کرمان نخستین چراغ رویداد داستان مصور را روشن کرد

هنرمندان و تصویرگران کرمانی در روزهای پایانی اردیبهشت و در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در رفسنجان برای برپایی نخستین رویداد داستان مصور گرد هم آمده اند.
کد خبر: ۶۶۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷ - 18May 2024

کرمان نخستین چراغ رویداد داستان مصور را روشن کرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، رفسنجان در میانی ترین روزهای فصل بهار میزبان نخستین رویداد آموزشی – تولیدی داستان مصور استان کرمان است که به همت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در خانه حاج آقا علی برپا شده است.

این رویداد با حضور ۳۰ تن از علاقمندان به مدت سه روز در رفسنجان برگزار شد و شرکت کنندگان پس از حضور در کارگاه‌های تئوری و عملی با انتخاب داستانی از زندگی شهدای استان کرمان به تولید داستان مصور اقدام کردند.

«محمد مظفری» تصویرساز و طراح کاراکتر اظهار داشت: اولین بار است که کامیک کار می کنم و خیلی خوشحالم که این برنامه با حضور یکی از اساتید توانمند برگزار می شود.

وی ادامه می دهد: کمترین جایی دیده ام که چنین رویدادی با حضور یکی از طراحان کاربلد کامیک برگزار شود که در طول اجرا هنرجویان را راهنمایی کند و به آن ها مشاوره بدهد.

«علی تهرانی» نویسنده و کارگردان انیمیشن نیز اولین دوره رویداد را خوب توصیف می کند و توضیح داد: این دوره با حضور یکی از اساتید توانای کشور برگزار شده است و افتخار داشتیم از آموخته های وی بهره مند شویم.

«بنی اسدی» نویسنده و فیلمنامه نویس با ابراز خرسندی از برگزاری رویداد داستان مصور در استان کرمان، اظهار می کند: خیلی خوشحالم که در رویداد مهمی که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان و روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رقم خورده است، شرکت کردم.

وی ادامه می دهد: در سایر کشورها کمیک مخاطب خاص خودش را دارد و بسیاری از نوجوانان و جوانان از آن استقبال می کنند. در ایران سال ها منتظر چنین رویدادی بودیم که الحمدالله رقم خورد و جزو اولین قدم هایی هست که در حمایت از کتاب داستان مصور اتفاق افتاد.

«بنی اسدی» تصریح کرد: این رویداد با حضور هنرمندان، نویسندگان و تصویرگران با استعدادی که اکثراً جوان هستند و هم چنین اساتید کشوری برگزار شد که لازم است از تمامی دست اندرکاران که همت کردند و این رویداد را رقم زدند، تشکر کنم.

«آندریا یزدان پناه» که هنرآموز سال سوم رشته انیمیشن است، از طریق دوستانش برای شرکت در رویداد مطلع شده است و می گوید: داستان مصور من درباره داستان زندگی یکی از شهدای کرمان است.

وی با بیان اینکه کامیک مجموعه ای از تصویرسازی داستان و مربوط به هنرهای دیجیتال و نقاشی دیجیتال است، ادامه می دهد: شرکت در رویداد برای من تجربه خوبی بود و نسبت به قبل موارد جدیدی یاد گرفتم.

«نجمه مؤمنی مقدم» نیز که کار طراحی و تصویرسازی انجام می دهد، می گوید: رویداد داستان مصور کار در خور و شایسته ای بود که با حضور یکی از اساتید کشوری برگزار شد.

وی ادامه می دهد: داستان مصور من برای این رویداد در مورد شهید محمود اخلاقی است که در یکی از عملیات روز عاشورا در میدان جنگ به فکر نماز ظهر عاشورا می افتد و نماز ظهر را در میان آتش و خمپاره اقامه می کند.

نخستین رویداد آموزشی - تولیدی کامیک(داستان مصور) دفاع مقدس استان کرمان به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان و با مشارکت روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه و همکاری شهرداری رفسنجان، شرکت همگامان مس، کانون پرورش فکری استان کرمان و اتاق بازرگانی رفسنجان از ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت برپا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار