وزیر دادگستری:

دولت سرمایه بزرگ خود را از دست داد/ مسئولان باید انسجام درونی کشور را حفظ کنند

رحیمی با اشاره به حضور با شکوه مردم در تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی، گفت: این حضور گسترده مسئولیت ما را زیاد کرد و باید مسئولان در این شرایط انسجام درونی کشور را حفظ کنند.
کد خبر: ۶۶۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲ - 25May 2024

شهادت آیت‌الله رئیسی آبیاری مجددی به سرمایه اجتماعی نظام دادبه گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «امین‌حسین رحیمی» وزیر دادگستری امروز در نشست تصویرپردازی از حکمرانی متعالی بر تراز سنت حکمرانی شهید جمهور اظهار داشت: همه مردم در این چند روز اخیر احساس واقعی خود را نسبت به رئیس جمهور شهیدشان ابراز داشتند. از این جهت تشکر ویژه‌ای از اساتید و دانشجویان دانشکده حکمرانی دارم.

رحیمی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در مورد نحوه حکمرانی رئیس جمهور فقید صحبت کنیم باید در مورد شخصیت ایشان صحبت کنیم، بنده سال‌ها در خدمت شهید رئیسی بودم و در مقابل ایشان شاگردی کردم.

وی افزود: شهید رئیسی بسیار فرد اخلاق مداری بود و هیچگاه جایگاه مادی‌اش باعث نمی‌شد که تغییر در روحیه و رفتارش ایجاد شود. شهید رئیسی در همه کار‌های خود خدا را لحاظ می‌کرد و به معنی واقعی فردی خداترس بود.

وزیر دادگستری تصریح کرد: ایشان وقتی در قوه قضاییه بود وقتی فیش کارکنان قوه قضاییه را مشاهده کرد، بسیار ناراحت و متاثر شد از اینکه وضعیت پرسنل دستگاه قضایی اسفناک است. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی که شما در این روز‌ها بسیار شنیده اید خستگی ناپذیری ایشان بود.

وی افزود: اخلاق مداری شهید رئیسی کمک بسیار شایانی می‌کرد تا در سفر‌های دیپلماتیک هیات دولت به همه دستاورد‌های خود برسد، ایشان ضمن اخلاق مداری فردی مقتدر و با حوصله بود. ایشان وقتی در جلسات دولت بسیار عصبانی و ناراحت می‌شد که نمی‌تواند برای مردم کمکی داشته باشد دستانش به لرزه می‌افتاد، اما خود را کنترل می‌کرد و رفتار بدی با اعضای دولت نمی‌کرد.

رحیمی تصریح کرد: ما با از دست دادن آیت الله رئیسی سرمایه بزرگی از دست دادیم اما باید سئولین در این شرایط انسجام درونی کشور را حفظ کنند.

وزیر دادگستری بیان کرد: بسیاری از افرادی که در جامعه که شاید مسیر درستی را طی نمی‌کنند با جاذبه شهید رئیسی می‌توانند در مسیر انقلاب قرار بگیرند، ما اگر می‌خواهیم دشمنان را ناکام بگذاریم باید انسجام درونی خود را حفظ کنیم.

رحیمی با بیان اینکه سال‌ها از نزدیک با شهید رئیسی کار کرده ام گفت: حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی مسئولیت ما را زیاد کرد، وقتی در انتخابات مردم اقبال کمی برای حضور پیدا کردند ما تصور کردیم که شاید سرمایه اجتماعی نظام کاسته شده است، اما شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش سرمایه اجتماعی نظام را آبیاری مجددی کرد.

وی افزود: ما عهد بسته‌ایم که تا زمانی که دولت سیزدهم مستقر است همه توان خود را برای خدمت رسانی مضاعف به مردم بکار بگیریم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها