وداع باشکوه تهرانی‌ها با شهدای خدمت/ آخرین دیدار مردمی شهید جمهور

مراسم تشییع پیکر مطهر خادم‌الرضا، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» و همراهان شهیدش با حضور باشکوه تهرانی‌ها از میدان انقلاب اسلامی به سمت میدان آزادی برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳ - 22May 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران، شهید «حسین‌ امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «محمد‌علی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، «مالک رحمتی» استاندار استان آذربایجان‌شرقی، سردار «سیدمهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سایر شهدای خدمت بعد از اقامه نماز به امامت حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر مطهر شهدا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی با حضور باشکوه تهرانی‌ها از میدان انقلاب اسلامی به سمت میدان آزادی برگزار شد. 

وداع باشکوه تهرانی‌ها با شهدای خدمت/ آخرین دیدار مردمی شهید جمهور

آغاز مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و همراهان شهیدش

در ادامه گزارش خبرنگاران مستقر دفاع‌پرس در مسیر مراسم تشییع را می‌خوانید؛

حضور گسترده مردم از ساعات اولیه علارغم اعلام ساعت ۷ برای آغاز مراسم 

علی‌رغم اعلام ستاد برگزاری مراسم شهدای خدمت، رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان مبنی بر اینکه مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت از ساعت ۷:۰۰ صبح روز چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود، مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور پایتخت ایران اسلامی ساعاتی قبل از آغاز رسمی مراسم در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران حضور یافتند.

وداع باشکوه تهرانی‌ها با شهدای خدمت/ آخرین دیدار مردمی شهید جمهور

علاوه بر شخصیت‌های لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و برخی از نمایندگان و شخصیت‌های بین‌المللی مقاومت اسلامی نیز در مراسم اقامه نماز و تشییع در دانشگاه تهران حضور یافته‌اند.

در ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه پیکر‌های مطهر شهدای خدمت و رئیس جمهور وارد دانشگاه تهران شد.

هنیه: طوفان الاقصی قلب اسرائیل را هدف قرار داد

پس از قرائت قرآن و شعرخوانی چند تن از شعرا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: به نام ملت پایدار فلسطین و به نام گروه‌های مقاومت از غزه آمده‌ایم که به جمهوری اسلامی ایران، رهبری و مردم تسلیت بگوییم.

وی گفت: در ماه رمضان دیداری با آقای رئیسی داشتیم و به مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در دفاع از فلسطین گوش کردیم. در این دیدار ایشان به چند محور اشاره کرد.

هنیه تصریح کرد: مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام و مسلمانان است و اینکه امت اسلامی باید زمینه را برای آزادی سرزمین فلسطین فراهم کند. اینکه مسئله فلسطین فقط یک مسئله سیاسی نیست بلکه در عمق جهان اسلام جای دارد.

وداع باشکوه تهرانی‌ها با شهدای خدمت

وی گفت مقاومت در فلسطین، سنگر اول محور مقاومت و امت اسلامی است. ایشان گفت ما در جمهوری اسلامی ایران به حمایت از ملت فلسطین تا تحقق اهداف آنان ادامه می‌دهیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عنوان کرد: طوفان‌الاقصی نبردی که ملت فلسطین در حال انجام آن است و این نبرد زلزله‌ای بود که قلب رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و یک تحول جهانی ایجاد کرد. ملت فلسطین این نبرد را تا آزادی کامل فلسطین ادامه خواهند داد.

هنیه تاکید کرد: بار دیگر می‌گوییم مطمئن هستیم جمهوری اسلامی به حمایت از ملت فلسطین توسط رهبر انقلاب و مسئولانش ادامه خواهد داد تا در بالای مسجد‌الاقصی پرچم پیروزی را برافرازیم.

بوسه سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر تابوت شهید آیت الله رییسی

آغار مراسم تشییع شهدای خدمت/ تهرانی‌ها برای وداع با شهید جمهور به میدان آمدند
اقامه نماز رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهان 

وداع باشکوه تهرانی‌ها با شهدای خدمت

پس از پایان اقامه نماز، مردم خطاب به ولی امر مسلمین شعار دادند: «ای پسر فاطمه، تسلیت تسلیت»؛ «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده».

بلافاصله مسئولین و مردم دور تابوت‌ها حلقه زدند و تابوت‌ها را آماده تشییع کردند. 

آغاز تشییع باشکوه پیکر شهدای خدمت به سمت میدان آزادی تهران

پیکر مطهر رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت توسط مردم به از میدان انقلاب یه سمت میدان آزادی در حال تشییع است. 

وداع باشکوه تهرانی‌ها با شهدای خدمت

مهاجر افغانستانی: در غم رهبر انقلاب و ملت ایران شریک هستیم

«رحمت‌ضیاء نوری» مهاجر افغانستانی در تشریح علت حضور خود در این مراسم، با تأکید بر اینکه نظام انقلابی جمهوری اسلامی ایران همواره در ۴۶ سال گذشته در گرفتاری‌ها، غم‌ها و مشکلات مردم مظلوم افغانستان بوده است، اظهار داشت: امروز ما مهاجران افغانستانی وظیفه خود می‌دانیم تا در غم رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت غیور ایران اسلامی شریک باشیم.

این مهاجر افغانستانی با بیان اینکه شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همواره خدمتگزار نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران بوده‌اند، تصریح کرد: زمانی که در دوره ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی در افغانستان زلزله و سیل اتفاق افتاد، به دستور شهید آیت‌الله رئیسی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به کمک ملت افغانستان شتافت و جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که به افغانستان کمک کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا: شهید آیت‌الله رئیسی مجاهدی دلسوز بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید علیرضا ادیانی» ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان گفت: آیت‌الله رئیسی انسانی مجاهد و خدمتگذاری مردمی صمیمی و دلسوز بود. شهید رئیسی مردم را ولی نعمت و بنده خدا می دانست و برای خدمت به مردم شبانه روز تلاش می کرد.

وداع باشکوه تهرانی‌ها با شهدای خدمت/ آخرین دیدار مردمی شهید جمهور

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با تاکید بر اینکه آیت‌الله رئیسی الگوی خوبی برای مدیران و مسئولین هست، افزود: آیت‌الله رئیسی شهید خدمت است و با صداقت و اخلاص به مردم خدمت می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری: حضور تاریخی ملت ایران در وداع با شهدای خدمت 

آیت‌الله «محمود رجبی» با اشاره به حضور پرشور ملت شریف ایران در مراسم بدرقه شهدای خدمت گفت: عشق به مردم، اخلاص، خستگی ناپذیری و ولایت مداری از ویژگی‌های برجسته آیت الله رئیسی بود.

وداع باشکوه تهرانی‌ها با شهدای خدمت/ آخرین دیدار مردمی شهید جمهور

آیت‌الله رجبی با بیان اینکه شهید رئیسی با جان و دل و شبانه‌روز برای خدمت به مردم تلاش می‌کرد، افزود: مردم آیت الله رئیسی را از خود می‌دانستند و در مراسم بدرقه شهدای خدمت حضوری تاریخی پیدا کردند. شهید آیت الله رئیسی فقط برای رضایت الهی و خدمت به مردم تلاش می‌کرد و هر انسانی را شیفته خود کرده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس: پیام حضور پرشور مردم در مراسم تشییع برای مستکبران

آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: باور شهادت رئیسی و همراهان برای مردم بسیار سخت است. ملت عزیز ایران در مراسم شهدای خدمت حضوری استثنایی داشتند و این حضور پرشور برای مستکبران عالم پیام‌های متعددی داشت‌.  ملت عزیز ایران به واسطه شهادت‌ها قوی تر و امیدوارتر در مسیر اهداف انقلابی خود حرکت می کند و ان‌شاءالله به زودی شاهد فتح قله‌های پیروزی خواهیم بود.

اقامه‌ی عزا در وداع با شهید جمهور

در این مراسم گروه‌هایی از مردم در قالب دسته‌های سینه‌زنی به اقامه‌ی عزا در وداع با «رئیسیِ عزیز» پرداختند. بخشی از مردم، پوستر رئیس‌جمهورِ شهید و شهید حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند و در فراق خدمتگزاران‌شان می‌گریستند.

تعداد زیادی از مردم در میدان آزادی، درحالی که تصاویر شهید آیت‌الله رئیسی و گل در دست دارند، انتظار می‌کشند تا با پیکرهای شهدای خدمت وداع کنند.

وداع باشکوه تهرانی‌ها با شهدای خدمت/ آخرین دیدار مردمی شهید جمهور
کاروان شهدا به میدان آزادی رسید

«

سرپرست وزارت امور خارجه: حضور پرشور مردم در تشییع شهدای خدمت نشانه محبوبیت بالای شهید رئیسی است 

«علی باقری کنی» در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و همراهان شهیدش گفت: حضور پرشور مردم در مراسم بدرقه شهدای خدمت، نشانه باور خالصانه ملت به انقلاب اسلامی و خدمات خالصانه‌ی شهید رئیسی است. مردم ایران بسیار هوشمند و هوشیار هستند و تفاوت بین خادم و غیرخادم را به خوبی تشخیص می‌دهند. هرچقدر از دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی می‌گذشت، محبوبیت او بیشتر می‌شد.

خیابان انقلاب و آزادی امروز یکی از بی‌نظیرترین جمعیت‌ها در مراسم تشییع را به خود دید و در دورترین فاصله از پیکر شهدا نیز خیل عظیم و انبوه مردم دیده می‌شد و حتی بعد از اینکه پیکرهای مطهر به نزدیکی میدان آزادی رسید، باز هم مردم در خیابان‌ها حضور داشتند.

لحظاتی پیش نیز پیکر مطهر شهدای خدمت پس از حدود پنج ساعت تشییع در میان خیل عظیم جمعیت داغدار، به میدان آزادی رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار