وزیر کشور در دیدار وزیر کشور عراق:

اعلام عزای عمومی در عراق نشان‌دهنده عمق روابط دو کشور است

وحیدی گفت: اعلام عزای عمومی در عراق در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه، نشان‌دهنده روابط عمیق بین دو ملت و دو کشور ایران و عراق است.
کد خبر: ۶۷۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷ - 28May 2024
اعلام عزای عمومی در عراق نشان‌دهنده عمق روابط دو کشور استبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور در دیدار وزیر کشور عراق و هیأت همراه وی که با محوریت اربعین حسینی (ع) به تهران سفر کرده است، اظهار داشت: در این شرایط که داغدار رئیس‌جمهور شهید و همراهانشان هستیم، باعث افتخار است که از شما برادران عراقی میزبانی می کنیم.
 
وزیر کشور با اشاره به شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان افزود: این مصیبت وارد شده سخت بود، اما وقفه‌ای در کار دولت جمهوری اسلامی ایران پیش نیامد و در این شرایط افتتاح دو مجلس (خبرگان و مجلس شورای اسلامی) را داشتیم. همچنین یک جنبش و حماسه توسط مردم ایران در بدرقه رئیس جمهور شهید و همراهانشان رقم خورد که باعث مباهات است.
 
وی گفت: از برادران‌ خود در عراق و همچنین رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور بابت اعلام کردن عزای عمومی و حضور در ایران تشکر می‌کنم و این نشان‌دهنده روابط عمیق و بالا بین دو ملت و دو کشور ایران و عراق است.
 
وحیدی تصریح کرد: در این نشست قرار است درباره موضوعات مختلف از جمله اربعین حسینی گفت وگو کنیم و امیدوارم روابط ایران و عراق ارتقاء بیشتری پیدا کند.
 
عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق نیز در این دیدار ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور ایران آیت‌الله رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیأت همراه، به رهبر انقلاب، ملت و دولت ایران گفت: خبر شهادت ایشان را دریافت کردیم. از خدای متعال برای درگذشت ایشان رحمت و برای بازماندگان، صبر مسالت داریم.
 
وی ادامه داد: آقای رئیسی انسانی مومن، صادق ‌و مدافع راستین اسلام و انقلاب، قدس و یاور مظلومان بود. همانطور که آیت‌الله سیستانی گفت، ایران همچنان رهبرانی این چنینی را تربیت خواهد کرد.
 
وزیر کشور عراق افزود: امروز در چارچوب روابط مستحکم و تاریخی دو ملت و دو کشور، تقویت همکاری‌ها و توسعه روابط به ویژه امنیت دو کشور اینجا هستیم تا بتوانیم به ثبات امنیت در منطقه کمک کنیم.
 
الشمری با بیان اینکه ایران و عراق دارای پیوندها و اهداف مشترکی هستند، گفت: گذشته از آن، از گذشته خون شهدای ایران و عراقی در هم آمیخته و در استمرار راه سیدالشهد(ع) است.
 
وی با بیان اینکه برای بررسی نحوه به‌ کارگیری ظرفیت‌ها برای استقبال از میلیون‌ها زائر امام حسین(ع) اینجا هستیم، تصریح کرد: باید از تلاش‌های پیشگیرانه کمیته مشترک هماهنگی برای زیارت اربعین قدردانی کنیم. این کمیته‌ تلاش‌های زیادی را صورت داده و فقط معطوف به مشکلات امنیتی که همه مشکلات را پوشش داده، نیست.
 
الشمری افزود: وزارت کشور عراق به جد علاقه‌مند است همکاری‌ها را با وزارت کشور ایران ادامه دهد به نحوی که بتوان یک همگرایی امنیتی را بین دو کشور ایجاد کرد. در این راستا می‌توانیم برای شراکت راهبردی خود اقدام کنیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار