شهید «سیروس مؤتمن»:

چه سعادتی بزرگ که مرد در راه هدف و ناموس و میهنش شهید شود

شهید «سیروس مؤتمن» در وصیت‌نامه خود آورده است: چه سعادتی بزرگ که مرد در راه هدف و ناموس و میهنش شهید شود. وقتی آدمی وضع این آوارگان جنگی را می‌بیند یاد اسیران کربلا برایش مجسم می‌گردد. 
کد خبر: ۶۶۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹ - 26May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل «سیروس موتمن کولانکوه» یکم فروردین ماه ۱۳۴۰ در روستای کولانکوه از توابع شهرستان اردبیل به دنیا آمد. پدرش  الله‌بخش، قهوه‌خانه‌دار بود و مادرش حوریه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و به‌عنوان گروهبان‌‌دوم نیروی زمینی ارتش در جبهه (دفاع مقدس) حضور یافت سرانجام  بیست‌وسوم فروردین ۱۳۶۲ با سمت تکاور در منطقه شرهانی توسط نیروهای بعثی براثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. همچنین مزار او در گلزار شهدای قاسمیه شهر اردبیل واقع است.

 فرازی از وصیت نامه شهید سیروس مؤتمن:

چه سعادتی بزرگ که مرد در راه هدف و ناموس و میهنش شهید شود. وقتی آدمی وضع این آوارگان جنگی را می‌بیند یاد اسیران کربلا برایش مجسم می‌گردد. 

در این مکان فاجعهاي به بار آمده است که اگر آدمی با چشم خود نبیند باور ندارد و اگر راحت نشیند از انسانیت حتماً بویی نبرده است.

به مادر بگو که همیشه بر سر نماز نه تنها مرا بلکه تمامی جوانان و رزمندگان این ملت ستمدیده را دعا کند. سعی بر این دارم که لااقل سربلندتان بکنم و حداقل فرزندي لایق براي آب و خاکم باشم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار