سرپرست ریاست جمهوری در افتتاحیه مجلس دوازدهم:

مردم سرمایه اصلی کشور هستند

محمد مخبر با تاکید بر اینکه سرمایه اصلی کشور مردم هستند، گفت: در این چند روزه حس کردم هیچ عملی صالحی بالاتر از خدمت به خلق خدا نیست.
کد خبر: ۶۶۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶ - 27May 2024

مردم سرمایه اصلی کشور هستندبه گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم اظهار داشت:  کلیدی‌ترین فرد کشور را از دست دادیم، اما مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به وقت شروع به کار کردند و آن فرمایش رهبر انقلاب اسلامی که گفتند که هیچ برنامه‌ای نباید به تأخیر بیفتد، اجرایی شد.

وی ادامه داد: از نعمت رهبری و مردم گوش به فرمان معظم‌له که حضور آنها مشکل‌گشای ما با تدبیر رهبری است، خدا را شکر می‌کنیم. رهبر انقلاب اسلامی فرمودند کار‌های اداری کشور با هیچ خللی مواجه نشود و برنامه‌ای به تأخیر نیفتد. 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه سرمایه اصلی کشور مردم هستند، گفت: آنچه در این چند روزه حس کردم هیچ عملی صالحی بالاتر از خدمت به خلق خدا نیست، آیت الله رئیسی خود را از قید و بند‌های تشریفاتی رها کرده بود و با تمام قدرت از ساده زیستی اش مراقبت می‌کرد؛ اعتقاد به چارچوب‌های جدی نظام اسلامی داشت و با تمام وجود به ارزش‌های انقلاب ایمان داشت به حفظ خطوط قرمز نظام ایمان داشت و اینها در توفیقش مؤثر بود نکته بارز دیگر ایشان خستگی ناپذیری بود گاهی ساعت ۳ نیمه شب از سفر خارجی به تهران می‌آمد و ساعت ۶ صبح وارد جلسه می‌شد.

وی افزود: خیلی اوقات شهید رئیسی از برخی مسائل ناراحت می‌شد، اما سخنی نمی‌گفت، چون معتقد بود ممکن است موجب ناراحتی رهبر انقلاب شود. اگر دولت شهید رئیسی تا پایان دوره‌اش ادامه داشت، ساخت حداقل ۴ میلیون مسکن شروع شده بود.

سرپرست ریاست جمهوری عنوان کرد: شهید رئیسی به ظرفیت‌های کشور معتقد بود و می‌دانست که مسائل کشور با ظرفیت‌های داخلی قابل حل است. ما از مسائل بین‌المللی غافل نبودیم ولی اداره‌ی کشور را منوط به آن نمی‌کرد.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که در اداره کشور مؤثر بود این بود که ایشان اعتقاد به ظرفیت‌های کشور داشت و معتقد بود مسائل کشور با ظرفیت‌های موجود قابل حل است و همینگونه هم شد ما هیچگاه از مسائل بین المللی غافل نبودیم، اما اداره کشور را منوط به مسائل بیرونی نکرد؛ هر مشکلی پیش می‌آمد، در داخل کشور دنبال حل مسأله بود؛ مردم‌داری و عشق به مردم از مسائل بارز ایشان بود.

مخبر ادامه داد: هر سفری که می‌رفت، حتما به یک نقطه بسیار محروم آن منطقه سر می‌زد؛ هر استانی می‌رفت، اولین سؤالش این بود که محروم‌ترین نقطه این استان کجاست؟ می‌گفتند فلان منطقه است بعد به آقای منصوری می‌گفت قراری بگذاریم و به این نقطه برویم راحت با مردم تعامل داشت و گفتگو می‌کرد.

وی تاکید کرد: ممکن است برخی بگویند وضعیت اجرایی در دوران شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» چگونه بود؟ وقتی دولت شروع به کار کرد دولت با مشکلات فوق العاده جدی مواجه بود و وضعیت ارزی بسیار اسفناک بود. فروش نفت در حداقل حالت بود روزی ۷۰۰ نفر از کرونا فوت می‌کردند؛ همه یادشان هست که چه قدر فوتی کرونا داشتیم؛ بیمار در آی سی یو بود و خانواده اش جرأت نمی‌کرد از پشت شیشه، بیمارش را ملاقات کند وقتی هم که فوت می‌کرد، ۱۰۰ متری پیکر متوفی می‌ماندند و با طنابی او را دفن می‌کردند باز نعمت وجود طلبه‌های جهادی به داد مردم رسید و این موضوع را شکستند که متوفیان کرونا با آن وضعیت دفن شوند بازار تعطیل بود مردم مضطرب بودند.

مخبر گفت: وضعیت تورم و عدم دسترسی به پول هایمان در خارج کشور را داشتیم؛ همان ۳۰۰ - ۴۰۰ هزار بشکه‌ای هم که می‌فروختیم پولش برنمی گشت و ریالش را اینجا خرج می‌کردیم که مسأله تورم هم جای خود دارد.

وی افزود: الحمدلله این وضعیت در ۱۴۰۰ را پشت سر گذاشتیم وقتی به ۱۴۰۱ رسیدیم فکر می‌کردیم وضعیت مناسبی خواهیم داشت، چون وضعیت درآمدهایمان سامان گرفته بود و فروش نفت ساماندهی شده بود ذخایرمان که فوق العاده نگران کننده بود، وضعیت مناسبی پیدا کرده بود فکر می‌کردیم ۱۴۰۱ وضعیت مناسبی داشته باشیم، اما در آن سال هم در بین الملل و هم در داخل با حوادث گسترده‌ای مواجه شدیم و واقعا شرایط سختی برای ما ایجاد کردند در آذر ۱۴۰۱ متمرکز شدن دشمن روی دو مطلب بود یکی ارز بود و دیگری اینکه به پولهایمان دسترسی پیدا نکنیم.

مخبر خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ شخص شهید رئیسی برنامه سنگینی را تدوین کردند تا خیلی جدی اجرا و عملیاتی شود، ما در دستگاه‌های مختلف پروژه‌های حساسی را اجرا کردیم، مثلا در وزارت نفت یکی از برنامه‌هایمان افزایش تولید ۳۰۰ هزار بشکه‌ای و افزایش فروش نفت بود و ما خوشبختانه موفق شدیم که افزایش تولید نفت را محقق کنیم.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: همچنین در وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، راه و شهرسازی و ... این پروژه‌های اساسی و مهم را عملیاتی کردیم، به اعتقاد بنده یکی از مهم‌ترین اقداماتی که صورت گرفت انتقال آب از دریا به بخش‌های مرکزی کشور بود.

مخبر تاکید کرد: یکی از سران بزرگ دنیا در چند روز گذشته به من گفت، کاری که با همکاری شهید رئیسی انجام دادیم، معادلات قدرت در دنیا را جا‌به‌جا کردیم.

مخبر تاکید کرد: برخی اوقات رئیس بانک مرکزی به کشوری می‌رفت مسأله را حل می‌کرد و صورت جلسه امضا می‌شد و قرارداد می‌بست، اما ۲۴ ساعت بعد طرفهایمان به آنجا می‌رفتند و همه را لغو می‌کردند در برخی از این کشور‌ها قرار و مدار گذاشتیم، ۲۴ ساعته رفتند و رئیس بانک مرکزی آن کشور را برکنار کردند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار