حضور نمایندگان کشور‌های اسلامی در مدینه منوره برای گرامیداشت یاد «شهدای خدمت»

مراسم بزرگداشت رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراهش که در سانحه ناگوار سقوط بالگرد به شهادت رسیدند با حضور رسمی رؤسای بعثه سایر کشور‌های اسلامی و هیئت‌های همراهشان امروز در مدینه منوره برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷ - 23May 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» سرپرست حجاج ایرانی در دیداری که «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت ایران و «جمال‌الدین بدری» نماینده وزیر حج و مسئول بعثه کشور عراق حضور داشتند، اظهار داشت: مقامات دولت عراق در موضوع ناگوار حادثه سقوط بالگرد خادمان ملت ایران، محبت بسیاری از خود نشان دادند.

وی با اشاره به حضور «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در ایران، افزود: امیدواریم این حادثه ناگوار برای هیچ کشوری تکرار نشود؛ چراکه بسیار سخت است رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام‌جمعه یک استان و استاندارش با هم شهید بشوند؛ به‌ویژه که آنان چهره‌های ارزشمندی برای انقلاب اسلامی ایران بودند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان ابعاد ملی و استانی حادثه ناگوار سقوط بالگرد آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، همه مردم ایران را عزادار از دست دادن شهدای خدمت دانست و ابراز امیدواری کرد که خداوند چهره‌های خدوم دیگری را جایگزین این عزیزان بکند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب ضمن تشکر از کشور‌هایی که با عرض تسلیت و اعلام عزای عمومی در کنار ملت ایران بودند، گفت: از کشور عراق هم برای این موضوع سپاسگزاری می‌کنیم. شهدای خدمت در حقیقت خادم ملت ایران و امام رضا (ع) بودند. آنها مزد زحمات و جهاد طولانی خود را با شهادت گرفتند و إن‌شاءالله ادامه دهنده راه آنها باشیم.

حضور نمایندگان کشور‌های اسلامی در مدینه منوره برای گرامیداشت یاد «شهدای خدمت»

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تشییع باشکوه پیکر‌های شهدای خدمت در ایران، یادآور شد که مشابه چنین مراسم تشییعی هم در عراق برای گرامیداشت شهید ابومهدی المهندس و شهید «قاسم سلیمانی» سردار دل‌ها برگزار شد و آنها نیز قدردان خادم مردم خودشان بودند.

وی همچنین با اشاره به ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت فرهنگ ایثار و شهادت در ایران بیان کرد: ویژه‌برنامه‌های میدانی و تلویزیونی در کشور ایران موجود است که به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دارد.

«جمال‌الدین بدری» نماینده وزیر حج عراق و مسئول بعثه این کشور با اشاره به اینکه مرگ برای همه انسان‌ها اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: تقدیر خدا این بود که رئیس‌جمهور محترم ایران و همراهانش به درجه بالای شهادت برسند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در ایران افزود: البته این مصیبت بزرگ جنبه باشکوهی هم داشت و آن، حضور بسیار گسترده ملت ایران بود که از چشم رسانه‌ها پنهان نماند. این مسئله دلالت بر آن دارد که مسیر کارگزاران ایرانی در راه خدمت به ملت درست بوده است و ملت ایران همواره به شهدای خود و آنهایی که در مسیر پیروزی اسلام جان خود را از دست داده‌اند، ارادت دارند.

حضور نمایندگان کشور‌های اسلامی در مدینه منوره برای گرامیداشت یاد «شهدای خدمت»

حجت‌الاسلام و المسلمین «منصور میراحمدی» معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری ضمن استقبال صمیمانه از هیئت‌های شرکت‌ کننده در مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در محل بعثه جمهوری اسلامی ایران در مدینه منوره اظهار داشت: یقیناً حضور این عزیزان و امضاء دفتر یادبود شهدای خدمت از سوی هیئت‌هایی که برای عرض تسلیت به محل بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره حضور یافته‌اند، نشان از اظهار محبت آنان به رئیس‌جمهور شهید کشورمان و ملت ایران دارد. 

وی ادامه داد: اینجانب از حضور نمایندگان کشور‌های اسلامی در این مراسم تشکر و قدردانی می‌کنم و آرزو دارم که هیچ‌گاه کشور‌های مسلمان و همسایه با چنین مصیبت بزرگی روبه‌رو نشوند.

معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری از اینکه مهمان‌ها و مسئولان حج سایر کشور‌های اسلامی در بعثه جمهوری اسلامی حضور یافتند و موجب ارتقاء وحدت و همدلی کشور‌های اسلامی شدند، صمیمانه سپاسگزاری کرد.

در بخش دیگر این مراسم، «حسن زرنگار» سرکنسول ایران در جده ضمن عرض تسلیت، اظهار داشت: دست خداوند همواره بر سر ملت ایران است و بنا به فرمایش هوشمندانه مقام معظم رهبری خللی در کار نظام ایجاد نخواهد شد. همانطور که شاهد بودیم پس از این سانحه ناگوار بلافاصله رئیس اجرایی کشور مشخص شد و ما هم به‌عنوان کارگزاران کشور، آنچه در توانمان است را به بهترین شکل انجام خواهیم داد و کار‌ها را پیش خواهیم برد.

حضور نمایندگان کشور‌های اسلامی در مدینه منوره برای گرامیداشت یاد «شهدای خدمت»

وی ادامه داد: اینکه انتخابات کشورمان در بازه زمانی ۵۰ روزه انجام خواهد شد، نشان از انسجام، هماهنگی، برنامه‌ریزی و قوت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و ما همه برای ارتقاء اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خدمت هستیم.

سرکنسول ایران در جده حضور بیش از ۶۵ هیئت از کشور‌های مختلف در سطوح بالا در ایران در بزرگداشت مراسم شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت را نشان از جایگاه خاص جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دانست.

گفتنی است؛ صبح امروز (پنج‌شنبه، سوم خرداد) چندین هیئت از کشور‌های مختلف اسلامی با حضور در محل بعثه کشورمان در مدینه منوره با بیان تسلیت به محضر مقام معظم رهبری، شهادت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، «حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه، «حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز و «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی را ضایعه‌ای دردناک خواندند و برای بازماندگان آنها و ملت ایران از درگاه خداوند صبر مسئلت کردند. 

حضور نمایندگان کشور‌های اسلامی در مدینه منوره برای گرامیداشت یاد «شهدای خدمت»

نمایندگان و هیئت‌ها از کشور‌هایی چون عراق، ترکیه، پاکستان و هند با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره علاوه بر قرائت فاتحه، مطالبی در دفتر یادبود شهدای خدمت برای عرض تسلیت نگاشتند.

«احمد بلوط» نماینده پرفوسور «علی ارباش» رئیس سازمان دیانت ترکیه و هیئت همراه، «ضیاالرحمن عبدالرحمن» کنسول پاکستان در جده و مسئول بعثه حج پاکستان، «وزیر محمد سلیم» نماینده مجلس محلی شمال پاکستان، «صباح منظر تابش» مسئول بعثه هند، «دکتر جمال‌الدین بدری»، نماینده ویژه رئیس هیئت شئون حج و عمره کشور عراق و «عبدالحکیم نصرت» مدیر مکتب شئون حجاج عراق در مدینه منوره از شخصیت‌هایی بودند که در قالب هیئت‌های چند نفره صبح امروز (پنج‌شنبه، سوم خرداد) برای بیان تسلیت به مسئولان حج و زیارت کشورمان در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره حضور یافتند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار