اختصاصی/ تحلیلگر عراقی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مواضع دیپلماتیک شهید امیرعبداللهیان درباره فلسطین بسیار ویژه بود

مهدی الکعبی، گفت: یکی از صفاتی که باعث تمایز شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان در عرصه بین‌المللی شد، همت والا و سفر‌های پی در پی او خصوصا حین نبرد طوفان‌الاقصی بود.
کد خبر: ۶۷۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۲ - 29May 2024

مهدی الکعبی تحلیلگر عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، پیرامون مواضع قاطع شهید حسین امیرعبداللهیان درخصوص مقاومت، فلسطینی و جنگ غزه اتخاذ با اشاره به بسیار فعال و سخت کوش بود در روابط منطقه‌ای و بین المللی خود تلاش زیادی انجام می‌داد، اظهار داشت: شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه سابق ایران از شخصیت‌های مهم در ساختار دولت نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آمد. وی شخصیتی قوی داشت و یکی از افراد اثرگذار در دستگاه دیپلماسی ایران بود؛ علاوه بر اینکه شخصیتی محترم داشت و در داخل نظام جمهوری اسلامی ایران دارای مقبولیت بود. یکی از صفاتی که باعث تمایز شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان در عرصه بین‌المللی شد، همت والا و سفر‌های پی در پی او خصوصا حین نبرد طوفان‌الاقصی بود.

مواضع دیپلماتیک شهید امیرعبداللهیان در مورد فلسطین بسیار ویژه بود

تحلیلگر عراقی گفت: یکی از خصوصیات مهم دستگاه دیپلماسی ایران [در زمان عملیات طوفان‌الاقصی] حضور دکتر امیرعبداللهیان وزیر خارجه در منطقه، چه در لبنان، سوریه، عربستان، عراق و چه در دیگر کشور‌های منطقه یا حتی جهان بود. مواضع دیپلماتیک شهید حسین امیرعبداللهیان در مورد قضیه فلسطین، مهم‌ترین و مرکزی‌ترین موضوعی که جمهوری اسلامی ایران از آن دفاع می‌کند، بسیار ویژه بود.

وی تصریح کرد: دکتر امیرعبداللهیان همچنین به همگرایی و گسترش روابط بین جمهوری اسلامی ایران و حکومت پادشاهی عربستان سعودی کمک کرد؛ علاوه بر این که به تقویت ارتباطات با دولت‌های دیگر، مانند ترکیه و آذربایجان نیز پرداخت. وی در مناطق دیگر جهان مانند اروپا و آمریکای جنوبی نیز حضوری فعال داشت. به همین دلیل این شخصیت بزرگ دیپلماسی را ایجاد کرد که یکی از خصوصیات برجسته نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار