مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

خودباوری برای شهید رئیسی بسیار بااهمیت بود

سردار «خوشبخت» گفت: برای شهید آیت‌الله رئیسی، توجه به رضایت خداوند بسیار اهمیت داشت و خداباوری، خدمت به جامعه و گره‌گشایی از کار مردم برای ایشان اهمیت فراوانی داشت و توجه ویژه‌ای به منویات امام خامنه‌ای داشتند.
کد خبر: ۶۶۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ - 25May 2024

شهید رئیسی توجه ویژه‌ای به دستورات مقام معظم رهبری داشتند/  حماسه خرمشهر و مظهر نصرت الهی در فتح قله‌های ایثار و مقاومت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز با حضور در جمع فرماندهان منطقه انتظامی شهرستان کرمانشاه ضمن گرامیداشت شهدای خدمت، اظهار داشت: همه عزیزانی که در بالگرد به شهادت رسیدند، خصوصا آیت الله رئیسی از عاشقان خدا و مصادیق بارز «امنو» بودند و آقای رئیسی یا درحال حرف شنیدن بود و یا دائم الذکر بود؛ بنابراین محبت او در دل‌های مردم افتاد. اگر تشییع پیکر او در تمام شهر‌ها بود، همه مردم ایران می‌آمدند.

وی گفت: داغ از دست دادن آیت الله رئیسی بسیار سنگین بود و بهترین تعبیرات، تعبیرات مقام معظم رهبری بود. رهبر انقلاب با القاب خادم الرضا، عالم، مجاهد، باکفایت، انسان بزرگوار، فداکار، ریس جمهور مردمی و پرتلاش از ایشان یادکردند.
 
سردار خوشبخت تاکید کرد: برای شهید آیت الله رئیسی، توجه به رضایت خداوند بسیار اهمیت داشت و خداباوری، خدمت به جامعه و گره‌گشایی از کار مردم برای ایشان اهمیت فراوانی داشت و شهید رئیسی توجه ویژه‌ای به دستورات مقام معظم رهبری داشتند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به ۲ اتفاق بزرگ در جهان از «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» نام برد و گفت: طوفان الاقصی و وعده صادق کاری کرد که جهان را به قبل و ما بعد از این دو اتفاق بزرگ تقسیم کرده است.
 
وی از طوفان الاقصی به‌عنوان بزرگ‌ترین شکست اطلاعاتی امنیتی برای دشمنان و جهان استکبار یاد کرد و افزود: بی‌نظیرترین کشور به لحاظ بستر‌های اطلاعاتی و امنیتی در طوفان الاقصی شکست خورد.
 
سردار خوشبخت تصریح کرد: به دنبال آن، وعده صادق بزرگ‌ترین شکست بازدارندگی برای همه جهان استکبار و صهیونیست بود که وعده خدا با موشک‌های نظم مقدس جمهوری اسلامی به عمل نشست.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: روز سوم خرداد ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روز‌های انقلاب اسلامی ایران می‌باشد. در این روز شهر مقاوم خیز خرمشهر که پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت در ۴ آبان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن در آمده بود، پس از ۵۷۸ روز (۱۹ ماه)، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.
 
وی گفت: در واقع فتح خرمشهر، دفاع مقدس را وارد مرحله نوینی کرد و برای اولین بار از شروع جنگ تحمیلی ایران در موضع قدرت قرار گرفت. این فتح مبین انعکاس جهانی داشت و از نظر سیاسی عراق با از دست دادن خرمشهر تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد. جنگ ایران و عراق به طور کلی به دو مقطع تقسیم می‌شود، مقطع اول مربوط به آغاز جنگ تا آزاد سازی خرمشهر است که استراتژی ایران نظامی و با هدف بیرون راندن عراق از خاک کشور بود و مقطع بعدی مربوط به پس از آزاد سازی خرمشهر است که استراتژی ایران دوگانه بود.
 
سردار خوشبخت همچنین درباره سالروز فتح خرمشهر نیز گفت: حماسه سوم خرداد یعنی فتح خرمشهر را نیز از یادنبریم. فتح این شهر کمر صدام را شکست. امام فرمود خرمشهر را خداوند آزاد کرد. چهارم خرداد نیز روز مقاوت و دزفول است. دزفول از آغاز جنگ تا پایانش قهرمان مقاومت بود. ۱۷۶ موشک به این شهر زده شد. ۴۸۹ بمب و راکت به این شهر اصابت کرد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه  بیان کرد: سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و مظهر نصرت الهی در فتح قله‌های ایثار و مقاومت است که با خون مطهر شهیدان وطن رقم خورد، آن آلاله‌های سرخ که در مکتب عاشورا قد کشیدند و خالق ناب‌ترین صحنه‌های فداکاری، جهاد و از خودگذشتگی شدند تا این سرزمین مقدس تا کرانه‌های زمان بدرخشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار