پیام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین به مناسبت سالروز فتح خرمشهر

سرهنگ «امیری مقدم» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۶۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵ - 23May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین؛ سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است.

امام خمینی (ره): خرمشهر را خدا آزاد کرد.

سوم خرداد ۱۳۶۱ یادآور دلاورمردی‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام است که با عملیات غرورآفرین بیت المقدس، خرمشهر در اسارات را از چنگ رژیم صدام در آوردند و آن را به خاک کشور بازگرداندند.

بعثی‌های جنایتکار که روی خرمشهر حساب ویژه‌ای باز کرده بودند و در واقع آن را مهم‌ترین مهره خود در تغییر معادلات جنگ می‌دانستند پس از شکست از سلحشوران ایرانی به این باور رسیدند که حاکمان عصر جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای از خاک خود چشم پوشی نخواهند کرد و به مانند دوره‌های قبل آن را پیشکش اجانب نمی‌کنند.

بر همین اساس بود که تا پایان جنگ تحمیلی هرگونه رویاپردازی که با فتح چند روزه ایران از ابتدای جنگ توسط صدام آغاز شده بود به کابوسی وحشتناک برای رژیم بعثی عراق و هم پیمانانش تبدیل شد.

امروز نیز مردم سرافراز ایران به پیروی از امامین انقلاب و آرمان‌های شهدای والا مقام ایران اسلامی همچنان بر عهد خود در مسیر ایثار و شهادت ثابت قدم مانده و با عزمی استوارتر از گذشته، اجازه هیچگونه دست اندازی و دخالت در امور کشور را به بیگانگان نخواهند داد و کوچکترین اقدامی از سوی دشمنان بیت المقدس‌هایی را رقم خواهد زد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس؛ خصوصا شهدای حماسه فتح خرمشهر و رییس جمهور شهید آیت الله «ابراهیم رییسی» که همواره از عرصه فرهنگی دفاع مقدس حمایت ویژه می‌کردند، فرا رسیدن این روز مبارک و روز مقاومت، ایثار و پیروزی را به عموم مردم انقلابی قزوین، خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز تبریک می‌گویم.

سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم 

مدیرکل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها