فرمانده نیروی قدس سپاه:

ناتو برای مقابله با عملیات وعده صادق بیش از ۲۰۰ هواپیما آورده بود

سردار سرتیپ قاآنی گفت: آمریکا با همراهی ناتو در شب عملیات وعده صادق بیش از ۲۰۰ هواپیما را در فضای منطقه به پرواز در آورده بود تا بلکه از انجام ‌این ‌عملیات جلوگیری کند.
کد خبر: ۶۶۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵ - 15May 2024

ناتو برای مقابله با عملیات وعده صادق بیش از ۲۰۰ هواپیما آورده بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌‌پرس، سرتیپ‌‌ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه  عصر امروز در مراسم بزرگداشت اربعین شهادت سرلشکر پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی سردار پرافتخار جبهه مقاومت که در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی عملیات طوفان الاقصی شروع شد همه تحلیل گران نظامی حداکثر زمان ایستادن فلسطینی ها را ۲ ماه تخمین می زدند ولی بیش از ۷ ماه از آن زمان سپری شده است.

‌وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از ترس تولید موشک ورود شکر به غزه را ممنوع کرد گفت: فقط در شب عملیات وعده صادق در دریای سیاه ۸ ناو گروه مستقر شدند تا جلوی عملیات را بگیرند و علاوه بر این بیش از ۲۰۰ هواپیما هم از سر شب عملیات تا پایان در آسمان منطقه بودند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی متراکم‌ترین نقطه دنیا به واسطه پدافند هوایی است و نمونه آن را در تاریخ پیدا نمی کنیم.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی، آمریکا و همه غرب دیگر کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند جلوی جبهه مقاومت بایستند. به عبارت دیگر  نظام جمهوری اسلامی تدبیر دارد و با تدبیر حرکت می کند.  پس از شهادت مستشاران‌مان زیر سخت ترین فشارها بودیم ولی با صبر و تدبیر عمل کردیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه اضافه کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی هر‌چند می‌دانستند عملیات وعده صادق چه زمانی است اما نیروهای‌ مسلح کشورمان با اقتدار و با صلابت این عملیات را انجام دادند. البته هنوز عمق عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق زمان می خواهد تا معلوم شود. دشمنان ما بهتر از دوستان ما فهمیدند که در عملیات وعده صادق چه ضربه‌ای خوردند.

سردار قاآنی گفت: همه در دنیا دوربین‌های خود را روی مناطقی که از قبل مشخص بود زوم کرده بودند و ایران اسلامی با اقتدار عملیات وعده صادق را انجام داد. البته فرانسه، آلمان و انگلیس که شب عملیات هواپیما آوردند فکر نکنند همه چیز تمام شد و رفت. حساب‌های آن‌ها سرجای خودش است به عبارت دیگر به حساب همه جنایت کارانی که در این جنگ بودند رسیدگی‌ خواهد شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ادامه عنوان‌کرد: جو بایدن که خود را برای دفاع از اسرائیل تکه و پاره کرده رسما اعلام کرد وارد درگیری با ایران نخواهد شد؛ این پیام وعده صادق و پیام ایران به همه کسانی بود که در دنیا دل‌شان را به آمریکا خوش کرده بودند.

وی گفت: پیروزی وعده صادق به موشک‌ها و پهپادهایی که به سرزمین‌های اشغالی رسیدند نیست. اسرار زیادی در این عملیات نهفته است و خیلی کار دارد تا کسی بتوند اسرار فراوان نهفته در عملیات وعده صادق را تحلیل کند.

وی افزود: شهید حاج رحیمی از کسانی بود که در همه مراحل انقلاب از پیروزی انقلاب اسلامی تا دوره دفاع مقدس و بعد از آن حضور داشت. اگرچه برای خیلی‌ها جنگ تمام شد ولی برای دلیرمردی همچون حاج رحیمی جهاد در سنگر دیگری ادامه یافت به نحوی که می‌توان گفت هم معلم بود و تربیت کننده شاگرد مکتب مقاومت و هم اهل عمل بود و بخش قابل توجهی از کار تعلیم و تربیت شاگردانش را در میدان نبرد انجام می داد.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح‌کرد: تعداد زیادی از فرماندهان مقاومت در کنار شهیدانی چون حاج رحیمی تعلیم پیدا کردند و فرماندهی را آموختند اما اگر عظمت کار آنها را بخواهیم نگاه کنیم باید نگاه کنیم که این برادران فلسطینی که ۳۰ سال پیش غیر از سنگ چیزی برای جنگیدن نداشتند چگونه قدم به قدم با فرماندهی فرمانده شهید این میدان یعنی شهید سلیمانی و برادرانی مثل شهید حاج رحیمی همراهی کردند تا رسم جنگیدن آموختند تا به دوران خلق عملیات بزرگی مثل طوفان الاقصی رسیدند.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی میزان مقاومت این ملت را خیلی به خوبی نشان داد. به نحوی که اکنون معیار سختی پذیری و تحمل مشکلات را در همه زمینه‌ها تغییر داده است. یعنی اگر هر حادثه سختی امروز در جهان اتفاق بیفتد که زحمت و فشار و سرکوب و بی خانمانی و بی آبی و گرسنگی به همراه داشته باشد می‌تواند ذیل مقاومت مردم فلسطین در غزه قرار گیرد.

سردار قاانی تصریح‌کرد: امروز هرکس در سختی قرار بگیرد می‌تواند فکر کند که هنوز خیلی جا دارد تا به مردم غزه برسد؛ این‌ها فرزندان مقاومت هستند و در مکتب مقاومت به اینجا رسیدند.

وی تاکید کرد: پیام وعده صادق و پیام جمهوری اسلامی به همه کسانی که دردنیا دلشان را به آمریکا خوش کردند تا روزی از آنها دفاع کند این‌است که خوب است مقداری عقلشان را به کار بندازند و ببینند آمریکا برای دفاع از رژیم ‌صهیونیستی‌ در برابر عملیات وعده صادق توانست موفق شود؟

فرمانده نیروی قدس سپاه اضافه کرد: رژیم صهیونیستی که فکر می‌کرد در آن تاریکی ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپادهای ما را منهدم کرده، اکنون آمارش به ۷۴ درصد رسیده. البته این آمار هم‌ مربوط به ۱۰‌ روز پیش است؛ وقتی ۲۲۰ هواپیمای نظامی می‌خواهد در آسمان باشد باید سی چهل هواپیمای دیگر آن ها را پشتیبانی کند و این یعنی آسمان منطقه در شب عملیات پر از هواپیماهای آمریکا و ناتو بود ولی علی رغم ‌همه این‌تلاش ها نتایج عملیات وعده صادق را همگان دیدند و البته این مسیر موفقیت همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و پایان عمر رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید.

سردار قاآنی در ادامه بیان داشت: امروز نمایندگان رژیم‌ صهیونیستی در سطح رئیس موساد در مذاکرات با فلسطینی‌ها  شرکت و در کابینه جنگ عنوان ‌می کنند بهترین فرصت برای قبول آتش‌ بس است اما یک ‌مشت جنایتکارتر از خودشان نمی‌پذيرند چون می‌دانند اگر جنگ تمام شود هم خودشان بیچاره می شوند و هم از کیان صهیونیست‌ها چیزی باقی نخواهد ماند.

 انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار