مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز تاکید کرد؛

ضرورت توجه به گنجینه ارزشمند ادبیات پایداری در حوزه کودک و نوجوان

سردار «اسلامی» با تأکید بر اهمیت ادبیات پایداری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: با بهره‌گیری از گنجینه ارزشمند ادبیات پایداری در تربیت نسل جدید، می‌توان آینده‌ای روشن و پرافتخار برای کشور رقم زد.
کد خبر: ۶۶۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ - 14May 2024

ضرورت توجه به گنجینه ارزشمند ادبیات پایداری در حوزه کودک و نوجوانسردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، حضور پرشور کودکان و نوجوانان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ستود و اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی ارزشمند را برای مسئولین و فعالان حوزه ادبیات پایداری فراهم می‌کند تا با تولید محتوای فاخر و متناسب با نسل جدید، در برابر هجمه‌های فرهنگی، مسیر درست را به کودکان و جوانان نشان داده و آنها را در پیمایش صحیح این مسیر یاری کنند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران بستری مناسب برای تبادل نظر و هم‌اندیشی میان نویسندگان، شاعران، ناشران و دست اندرکاران این حوزه با نسل جدید است تا با درک نیاز‌ها و علایق این نسل، بتوان گام‌های موثرتری در جهت تولید آثاری جذاب و آموزنده برداشت.

سردار اسلامی همچنین بر ضرورت توجه به ادبیات کودک و نوجوان در کشور تاکید کرد و ادامه داد:  باید با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت‌های لازم، زمینه را برای تولید و انتشار هرچه بیشتر کتاب‌های با کیفیت در این حوزه فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با فرهنگ و تاریخ غنی ایران اسلامی و همچنین رشادت‌های اسطوره‌های واقعی کشورمان آشنا شده و هویت ملی خود را به درستی بشناسند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل ادبیات پایداری در تربیت نسلی شجاع و وطن دوست عنوان کرد: ادبیات پایداری باید با زبانی ساده و گیرا، رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس را به تصویر کشد و نقشی بی‌بدیل در انتقال مفاهیم عمیق مانند شجاعت، از خودگذشتگی و عشق به میهن را  به کودک ونوجوان ایفا کند.

سردار اسلامی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مخاطبان اصلی این نوع ادبیات هستند، خاطرنشان کرد: قصه‌ها و اشعار حماسی در قالب زبانی ساده و جذاب، دریچه‌ای به سوی دنیای پرفراز و نشیب دفاع مقدس برای این گروه سنی می‌گشاید و آنان را با فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا و ایثارگران آشنا می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به نقش کلیدی خانواده و مدارس در این زمینه، تصریح کرد: استفاده از منابع مختلف ادبی، به ویژه ادبیات پایداری، در تربیت نسل جدید و انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس به آنان ضروری است.

وی ابراز داشت: ازعموم مردم، به ویژه نویسندگان و شاعران، دعوت می‌شود تا با تولید آثار فاخر در حوزه ادبیات پایداری، در این امر مهم سهیم باشند.

سردار اسلامی با تأکید بر اهمیت حفظ هویت ملی و میهن‌پرستی در نسل‌های آینده، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های مستمر مسئولان، همراهی آحاد جامعه و خلق آثار فاخر در حوزه ادبیات پایداری، می‌توانیم شاهد رونق روزافزون این ادبیات در حوزه کودک و نوجوان و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت و هویت ملی در نسل‌های آینده باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار