برگزاری مراسم گرامیداشت شهید «محسن دریانوش» در چهارمحال و بختیاری

مراسم گرامیداشت خلبان «محسن دریانوش» از شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس‌ جمهور، در زادگاه این شهید والامقام شهر یانچشمه از توابع شهرستان بن برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴ - 28May 2024

گرامیداشت شهید «محسن دریانوش» در زادگاهش، یانچشمهبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، مراسم گرامیداشت خلبان شهید «محسن دریانوش»، از شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور، در زادگاه این شهید والامقام شهر یانچشمه از توابع شهرستان بن برگزار شد. 

سردارعلی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با تسلیت شهادت شهدای خدمت و مجاهدت و سیدالشهدای خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و نیز تسلیت عروج خلبان شهید محسن دریانوش به خانواده این شهید والامقام، اظهار داشت: همچنین جا دارد به هم‌رزمان این شهید بزرگوار در ارتش که در این جمع حضور دارند، تسلیت عرض کنم. 

وی در ادامه با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، ادامه داد: جهاد تبیین یعنی هم سخن گفتن و روشنگری در مورد هر آنچه که انجام شده است و هم آنچه در آینده باید اتفاق بیفتد، از جمله انتخاب زودهنگام ریاست جمهوری که ماه آینده در پیش داریم.

اکبری با تصریح اینکه شهدای بسیاری از رئیس‌جمهور تا رئیس مجلس و وزرا و... تقدیم انقلاب و نظام شدند، عنوان کرد: هر یک از این فقدان‌ها برای هر نظام و کشوری اتفاق بیفتد چه بسا باعث سقوط آن حکومت شود، اما به برکت ولایت و راهبری امام خمینی (ره) و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، ایران اسلامی همچنان مستحکم و مقتدر است و با قدرت پیش می‌رود.

سردار اکبری تصریح کرد: در شب شهادت رئیس‌جمهور که همه منتظر دریافت خبر سلامتی ایشان بودند، بسیاری از مردم احیا گرفتند و به دعا و مناجات پرداختند، خیلی‌ها برای سلامتی شهید رئیسی و هیئت همراهش سفره نذر و نیاز پهن کردند، پیداست که این رئیس‌جمهور در دل همه مردم جای داشت و محبوب بود.

وی با اشاره به حضور شهید رئیسی در منطقه محروم لبد شهرستان کوهرنگ در خرداد ۱۴۰۱ ادامه داد: ایشان در جریان سفر اول به چهارمحال و بختیاری خواست که در محروم‌ترین نقطه استان حضور باید لذا به لبد رفت که قدمگاه مقام معظم رهبری در دهه ۷۰ نیز بود.

سردار اکبری ابراز داشت: لبد منطقه‌ای بود که متأسفانه مصوبات سفر مقام معظم رهبری در آنجا روی زمین مانده بود که رئیس‌جمهور شهید با حضورش در این منطقه محروم به آن جانی تازه بخشید و مطالبات ساکنان را پیگیری کرد لذا امروز محرومان عزاداران واقعی این سید بزرگوار هستند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم علیه السلام در پایان با تأکید بر اینکه آیت‌الله رئیسی یک رئیس‌جمهور تراز انقلاب بود که ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی را به دنیا صادر کرد، گفت: وی علاوه بر اینکه محبوب ملت ایران بود، در دل آزادیخواهان و محرومان جهان نیز جای داشت و حافظ ارزش‌های اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم بود.

سرهنگ خلبان «محسن دریانوش» اهل یانچشمه شهرستان بن بود که در سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور به فیض شهادت نائل آمد.

یانچشمه همچنین زادگاه «دریاقلی سورانی»، اوراق‌فروش حاشیه آبادان است که در جریان حمله عراق به ایران متوجه نفوذ غافل‌گیرانه عراقی‌ها از رودخانه بهمنشیر شد و مسافت ۹ کیلومتری را از گورستانِ اتومبیل‌های فرسوده در کوی ذوالفقاری تا نیرو‌های خودی را با دوچرخه پیمود تا نیرو‌های خودی را از یورش بعثی‌ها آگاه بسازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار