مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

20 خانه هلال استان زنجان به چادرهای اسکان اضطراری مجهز شد

«هاشمی» گفت: در آخرین روز از هفته هلال، 20 خانه هلال شهری و روستایی به چادرهای اسکان اضطراری برای حوادث احتمالی مجهز شد.
کد خبر: ۶۶۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵ - 13May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «حکمت‌اله هاشمی» امروز در دیدار با روسای خانه‌های هلال ضمن تبریک هفته هلال احمر و دهه کرامت و قدردانی از مسؤول خانه‌های هلال اظهار داشت: خانه‌های هلال فقط افتتاح نباشد بلکه باید خانه‌های هلالی که راه‌اندازی آن ثبت شده و فعالیت‌های اجتماعی در حوزه سلامت و فرهنگی آن به صورت رسمی در حال انجام است باید حضور یافته و مشکلات آن بررسی و رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: کار ارزشمندی را در خانه های هلال  شروع کرده‌اید و کار پسندیده‌ای را هم حاکمیت بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از برگزاری گردهمایی کل خانه‌های هلال در 6 ماهه نخست سال‌جاری خبرداد و گفت: در این گردهمایی از امور بین‌الملل دعوت در خصوص نحوه اداره این خانه‌ها راهکارهایی ارائه خواهد شد.

هاشمی تاکید کرد: در اساسنامه جمعیت هلال احمر رسالت آموزش کمک‌های اولیه، امداد و نجات، درمان و توانبخشی، امور جوانان، حوزه داوطلبان و کمک های مردم در داخل و خارج از کشور بر اساس ظرفیت و اهداف ما می باشد و هلال احمر ظرفیت بین المللی دارد.

وی ادامه داد: به واسطه ظرفیتی که داریم برنامه‌های همه معاونت‌ها باید دارای پیوست خانه هلال باشد در تلاش هستیم کل جامعه را به جامعه‌ای آماده تبدیل کنیم و این مهم به راحتی محقق نمی‌شود باید در این خصوص تلاش و برنامه ریزی کرده و عملگرا نیز باشیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اگر این مهم محقق نشود در مقابل قانون و پیشگاه خدا که این ررا به عنوان یک قانون ابلاغ کرده اند و به واسطه این آموزش ها می توانیم جان انسانی را نجات دهیم اگر عدول کنیم یا بی توجهی شود به قطع باید پاسخگوی افکار عمومی و خداوند متعال باشیم.

هاشمی به رویکرد خانه‌های هلال اشاره کرد و افزود: برای داشتن جامعه آماده در برابر حوادث و بلایا باید در مراکز پرتردد، روستاهایی که  شکننده نسبت به حوادث و سوانح هستند، در حوزه سلامت، اجتماعی و فرهنگی فعالیت را آغاز کرده ایم.

وی یادآوری کرد: این فعالیت‌ها را ادامه خواهیم داد تا زمانیکه بتوانیم تاثیرگذاری خود را در خانه های هلال به نمایش بگذاریم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: رویکرد را باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا این طرح ها به صورت زیر ساختی عملیاتی گردد و خللی در فعالیت خانه های هلال وارد نشود و این مهم به صورت مصوبه عملی شود.

هاشمی افزود: رویکرد در هلال احمر استان زنجان نیرو پروری و نیروسازی است و از زمان حاضر باید این مهم محقق شود و از افرادی که توانمند هستند در کنار هلال احمر باشند حمایت می کنیم چرا که تیم قوی و توانمند عملکرد قوی را با تاثیرگذاری بسیار زیاد را با هزینه کمتر رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار