۶ هزار جلد کتاب اهدایی از «شهید جمهور» در کتابخانه‌های رضوی به یادگار ماند

قریب به ۶ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی است که از شهید جمهور آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به یادگار مانده است.
کد خبر: ۶۶۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵ - 28May 2024

۶ هزار جلد کتاب اهدایی از «شهید جمهور» در کتابخانه‌های رضوی به یادگار ماندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید جلال حسینی» رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، اهدای ۶ هزار جلد کتاب را در راستای حمایت‌های بی‌دریغ و صمیمانه شخص آیت‌الله رئیسی از کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد. 

وی اظهار داشت: کتابخانه حرم مطهر یکی از مراکز مد نظر آن شهید والامقام بود و این توجه در دوران تصدی مسئولیت ریاست قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز ادامه داشت. 

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، شهید آیت‌الله رئیسی در مدت تصدی مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی، بیش از ۳ هزار نسخه کتاب از کتاب‌های اهدایی به دفتر تولیت را به کتابخانه حرم مطهر رضوی اهدا کرد و بعد از این دوران نیز از سوی ایشان قریب به ۳ هزار نسخه دیگر از منابع مطالعاتی چاپی نیز به این مجموعه اهدا شده است. 

حجت الاسلام حسینی، ابلاغ «سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید» که با هدف تبیین مأموریت‌های دستگاه‌های بیست و سه گانه برای دسترسی آسان شهروندان به منابع مطالعاتی مناسب، توسعه مهارت‌های خواندن و رفع موانع عمومی‌سازی فرهنگ مطالعه صورت گرفته است را در راستای توجه سیدالشهدای خدمت به توسعه فرهنگ کتابخوانی برشمرد. 

وی بیان داشت: بر مبنای این سند با توجه به شرایط فعلی جهان و منطقه که تهاجم فرهنگی به‌عنوان بخشی از گفتمان جنگ ترکیبی نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی به دنبال تضعیف پایه‌های هویتی جامعه اسلامی است، برنامه‌ریزی برای کتاب و کتابخوانی را بسیار حیاتی و ضروری دانسته است.
 
شایان ذکر است علوم اسلامی، اهل‌بیت علیهم‌السلام، علوم قرآن و حدیث، علوم انسانی، علمی، تاریخی اعم از تاریخ سیاسی کشور، اسلام، ایران و جهان، سیاسی، اجتماعی، دفاع مقدس، تربیتی، اقتصادی، آستان قدس رضوی، عقاید، خانواده، فقهی از جمله موضوعات منابع اهدایی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار