اختصاصی دفاع‌پرس/ کارشناس مباحث مهدوی در جمع زائران بیت‌الله الحرام مطرح کرد؛

نمازی که برکات بندگی را زیاد می‌کند+ فیلم

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی در مورد اثر نماز استغفار گفت: پیامبر اعظم (ص) نماز استغفار را به ما هدیه دادند که اقامه آن زمان زیادی را از ما نمی‌گیرد، اما در مورد اثر آن فرمودند: «یُصلِحُ اللهُ لَکَ شأنَکَ کلَّه» خداوند تمام شئونات تو را با خدایی خودش به‌واسطه این نماز اصلاح می‌کند.
کد خبر: ۶۶۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳ - 25May 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدباقر حیدری کاشانی» کارشناس مباحث مهدوی در هتل زوارالعالمی مدینه منوره در جمع زائران بیت‌الله الحرام در مورد اثر نماز استغفار اظهار داشت: پیامبر اعظم (ص) نماز استغفار را به ما هدیه دادند که اقامه آن زمان زیادی را از ما نمی‌گیرد، اما در مورد اثر آن فرمودند: «یُصلِحُ اللهُ لَکَ شأنَکَ کلَّه» خداوند تمام شئونات تو را با خدایی خودش به‌واسطه این نماز اصلاح می‌کند.

وی در مورد آثار این نماز گفت: افرادی که با این نماز آشنا شده و آن را می‌خوانند، می‌گویند خیرات و برکاتی که بعد از این نماز شامل حال زندگی و بندگی‌شان شد، قابل مقایسه با پیش از آن نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی ادامه داد: پیامبر (ص) فرمودند، زمانی که در معیشت و اقتصاد خودت تنگنا و در اموراتت پراکندگی، سردرگمی و آشفتگی احساس کردی، حاجتت را نزد خدا ببر و نماز استغفار را رها نکن.

نمازی که برکات بندگی را زیاد می‌کند+ فیلم

این کارشناس مباحث مهدوی در مورد نماز استغفار گفت: نماز استغفار دو رکعت است. در تمام نماز ۱۵۰ مرتبه و در هر رکعت ۷۵ مرتبه ذکر «أستغفِرُ الله» تکرار می‌شود.

وی در مورد طریقه اقامه نماز استغفار اظهار داشت: بعد از نیت نماز، سوره حمد و سپس سوره قدر و بعد از آن ۱۵ مرتبه ذکر «أستغفِرُ الله» خوانده می‌شود؛ سپس شش بار ۱۰ مرتبه (مجموع ۶۰ مرتبه) در رکوع، قیام بعد از رکوع، سجده اول، میان دو سجده، سجده دوم و بعد از سجده دوم در حالت نشسته هر کدام ۱۰ مرتبه، ذکر «أستغفِرُ الله» تکرار و رکعت دوم نماز نیز به همین طریق خوانده می‌شود. بعد از نماز هم هیچ آدابی مانند نماز جعفر طیار وارد نشده است که سنگین باشد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها