امام جمعه سرپل ذهاب:

شهید رئیسی تحقق بخش وعده های صادق مدیریت انقلابی بود

حجت الاسلام «ساداتی» گفت: شهید رئیسی تحقق بخش وعده های صادق مدیریت انقلابی بود ، رهبر انقلاب در دهه های اخیر در خصوص اداره و مدیریت کشور بسیار دغدغه مند بودند و هرچه از سالهای اول انقلاب بیشتر فاصله می گرفت نگرانی ایشان بیشتر می شد و کسی که این نگرانی ها و دغدغه ها را رفع کرد شهید رئیسی بود.
کد خبر: ۶۶۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸ - 24May 2024

شهید رئیسی تحقق بخش وعده های صادق مدیریت انقلابی بودبه گزارش  دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «سید محمد علی ساداتی» امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان اظهار داشت: دهه آخر عمر رئیس جمهور نماد و نمای روشن از زندگی ایشان است بطوریکه از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۳ در سه سنگر مهم و خطیر در کشور خدمت رسانی کرد.

وی افزود: آیت الله رئیس در شرایطی تولیت آستان قدس رضوی شد که در روزهای پایانی تولیت گذشته برخی از سالهای بیماری ایشان استفاده کرده و در آستان رخنه کرده بودند و بازگرداندن سلامت حداکثری به سازمان آستان قدس نیازمند پاکدستی کارآزموده بود که هم خود گرفتار باندهای زد و بند نشود و هم با سرعت رگ حیات و ارتباطشان را در آستان قطع کند که بهترین گزینه رئیسی بود.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: دوره کوتاه تولیت ایشان در واقع بازگرداندن مسیر اداری آستان به صراط مستقیم قداست و پاکی چه در درون سازمان و چه در اذهان مردم بود و سازمانی پیراسته را تقدیم تولیت پس از خود کرد.

وی با اشاره به دوران ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضائیه گفت: در قوه قضائیه علم و سلامت نفس بدون تجربه کافی از مواجهه با ابلیس هزار لباس فساد سبب شد که نزدیکترین مدیران به رئیس معزز دستگاه عدالت آلوده به فساد شوند که حرمت عدالتخانه را لکه دار می کرد بازگرداندن حرمت به دستگاه عدالت ، شناخت کافی از پیچیدگی های فساد ، جرات ایستادن در برابر دانه درشتها و قدرت علنی کردن این جراحی پرجراحت را می خواست و رئیسی مرداین کار بود و حرمت عدالت را به نهاد مقدس قوه قضاییه بازگرداند.

 ساداتی خاطرنشان کرد: سالها بود بالاترین مقام اجرایی خدمت در کشور نوکری برای دین و مردم متدین از عرش چنین قداستی به فرش دوری از خدمت خالصانه و دوری از مردم افتاده بود ، ما ها و کارنامه های در شأن نظام اسلامی با برخی رویه های نادرست و دور از شأن نظام اسلامی شامه مردم هشیار را می آزرد و دلها را به درد می آورد و امیدها به بازگشت امثال رجایی ها را کم می کرد.

وی افزود: این بار بازگرداندن قداست به جایگاه ریاست جمهوری آسان نبود صرفا مبارزه با بسترهای فساد کفایت نمی کرد فقط پرکاری و سخت کوشی بار را به مقصد نمی رساند حتی صداقت و صمیمیت چهره به چهره با مردم هم درمان نهایی نبود ، چشم مردم از دیدن خدمت‌های با منت ، از اجتهادهای نابجا در برابر نص ولایت ، ترسیده بود و به این راحتی هرکسی به دل نمی نشست.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی از خادمی آنان رضا علیه‌السلام با کراهت و صرفا بخاطر اطاعت امر ولی فقیه به قوه قضائیه آمد و از آنجا با اصرار بسیاری به دستگاه اجرایی کشور پانهاد از همان اول عهدش با امام و امت بود ، در راه اطاعت از ولایت و خدمت به امت پای فشرد و شب و روز نداشت طعنه ها را بجان خرید تا قطار خدمت را به ریل اصلی اش بازگرداند و دوسال و ده دماه شب و روزش را برای رضا و صلاح مردم که رضای خداست به هم دوخت.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به دوران ریاست جمهوری شهید جمهور اذعان داشت: ماموریت آیت الله رئیسی در ریاست جمهوری آسان نبود هرچقدر کار و تلاش می کرد کافی نبود هرچه بی ریا و صادقانه حرف می زد به قدرکافی اثر نمی گذاشت چیزی بیش از اینها نیاز بود و فقط طهارت شهادت تنها شست و شوکننده ریاست و یگانه راه بازگرداندن قداست به این مقام بود و رئیسی مرد این میدان بود آن قدر خالصانه کوشید و عاجزانه گریست تا امام رضا علیه السلام قبولش کرد و در زیباترین روز مدال دائمی خدمت را بر سینه ابدیتش چسباند و حالا دوباره ریاست جمهوری ایران یک شهید دیگر داده است.

وی گفت: هشتیمی رئیس جمهور مملکت امام هشتم که سه سال پیش در روز ولادت امام رضا علیه السلام خدمت مقدس خود را شروع کرده بود امسال در روز ولادت امام هشتم آسمانی شد اما رئیس جمهور تنها بود و به همراه ایشان جمعی از خدمتگزاران صدیق نظام نیز حضور داشتند که جمع شهیدان خدمت را نورانی تر کردند.

 خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد:  شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی موفق شد تصویری بسیار امیدبخش درموقف خدمت، در جایگاه ریاست‌جمهوری ارائه کند و میراثی گران‌بهاء برای تراز مدیریت انقلابی از خود به یادگار گذاشت و یک نصاب تازه‌ای را در جایگاه ریاست‌جمهوری به ثبت رساند و بزرگترین میراث ایشان تبیین تراز مدیریت انقلابی بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های معنوی و اخلاقی شهید رئیسی اذعان داشت: شهید عزیز ما دارای نصابی بسیار بالا از ویژگی‌های معنوی و اخلاقی یک مدیر در فرهنگ قرآن و عترت بود. ویژگی‌هایی مثل ایمان ،اخلاص،توکل، خودسازی، زهد، اخلاق، عفت، امانت، فداکاری، دوری از غرور،امید و شجاعت و... ویژگی‌هایی است که برای قبول مسئولیت در نظام اسلامی بسیار حیاتی و ضروروی است.

ساداتی افزود: شهید رئیسی نمادی از آیه مبارکه «مَا َدُْوا َبْدیل» (احزاب: ۲۳) بود؛ برای کسانی که ایشان را می‌شناختندو از سال‌های بسیار دور با ایشان آشنایی داشتند شخصیت معنوی ایشان چه قبل از منصب ریاست‌جمهوری و چه بعد از آن هیچ تفاوتی نکرده بود.

وی بابیان اینکه در بین ویژگی‌ها یکی از مهم‌ترین معیارها زهد و دوری از ریا است افزود: معیاری که رهبر معظم انقلاب در ابتدای دهه نود در خطبه‌های نماز جمعه از آن به شدت گلایه کردند و فرمودند:...اولین ضعف ما گرایش به دنیاطلبی بود که گریبان بعضی را گرفت ، بعضی از ما مسئولین دچار دنیاطلبی شدیم دچارمادی‌گرائی شدیم و آن کسی که به این مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از مدیران به خوبی جامع عمل پوشاند و با روحیه ساده‌زیسی و مردم داری و حضور در بین مردم در دل مردم ماندگار شد رئیسی بود.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در ادامه با اشاره با مهارت‌های مدیریتی شهید رئیسی اذعان داشت: شهید رئیسی در کنار ویژگی‌های معنوی و اخلاقی از بُعد دوم مدیریت تراز انقلابی هم بهره‌مند بود، این بُعد مهارت‌های مدیریتی است و شامل محورهایی است که برای هر مدیری در هر نظام و با هر مرامی لازم است.

وی افزود: شرایطی از قبیل سخت‌کوشی، تدبیر، عقلانیت، منطق، ابتکار، اعتماد بنفس ،کارآمدی، احساس مسئولیت، دلسوزی، شایسته‌سالاری، سعه‌ی صدر و انتقادپذیری از مهمترین ویژگیهای ایشان در حوزه مدیریتی بود.

ساداتی با اشاره به خصوصیات انقلابی شهید رئیسی گفت : مدیریت در تراز انقلاب ، علاوه بر این دو معیار یعنی ویژگی‌های معنوی و اخلاقی و مهارتهای مدیریتی باید بعد سومی هم موفق باشد و شهید رئیسی در این بعد هم در اوج بود عیار سوم عبارتست از خصوصیات انقلابی یک مدیر و شامل خصوصیاتی نظیر پایبندی به ارزش ها و شعارهای انقلاب، بصیرت ، پیروی از خط امام و رهبری ، حفظ منافع و مصالح نظام ، استقلال و خودباوری ملی ، صبر و استقامت ، ، توجه به کار فرهنگی ، فساد سایزی ، ساده زیستی ، مردمی بودن ، وزانت سیاسی و وجهه اجتماعی ، کفایت و صلاحیت و ... است.

 وی در ادامه گفت: شهید رئیسی تحقق بخش وعده های صادق مدیریت انقلابی بود ، رهبر انقلاب در دهه های اخیر در خصوص اداره و مدیریت کشور بسیار دغدغه مند بودند و هرچه از سالهای اول انقلاب بیشتر فاصله می گرفت نگرانی ایشان بیشتر می شد و کسی که این نگرانی ها و دغدغه ها را رفع کرد شهید رئیسی بود.

 امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دشمنان در طول تاریخ انقلاب انواع توطئه ها و ترفندها را علیه ما بکار گرفتند و چیزی که مکر و حیله آنها را نقش بر آب می کرد دو عامل اساسی ایستادگی بر سر اصول اسلامی و حضور در صحنه مردم است.

 وی افزود: عامل اول به وسیله ایمان صادقانه به وعده الهی و عامل دوم به برکت تلاش مخلصانه و تبیین صادقانه تضمین می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها