وزیر کشور:

شهید رئیسی مکتب خود را در اداره کشور به یادگار گذاشت

«وحیدی» گفت: همانطور که تفکر و مجاهدت شهید حاج قاسم سلیمانی تبدیل به مکتب شد، شهید رییسی هم مکتب خاص خود را در اداره کشور به یادگار گذاشت و ملت نمی‌پذیرد اگر کسی از این الگو تخطی کند.
کد خبر: ۶۶۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰ - 26May 2024

شهید رییسی مکتب خود را در اداره کشور به یادگار گذاشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهورِ شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان در پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب رشت با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم درباره حضرت ابراهیم (ع) پیامبر خدا مبنی بر اینکه "ابراهیم اسوه حسنه است" اظهار داشت: رییس جمهور شهید هم از تبار انبیاء بود و با قدرت، شجاعت و هیبت در مقابل همه انحرافات و کجی‌های دنیای امروز می‌ایستاد و مقتدرانه از ارزش‌ها دفاع می‌کرد.

وی عنوان کرد: دفاع از ارزش‌ها توسط رئیس جمهور شهید گاه در قالب دفاع از مردم مظلوم و ستم‌دیده غزه بود که صدای رسای این مردم مظلوم در مجامع بین‌المللی می‌شد و گاه با بالا بردن قرآن کریم و تصویر شهید سلیمانی در سازمان ملل و دفاع از قرآن و حاج قاسم با تمام وجود بود.

وحیدی با اشاره به دفاع جانانه رییس جمهور شهید از فلسطین عنوان کرد: آنجا که مسئله مظلومیت فلسطین مطرح بود، در برابر قدرت‌ها با شجاعت مثال‌زدنی می‌ایستاد و در راستای اجرای عملیات وعده صادق هم که در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده بود، ایشان اندکی تردید و ترس نداشت و این عملیات بزرگ توسط فرزندانِ ملت و سپاه عزیز اجرا شد که در واقع ظهور اراده ملت بود و همین اراده دشمن را به عقب می‌راند.

این مسئول ابراز داشت: وقتی نوبت به مردم می‌رسید، بسیار متواضع، فروتن در میان مردم روستاها، مرزنشین و اقصی نقاط کشور حضور پیدا می‌کرد و مردم نیز حرف‌ها و مطالبات‌شان را به رییس جمهور می‌گفتند و احساس می‌کردند با یک دوست و همدل در حال صحبت هستند و محبت ایشان این‌گونه در دل همگان ریشه‌دار شد.

وزیر کشور با بیان اینکه رئیس جمهور شهید برای رفع دغدغه‌های مردم در کارخانه‌ها، مرز‌ها و کنار دریا و یک روز هم در حاشیه شهر‌ها پای صحبت‌های مردم حاشیه‌نشین می‌نشست افزود: در جایگاه تصمیم‌گیری نیز برای گرفتن تصمیمات بزرگ آمادگی و حضور داشت؛ او آینده را می‌دید و برای آینده کار می‌کرد. در کنار مردم سیستان از کم‌آبی آنها رنج می‌کشید و در بین آسیب‌دیدگان زلزله برای رفع مشکلات‌شان حضور پیدا می‌کرد، یک روز هم برای چاره‌جویی و دغدغه‌های مردم سیل‌زده کرمان پای درد دل مردم می‌نشست؛ او همه‌جا حضور داشت و در وجودش اندکی تکبر نداشت و خود را خالص کرده بود، خداوند هم کسی را بی‌جهت عزیز نمی‌کند.

وحیدی با بیان اینکه رییس جمهور شهید آیت‌الله رییسی به لطف خدا، عزت ابدی پیدا کرد و این عزت مرهون اخلاص، تواضع و شرح صدر او بود افزود: گاهی افراد روبه‌روی ایشان حرف‌های تندی می‌زدند، اما این سید بزرگوار خم به ابرو نمی‌آورد و بسیار مشورت‌پذیر بود.

وی با اشاره به اینکه مردم در سراسر کشور به احترام رییس جمهور شهید یکپارچه ایستادند و به یادش هستند بیان کرد: در مقابل چنین شهید و شهدایی، دنیا هم تسلیم می‌شود و بسیاری از مراکز مهم قدرت به جمهوری اسلامی تسلیت گفتند و در برابر روحِ بزرگ این شهید سر فرود آوردند که نشان از اقتدار ملت دارد؛ ملتی که چنین فرزندانی را پرورش داده است و شهید رییسی و سایر شهدای همراهش فرزندانِ این ملت بودند.

وزیر کشور با اشاره به خدمات شهید امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه و محور مقاومت عنوان کرد: شهید امیرعبداللهیان نقش مهمی در توسعه روابط خارجی کشور ایفا کردند و کار‌های بزرگی انجام دادند و در صحنه مقاومت آنچنان قوی درخشید که حتی مخالفانش از او تعریف و تمجید می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه ایرانِ عزیز و اسلام امروز به این ملت افتخار می‌کند افزود: این قدرت‌نمایی ملتی یکپارچه، منسجم و هم‌صدا است که این‌چنین صحنه‌های افتخارآفرینی را جلوی چشمان جهانیان خلق می‌کند که از هرگفتاری بالاتر است و از هر مولفه قدرتی، بزرگتر و قدرتمندتر است و ملت ایران نشان داد که قادر است تمام توطئه‌های دشمنان را با یک حرکت بزرگ و حضور حماسه‌ساز نقش برآب کند.

وی ادامه داد: ایرانِ اسلامی به واسطه حضور ملت قوی و با اراده شاهد صحنه‌ها و نهضت‌های شکل‌گرفته بسیار است؛ این ملت نشان داد که قادر است هرکاری را با توسل به اهل‌بیت و توکل بر خدا انجام دهد و افتخار و شایستگی ایجاد تمدن نوین اسلامی و رسیدن به قله‌های افتخار را دارد و لذا این شهیدان می‌روند تا انرژی لازم را برای رسیدن ما به قله‌ها تامین کنند.

وزیر کشور بیان داشت: با وجود رهبری خردمند و شجاع، از هیچ‌چیز ترس نداریم و شهادت رییس جمهور عزیز و همراهان ایشان اگرچه دردناک است، اما مایه عمل و حرکت ما به سمت قله‌ها خواهد بود.
ملت ما شهید بهشتی‌ها و مطهری‌ها تقدیم نظام اسلامی کردند و در این مسیر گام برداشتند، ما نیز امروز از پشتوانه قوی برای حرکت رو به جلو برخورداریم و از هیچ‌چیز نمی‌هراسیم.

وحیدی با اشاره به اینکه شهید رییسی مکتب مدیریتی جدید ارائه داد و الگویی برای همگان است تصریح کرد: ملت نمی‌پذیرد که کسی از این الگو تخطی کند؛ این الگو دستاورد بزرگی است و مردم انتظار دارند راهش ادامه یابد. همانطور که تفکر و مجاهدت شهید حاج قاسم سلیمانی تبدیل به مکتب شد، شهید رییسی عزیز هم مکتب خاص خود را در اداره کشور به یادگار گذاشت.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله آل هاشم هم اسوه‌ای برای همگان بود و مراسم تشییع پیکر ایشان با حضور پرشور جوانان دلداده انقلاب برگزار شد ابراز داشت: شهید مالک رحمتی هم در همین مدت کوتاه که استاندار بود در قلب مردم جا پیدا کرده بود.

وزیر کشور با بیان اینکه ملت ایران با حماسه عظیم اخیر ثابت کردند که هرگز از راه انقلاب پشیمان نشده بلکه قوی‌تر، پایدارتر و پیشگام رو به جلو حرکت می‌کنند گفت: خدا را شاکریم که افتخار دوستی و همراهی با این شهدا را داشتیم و به این دوستی و همراهی می‌بالیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها