در سوگواره هنری ققنوس مطرح شد؛

به واسطه عروج شهدای خدمت؛ جهان پی به قدرت مردم ایران برد

شاد گفت: ما به واسطه شهادت شهدای خدمت یک ابر اتفاق را شاهد بودیم و آن حضور پر شور و بی‌نظیر مردم از سوگواری تا حضور حماسی آنها در تشییع پیکر آنها است. این اتفاق و رویداد عظیمی که برای ملت به وجود آمد برای همه جهان پیامی را مخابره کرد که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت جدی دارد و آن قدرت مردم هستند‌.
کد خبر: ۶۷۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴ - 28May 2024

به واسطه عروج شهدای خدمت؛ جهان پی به قدرت مردم ایران بردبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، سوگواره هنری شهدای خدمت تحت عنوان «ققنوس» به میزبانی اهالی فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه خراسان رضوی در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

«مهدی شاد» رئیس بسیج رسانه  خراسان رضوی در ادامه این مراسم ضمن ابراز ارادت و همدردی با مردم و اهالی هنر به خاطر سوگ از دست رفتن خدمت‌گزارن شهید، گفت: امروز شاهد رویداد ققنوس هستیم که اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن خراسان رضوی گرد هم آمدند تا سوگواره‌ای را برای شهدای عزیز خدمت برگزار کنند و راوی روایت یک اتفاق بزرگ باشند. 

وی یادآور شد: ما به واسطه شهادت شهدای خدمت یک ابر اتفاق را شاهد بودیم و آن حضور پر شور و بی‌نظیر مردم از سوگواری تا حضور حماسی آنها در تشییع پیکر آنها است.

رئیس بسیج رسانه  خراسان رضوی بیان کرد: این اتفاق و رویداد عظیمی که برای ملت به وجود آمد برای همه جهان پیامی را مخابره کرد که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت جدی دارد و آن قدرت مردم هستند‌.

همراهی هنرمندان و اهالی فرهنگ با مردم ایران در سوگ رئیس‌جمهور شهید

در این مراسم، «محمدحسین حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ارتحال شهادت‌گونه رئیس‌جمهور شهید ایران؛ آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و همراهان شهیدش در سانحه بالگرد در آذربایجان شرقی و سوگواری هنرمندان خراسانی در این زمینه، طی سخنانی اظهار داشت: از زمانی که خبر ناگوار سانحه برای رئیس‌‌جمهور و همراهانش منتشر شد موجی از غم را در سراسر کشور فرا گرفت.  هنرمندان با طبع لطیفی که دارند غم بیشتری را تحمل کردند‌. تعداد زیادی از شعرا برای این سانحه ناگوار شعر سرودند، نقاش‌ها قلم‌موهای خود را به بوم بردند و غمی که بر دل داشتند را به صفحه تصویر کشیدند و  اهالی موسیقی نیز نواهایی را آماده کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: علاوه هنرمندانی که ذکرشان رفت؛ عکاسان نیز عکس‌هایی را از مراسم تشییع ثبت کردند و هریک از هنرمندان با تمام توان ارادت، خودش را به رئیس‌جمهور شهیدشان ابراز کردند. بزرگداشت امروز گزیده‌ای از اتفاقات هنری را بر روی صحنه برده است.

  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار