سخنگوی وزارت امور خارجه:

ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم/ به مسیر پرافتخار مکتب مقاومت ادامه خواهیم داد

کنعانی با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و متقارن شدن آن با برگزاری مراسم تشییع شهید حسین امیرعبداللهیان گفت: ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم و همچنان مصمم به مسیر پرافتخار مکتب مقاومت ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۶۶۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶ - 23May 2024

ما به خرداد پر از حادثه عادت داریمبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه اجتماعی ایکس با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد سالگرد آزادی خرمشهر و متقارن شدن آن با برگزاری مراسم تشییع شهید حسین امیر عبداللهیان در روز پنج شنبه نوشت: «ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم...

وی افزود: با دلی پرخون، چشمانی اشک آلود و قلبی سرشار از یاد و نام شهدای ایران اسلامی، به ویژه امیر اخلاق و شهید میدان دیپلماسی حسین امیرعبداللهیان، همچنان مصمم و امیدوار به فتح و نصرت الهی، به مسیر پرافتخار مکتب مقاومت ادامه خواهیم داد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین امروز در جمع خبرنگاران در مراسم تشییع شهید امیرعبداللهیان در محل وزارت امور خارجه گفت: قطعاً فقدان حسین امیرعبداللهیان یک ضایعه برای دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است، اما جمهوری اسلامی ایران، نظام مبتنی بر نهاد‌ها و رویکرد‌های اساسی در حوزه روابط و سیاست خارجی برآمده از اندیشه‌ها و آرمان‌های امام، رویکرد اصولی مقام معظم رهبری و اصول اساسی در قانون اساسی است.

کنعانی تاکید کرد: به‌رغم فقدان امیرعبداللهیان، اما در حرکت پرشتاب جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل اطمینان می‌دهیم که هیچ خللی ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی نظام مقتدر و نظام توانمندی است، میزان مشارکت کشور‌های مختلف در سطوح عالی در مراسم تجلیل از رییس جمهور فقید و حسین امیرعبداللهیان از جغرافیای مختلف جهان و کثرت پیام‌های تسلیت و همدردی که ارسال شد برای مقام معظم رهبری و دولت و ملت ایران نشان‌دهنده جایگاه برجسته ایران در نظام بین‌المللی است.

کنعانی تصریح کرد: قطعاً در حرکت روبه‌پیش و پرشتاب جمهوری اسلامی ایران و تعاملات و همکاری‌های سازنده دولت جمهوری اسلامی با کشور‌ها و جامعه جهانی خللی ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها