بخوانیم و بسازیم/

تاریخ یکی از ارکان هویت ملی هر سرزمینی است

عضو هیئت‌علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه تاریخ یکی از ارکان هویت ملی هر سرزمینی است، گفت: اگر تاریخ را از هویت جمعی هر سرزمینی حذف کنیم، چیزی از آن سرزمین باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۶۶۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸ - 14May 2024

تاریخ یکی از ارکان هویت ملی هر سرزمینی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس مستقر در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارگاه آموزشی تاریخ‌نگاری محلی دفاع مقدس با حضور «غلامرضا عزیزی» عضو پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی و «علی‌محمد طرفداری» عضو هیئت‌ علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی عصر امروز (سه‌شنبه) در مجمع ناشران دفاع مقدس برگزار شد.

عزیزی عضو پژوهشکده اسناد با اشاره به اینکه جنگ یک واقعه مهم است، اظهار داشت: جنگ به خودی خود به‌عنوان یک واقعه مهم مورد مطالعه قرار می‌گیرد؛ چون بیشترین امکانات دو یا چند ملت را به خود اختصاص می‌دهد و به‌عنوان یک عامل مهم با تاریخ‌نگاری ارتباط پیدا می‌کند.

طرفداری در مورد جنگ‌ها گفت: جنگ‌ها در تاریخ بشر مهم‌ترین رخدادی هستند که ممکن است، اتفاق بیفتد. اینها در نوع خودشان از مهم‌ترین رخدادهای جامعه انسانی در تاریخ هستند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ یکی از ارکان هویت ملی است، افزود: تاریخ یکی از ارکان هویت ملی هر سرزمینی است و هر که بخواهد با هویت ملی وارد مجادله شود، باید به تاریخ رجوع کند و این محدود به یک مکان نیست. اگر تاریخ را از هویت جمعی هر سرزمینی حذف کنیم، چیزی از آن سرزمین نمی‌ماند. 

طرفداری در مورد تاریخ محلی گفت: تاریخ محلی به نگارش تاریخی در یک موضوع مربوط می‌شود. مورخ در نگاشتن تاریخ محلی، خود را محدود نمی‌کند و سعی می‌کند در اثر خود تنوع را رعایت کند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار