معاون بین‌الملل و ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری:

شهید امیرعبداللهیان اخلاق را به دیپلماسی کشور پیوند داد

حجت‌الاسلام قمی گفت: شهید امیرعبداللهیان به عنوان پرچمدار جبهه مقاومت، توانست در منطق دیپلماسی کشور اخلاق را به آن پیوند بزند.
کد خبر: ۶۶۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵ - 23May 2024

شهید امیرعبداللهیان اخلاق را به دیپلماسی کشور پیوند دادبه گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قمی» معاون بین‌الملل و ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری در مراسم بدرقه و وداع با وزیر انقلابی و جهادی شهید حسین امیر عبداللهیان، اظهار داشت: این خیل جمعیت و مسئولان لشکری و کشوری و همکاران شهید در هیأت دولت و وزارت خارجه در میدان مشق جمع شدیم تا از رفتار و کردار شهید سرمشق بگیریم.

حجت الاسلام قمی افزود: همه ما امروز اینجا جمع شدیم که بگوییم سلام بر تو‌ ای امیر و سلام بر بدن سوخته و سلام بر دل غم دیده تو. او وزیری بود که رهبر انقلاب اسلامی صفت «مجاهد» را برای ایشان انتخاب کردند.

معاون بین‌الملل و ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شهید امیرعبداللهیان ایمان به خدا و اعتقاد راسخ به معاد و باور به رهبری بود. او سربازی برای اسلام و انقلاب بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان شخصیتی بود که در پرونده او جز صداقت و درستی چیز دیگری پیدا نمی‌شد. 

حجت الاسلام قمی اضافه کرد: او قصد سفر به مشهد و تن کردن لباس خادمی داشت. شهید امیرعبداللهیان شخصیت محبوبی نه تنها میان مردم که انسان محبوبی در جبهه مقاومت بود و به عنوان پرچمدار و علمدار مقاومت شناخته می‌شد. ضمن اینکه او وزیر خارجه مقاومت و مستضعفین بود.

معاون بین‌الملل و ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: امروز یک چهارم کره خاکی عزای عمومی کرده و پرچم خود را نیمه افراشته کردند. حتی پاپ فرانسیس، مرشد عام اخوان مسلمین و رئیس علمای جهان اسلام ابراز همدردی و سوگواری کردند.

وی تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان توانست در منطق دیپلماسی کشور علاوه بر دیپلماسی، اخلاق را به عنوان یک بِرند جا بیاندازد. او از منطق قوی، دانش و معلومات بین المللی برخوردار بود.

حجت‌الاسلام قمی یادآور شد: این شهید بزرگوار با تولید ادبیات از اسلام و انقلاب دفاع کرد و در فردای حمله موشکی به رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از ایران و انقلاب دفاع کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار