مروری بر زندگینامه شهید «عزیز دبستان»

شهید «عزیز دبستان» در ۱۴ آبان ماه ۱۳۳۹ در بخش دیشموک چشم به جهان گشود و در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی دارخوین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۶۶۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹ - 12May 2024
مروری بر زندگینامه شهید «عزیز دبستان»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، شهید «عزیز دبستان»، فرزند محمدخان در ۱۴ آبان ماه ۱۳۳۹ در روستای رودایک بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه چشم به جهان گشود. 
 
تابستان ۱۳۵۹، با لباس مقدس سربازی راهی جبهه شد و پس از رشادت‌های فراوان در عملیات هایی، چون طریق القدس و بیت المقدس سرانجام در روز‌های ابتدایی شروع عملیات بیت المقدس در ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۶۱، در منطقه عملیاتی دارخوین بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد، تا اولین شهید بخش دیشموک باشد.
 
همسنگر شهید (سیدمحمدبازگیر): سنگرما سنگرتوپخانه بود، شب بود و تا حدودی میترسیدیم، اما او هیچ ترس و واهمه‌ای نداشت، وسط شب عملیات قطعه‌هایی از توپ خراب شد، درمانده ودستپاچه شدیم، اما عزیز آن را تعمیر و راه اندازی کرد و می‌گفت تا می‌توانید بر روی دشمن آتش بریزید تا نیرو‌های پیاده ما بتوانند پیشروی کنند.
 
پیام شهید:
 
من بر نداى امام امت لبیک گفته و از نظر شرعى وظیفه اى جز این ندارم که در راه او براى اسلام تا حد خون دریغ ننمایم.
 
آنها که شهید شدند با خون خود گامى بزرگ و مسئولیتى بس دشوار براى ما آیندگان به جا گذاشته اند که باید دنبال رو دین آنها را انجام دهیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار