در سوگواره ادبی روز وداع یاران مطرح شد؛

شهید آیت‌الله «رئیسی» مانوس با کتاب و دغدغه‌مند در حوزه کتابخانه‌ها بود

نوربخش گفت: حضور سیدالشهدای خدمت در نمایشگاه کتاب سال جاری گواهی بر این حقیقت است که ایشان از جمله مسئولین کتابخوان کشوری بودند از سوی دیگر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌‌ای و توسعه کتابخانه‌های سیار از جمله اقدامات بی‌بدیل فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی در دوران ریاست جمهوری، شهید آیت‌الله رئیسی است.
کد خبر: ۶۷۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹ - 29May 2024

شهید آیت‌الله «رئیسی» مانوس با کتاب و دغدغه‌مند در حوزه کتابخانه‌ها بودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، ویژه‌برنامه سراسری سوگواره ادبی «روز وداع یاران» گرامیداشت شهدای خدمت با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، «حسین نوربخش» سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از شعرای مشهدالرضا به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر برگزار شد.  

در ابتدا این مراسم نوربخش در سخنانی ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه، گفت: امروز افتخار داریم از صحن حرم مطهر رضوی، امام مهربانی‌ها، حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام میزبان شما در آیین پاسداشت از شهدای خدمت باشیم. 

وی با بیان اینکه شهید جمهور اهتمام ویژه‌ای به حوزه کتابخانه‌ها داشتند، افزود: ابلاغ سند ترویج خواندن در شورای انقلاب فرهنگی از جمله آخرین اقدامات فرهنگی موثر دوران کاری شهید آیت‌الله رئیسی بود. حضور سیدالشهدای خدمت در آیین هفته کتاب و نمایشگاه کتاب سال جاری گواهی بر این حقیقت است که ایشان از جمله مسئولین کتابخوان کشوری بودند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خرسان رضوی تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌‌ای و توسعه کتابخانه‌های سیار از جمله اقدامات بی‌بدیل فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی در دوران ریاست جمهوری، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود 50 محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، از برگزاری پویش «شهید خدمت» به مناسبت شهادت جانسوز رئیس جمهور اسلامی ایران، آیت‌الله ابراهیم رئیسی و گرامیداشت یاد شهدای خدمت در استان خراسان رضوی خبر داد. 

اقدامات شهید جمهور در حوزه کتاب ارزشمند است

در ادامه حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد، ضمن تسلیت شهادت مردان عرصه خدا، به ویژه سید محرومان از اهتمام ارزشمند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و آستان قدس رضوی برای برگزاری این برنامه به یاد خادمان ایران و فرهنگ کشور تشکر و ادای حق‌شناسی کرد. 

وی گفت: امروز فرصتی فراهم شد تا از جوار حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام و مزار شهید خدمت، آیت‌الله رئیسی دقایقی از این عزیز سفر کرده در جمع ادیبان حوزه کتاب و کتابخوانی سخن بگویم. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بدون شک عمر پربرکت شهید رئیسی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی گنجینه غنی مدیریتی است. 

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با اشاره به اقدامات موثر و مهم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در دوران تصدی ایشان، ابراز داشت: کارنامه شهید آیت‌الله رئیسی در تولیت آستان قدس رضوی بسیار ارزشمند و درخشان است. به ویژه آنکه قطعا اقدامات ایشان در دوره ریاست جمهوری در حوزه کتاب و کتابخوانی، یک الگو برای نسل آینده خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد اقدامات شهید جمهور چراغ راهی برای خدمت‌رسانی بهتر و موثرتر برای آیندگان خواهد بود. 

در پایان شعرای شرکت‌کننده در این مراسم به خوانش اشعار خود پرداختند.

مداحی توسط نوید اطاعتی و اجرای نقاشی زنده از تصویر شهید جمهور، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی توسط احمد منصوب، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار