رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج:

یادواره‌های شهدا باید به‌صورت مخاطب‌محور برگزار شود

سردار «آزادی» گفت: هر یادواره‌ای که برگزار می‌شود، در راستای مخاطب‌محوری خودش باید باشد، یادواره شهدا برای دانش آموزان، یادواره شهدای معلم برای فرهنگیان، یادواره شهدای اصناف برای بازاریان و… که اگر این‌گونه باشد، جریان‌سازی به خوبی صورت گرفته و در انتقال پیام شهدا موفق خواهیم بود.
کد خبر: ۶۶۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹ - 28May 2024

یادواره‌های شهدا باید به‌صورت مخاطب‌محوری برگزار شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «عبدالرضا آزادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، شامگاه دوشنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کنگره ملی بزرگداشت شهید مدرس و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز که در سالن اجتماعات فرمانداری کاشمر با حضور مسئولان، جانبازان و ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرده‌اند که کار برای شهدا جهاد در راه خداست؛ پس ما باید برای شهدا هرچه داریم، در طبق اخلاص بگذاریم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج تأکید کرد: دفاع مقدس باید به گونه‌ای روایت شود که برای نسل جدید قابل لمس، فهم و درک باشد و نهضت روایتگری باید متناسب با ذائقه و روحیات جوانان و نوجوانان شکل بگیرد.

سردار آزادی با اشاره به اینکه شهرداری کاشمر در راستای ایجاد المان‌های شهری و دیوارنگاره تصاویر شهدا و نامگذاری میادین به نام شهدا اقدامات خوبی انجام داده است، عنوان کرد: با این اقدامات باید کاری کنیم که شهر شهیدانه و همیشه عطر شهید بدهد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات محوری بزرگداشت شهدا، انتقال پیام شهدا با زبان هنر است که با فیلم، کتاب، مستند، روایت‌گری و… می‌توانیم این جریان‌سازی را انجام دهیم.

وی با تأکید بر این‌که با کار‌های هنری، جریان فکری و عملی و میراث نسل گذشته به نوجوان و جوان امروز منتقل می‌شود، گفت: کنگره شهدا باید هنرمندانه باشد و با فیلم و مستند و کتاب، کار فاخر و درجه یک به مخاطب ارائه دهیم.

سردار آزادی با اشاره به اینکه تصویرنگاری، شهیدپژوهی و داستان‌نویسی برای دانش‌آموزان بسیار خوب است، گفت: هر یادواره‌ای که برگزار می‌شود، در راستای مخاطب‌محوری خودش باید باشد، یادواره شهدا برای دانش آموزان، یادواره شهدای معلم برای فرهنگیان، یادواره شهدای اصناف برای بازاریان و… که اگر این‌گونه باشد، جریان‌سازی به خوبی صورت گرفته و در انتقال پیام شهدا موفق خواهیم بود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با تأکید بر اینکه کتاب‌های زندگی شهدا نباید بر اساس معرفی اجمالی شهدا تهیه شود، تصریح کرد: کتاب‌ها باید داستان‌گونه بوده تا خواننده موضوع را تا انتهای کتاب دنبال کند و حتی باید انتخاب طرح روی جلد کتاب جذاب باشد تا مخاطب را به خود جذب کند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار