«جبهه مقاومت» در قاب فیلم و سریال/ ۱۰؛

داستان کمک کلیسای کاتولیک «بیت‌المقدس» به گروه‌های مقاومت در «حارس القدس»+تیزر

سریال لبنانی «نگهبان» به کارگردانی «باسل الخطیب» محصول سوریه است که در سال ۲۰۲۰ ساخته شده و داستان زندگی و مبارزات یک شخصیت معروف جهان عرب و مسیحیت است که پس از گذراندن آموزش تعالیم دین مسیحی به ریاست کلیسای کاتولیک «بیت‌المقدس» می‌رسد و به جریان‌های مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس کمک می‌کند.
کد خبر: ۶۶۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 28May 2024

گروه فرهنگ دفاع‌پرس: از ابتدای درگیری‌ها میان کشور‌های جبهه مقاومت و رژیم صهیونیستی، کشور‌هایی در کنار جبهه مقاومت و علیه رژیم صهیونیستی ایستادند و در عرصه‌های مختلف تلاش کردند تا حمایت خود را از جبهه حق در ابعاد مختلف فرهنگی نشان دهند. در این میان، فیلم‌سازان بسیاری با ایده‌های مختلف، مجاهدت‌های «جبهه مقاومت» را به تصویر کشیدند.

ما در گروه فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس سعی بر آن داریم که در مجموعه گزارش‌هایی با عنوان «جبهه مقاومت در قاب فیلم و سریال» این آثار را بررسی و معرفی کنیم. یکی از این فیلم‌ها، سریال «حارس القدس (نگهبان قدس)» است.

این سریال به کارگردانی «باسل الخطیب» و نویسندگی «حسن یوسف» در کشور سوریه تولید شده است.

داستان کمک کلیسای کاتولیک «بیت‌المقدس» به گروه‌های مقاومت در «حارس القدس» / اتونشر/ منتشر نشود

سریال «نگهبان قدس» نخستین اثر هنری در دنیای عرب است که زندگی یک شخصیت مذهبی مسیحی و دوره‌های زندگی او در لبنان، قدس، حلب و رم را به تصویر می‌کشد.

داستان فیلم از این قرار است:

سریال «حارس القدس» داستان زندگی و مبارزات یک شخصیت معروف جهان عرب و مسیحیت به نام «ایلاریون کبوجی» است که در حلب سوریه به دنیا می‌آید. او وارد آموزش تعالیم دین مسیحی می‌شود و سال ۱۹۶۵ به ریاست کلیسای کاتولیک «بیت‌المقدس» می‌رسد و از آن زمان به جریان‌های مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس کمک می‌کند.

داستان کمک کلیسای کاتولیک «بیت‌المقدس» به گروه‌های مقاومت در «حارس القدس» / اتونشر/ منتشر نشود

همزمانی دوران ریاست وی با جنگ شش‌روزه اعراب و اسرائیل، اعتقاد او به حق فلسطینی‌ها و اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها باعث می‌شود که به‌طور جدی‌تر به فعالیت در حمایت از مقاومت بپردازد و همین موضوع باعث می‌شود که رژیم صهیونیستی او را در سال ۱۹۷۴ در حال کمک به انتقال اسلحه برای گروه‌های مقاومت دستگیر کند و به زندان بیاندازد و بعد از چهار سال با وساطت پاپ آن زمان آزاد و به واتیکان تبعید شود.

داستان کمک کلیسای کاتولیک «بیت‌المقدس» به گروه‌های مقاومت در «حارس القدس» / اتونشر/ منتشر نشود

بخشی از تیزر این فیلم به شرح زیر است:

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار