمن بیرونی باشد و اگر کسی در مقابل نفس خود کم بیاورد، در مقابل دشمن بیرونی نیز کم میآورد.

محمدیان عزم و اراده قوی برای ورود به مبارزه را یکی دیگر از ویژگیهای زندگی جهادی عنوان و تاکید کرد: ممکن است کسی به دو مورد قبلی معتقد باشد، اما اهل میدان عمل و در مقابل خطرات حاضر به پذیرش خطر نباشد.

وی گفت: کار جمعی و تشکیلاتی و همراه ساختن جوانان معتقد دیگر ویژگی این سبک زندگی است. افرادی هستند که در جمع نمیتوانند کار کنند و تحمل نظر مخالف خود را ندارند. این افراد را نمیتوان در این سبک زندگی جای داد.
 
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها پیروی از رهبری و ولایت را نیز یکی دیگر از شاخصهای سبک زندگی جهادی دانست و افزود: گاهی افراد از رهبری عقب یا جلو میافتند. این جلو و عقب افتادن از ولایت انسان را به مقصد نمیرساند. بسیجی شاخص را میشناسد و بر محور آن ثابت قدم میماند.

وی دل نبستن به زرق و برق دنیا و گرفتار شدن در باتلاق عافیتطلبی و آمادگی برای انواع هجمهها و جوسازیها را نیز دیگر شاخصهای زندگی جهادی عنوان کرد.

حجتالاسلام محمدیان در ادامه با اشاره به اینکه کسانی در 13 آبان به رئیس جمهور سفارش کردند در راهپیمایی این روز حاضر نشود، گفت: برخی میگویند قرار است ارتباط برقرار شود و کم کم باید سفارتخانه را نیز آب و جارو کنیم. حتی باید بیانیهای بدهیم و از آنها برای حضور در سفارتخانهشان معذرتخواهی کنیم.

وی ایستادگی در برابر سختیها و تحریمها را نیز دیگر شاخص سبک زندگی جهادی بیان و افزود: روزی در این کشور هزاران هزار نفر جان دادند  برای اینکه این انقلاب به وجود آمده و حفظ شود. امروز در جامعه در شرایط شعب ابیطالب نیستیم که عدهای بخواهند نسخه تسلیم بپیچند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در ادامه با استناد به سخنان امام علی(ع) خاطرنشان کرد: ایشان میفرماید تنها کسانی میتوانند این پرچم را در اختیار داشته باشد که اهل صبر و استقامت باشند.

حجتالاسلام محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: بسیجیان امروز انقلاب و جنگ را تجربه نکردهاند، ولی اگر نسبت به دوران انقلاب از جهت بصیرت، قدرت انتخاب، عمق اندیشه و عواطف بهتر نباشند، بدتر نیستند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار