رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح:

عملیات وعده صادق برگرفته از حماسه سوم خرداد بود

حجت الاسلام «گواهی» گفت: عملیات وعده صادق که موجب صلابت جمهوری اسلامی در دنیا شد برگرفته است سوم خرداد بود.
کد خبر: ۶۶۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲ - 23May 2024

عملیات وعده صادق برگرفته است حماسه سوم خرداد بود/ شهید آیت الله «رئیسی» عبد صالح بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالعلی گواهی» رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت شهید آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» و همراهان وی که در حسینیه آیت الله خامنه‌ای ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران برگزار شد، با اشاره به تجلیل باشکوه مردمی از این شهید در تهران اظهار داشت: سفر نورانی این شهید به استان مازندران که آخرین سفر استانی وی شد تا سال‌ها در جان و یاد مردم دیار علویان باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه به فرموده امام خمینی (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: با دستان توانمند رزمندگان اسلام با عنایت و توسل و توکل به خداوند و ائمه اطهار خرمشهر آزاد شد و هر کاری را به خدا واگذار کنیم پیروزی قطعی است.

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه جنگ در شرایطی در کشور آغاز شد که انقلاب اسلامی تازه پیروز شده بود، به جنگ‌های اقوام در کشور و غائله ترکمن صحرا و حماسه‌های مردم مازندران اشاره کرد و ادامه داد: مردم مازندران در ناامنی‌های سه ماه قبل از انقلاب اسلامی در روستای شهیدآباد شهید داد.

این مسئول با بیان اینکه دشمن جنگ را به ما تحمیل کرد و بیش از ۵۰ کشور دنیا علیه ما جنگیدند، افزود: خرمشهر پس از ۳۵ روز مقاومت سقوط کرد و پس از ۵۷۵ روز عملیات آزادسازی در صبح سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خبر آزادسازی خرمشهر اعلام شد.  

وی با بیان اینکه همه حوادث بعد از انقلاب شبیه آزادسازی خرمشهر بود، تصریح کرد: عملیات وعده صادق که موجب صلابت جمهوری اسلامی در دنیا شد برگرفته است سوم خرداد بود؛ اگر می‌خواهیم سوم خرداد را تعریف کنیم عملیات وعده صادق را تعریف کنیم.

حجت الاسلام گواهی بیان کرد: برای ما که در دفاع مقدس به کمترین امکانات بسنده کردیم و پیروزی شدیم عملیات وعده صادق اوج قدرت نمایی در دنیا شد و اعتبار جمهوری اسلامی را در دنیا افزایش داد و جمهوری اسلامی را در اوج قدرت معرفی کرده است و خیلی از کشور‌هایی که سر ناسازگاری با کشور ما را داشتند شاهد بودیم که امروز چگونه متواضعانه در مقابل جمهوری سلامی عمل می‌کنند.

این مسئول در بخش دیگر، پیرامون شخصیت شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت سخنانی را بیان کرد و گفت: آیت الله رئیسی یک فرصت طلایی برای جمهوری اسلامی در این روز‌ها و این سال‌ها بود و هنوز جای شکوفا شدن استعداد‌های بی‌نظیر و بی‌بدیل در وجود او وجود داشت.  

حجت الاسلام گواهی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف آیت الله رئیسی مبنی براینکه ایشان شخصیتی محترم و مغتنم بوده‌اند، ادامه داد: آیت الله رئیسی در حال نسخه پیچی درمان درد‌ها برای رفع مشکلات در کشور بود به گونه‌ای که در ماه‌های اخیر عملکرد دولت در نگاه ملت قابل تحسین بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از روسای کشور‌ها نظیر مصر برای اولین بار وارد ایران اسلامی شدند که نشان از دیپلماسی آیت الله سید ابراهیم رئیسی دارد، اضافه کرد: آیت الله رئیسی فضای صمیمیت و یکدلی را در داخل و خارج از مرز‌های ایران اسلامی ایجاد کرده بود.

حجت الاسلام گواهی با تاکید براینکه آیت الله رئیسی عبد صالح بود و یک چهره ماندگار و ابدی باقی ماند، اخلاق کریمانه، ولایتمداری و ساده زیستی را از دیگر ویژگی‌های شاخص این شهید برشمرد و گفت: ایشان متواضع بود و هر زمان مردم به استقبال رئیس جمهور می‌آمدند شهید رئیسی استقبال را تعبیر به ولایتمداری ملت و تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم اقامه نماز بر پیکر شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور فرمودند: «اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا... ما جز خیر و خوبی از او ندیده‌ایم»، خاطرنشان کرد: به اذعان روسای جمهور کشور‌های حاضر در مراسم وداع و تشییع آیت الله رئیسی، ملبس به اخلاص، پاکی، تواضع و ... بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار