وزیر بهداشت در مجمع سالیانه سازمان بهداشت جهانی:

جامعه جهانی در برابر تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی در حوزه سلامت بایستد

عین‌اللهی با تاکید بر شعار «همه برای سلامتی، سلامت برای همه»، از جامعه جهانی خواست تا در برابر تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی در حوزه سلامت، بایستد.
کد خبر: ۶۷۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹ - 29May 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «بهرام عین‌اللهی»  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در هفتاد و هفتمین مجمع سالیانه سازمان بهداشت جهانی در ژنو سوییس، طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی و هیات همراهشان، اظهار داشت: همانطور که ما در سوگ درگذشت رئیس جمهور فقید و وزیر فقید امور خارجه و دیگر مقامات کشورمان در این دوران سخت هستیم، متعهدیم که بدون وقفه به تلاش‌های مجدانه ایشان در حوزه سلامت ادامه دهیم.

جامعه جهانی در برابر تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی در حوزه سلامت بایستد

وی افزود: رئیس جمهور فقید، آیت الله رئیسی تمام تلاش خود را برای خدمت به ملت ایران و ارتقای کیفیت زندگی از طریق ارتقای سلامت همگان به کار گرفت.

عین‌اللهی در ادامه به تصویری از شهید آیت‌الله رئیسی که تنها گوشه‌ای از تلاش‌ها و خدمات مجدانه ایشان به مردم ایران را به تصویر کشیده بود، اشاره و بیان کرد: این عکس گوشه‌ای از خدمات ایشان به کودکان به حوزه سلامت را نشان می‌دهد. سلامت، آرامش و زندگی، هدیه ایشان به کودکان بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در ادامه بیان کرد: در حالیکه ما اینجا در ژنو در مجمع جهانی بهداشت ملاقات می‌کنیم، اقدامات نسل کشی علیه مردم فلسطین انجام می‌شود. بیایید همه برای شعار «همه برای سلامتی، سلامت برای همه» اقدام و تلاش کنیم.

وی گفت: امیدواریم رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد عضویت فلسطین، گام مهمی برای به رسمیت شناختن و تضمین حقوق مشروع فلسطینیان از جمله حق تعیین سرنوشت آنها باشد.

جامعه جهانی در برابر تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی در حوزه سلامت بایستد

عین‌اللهی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت حیاتی سلامت خانواده و سیستم ارجاع به عنوان یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران، گفت: بر این باوریم که تدوین برنامه‌های آموزشی پزشکی خانواده با رویکرد کل نگر تحت عنوان سلامت خانواده، تضمین کننده تمامی ابعاد سلامت در خانواده، در نهایت منجر به ارائه مراقبت‌های مؤثر، بهبود خدمات بیماران و کاهش بار زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی می‌شو؛ با حمایت دولت، خدمات سرپایی و بستری برای کودکان زیر ۷ سال در ایران رایگان شده است.

وزیر بهداشت کشورمان خاطرنشان کرد: ما متعهد هستیم که مراقبت‌های بهداشتی را به عنوان بالاترین اولویت خود حفظ کنیم و با تخصیص منابع کافی، در مواجهه با محدودیت‌های اقتصادی خارجی مداوم و فزاینده ناشی از اقدامات قهری یکجانبه غیرقانونی، به پیشرفت چشمگیر خود در بخش سلامت ادامه دهیم. انتظار برحق ما از جامعه جهانی این است که در برابر تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی در حوزه سلامت بایستد.

گفتنی است، مجمع جهانی بهداشت طبق برنامه هر ساله با حضور ۱۹۲ تن از وزرای بهداشت کشور‌های عضو در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو برگزار می‌شود. «همه برای سلامت، سلامت برای همه» شعار امسال مجمع جهانی بهداشت انتخاب شده است.

جامعه جهانی در برابر تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی در حوزه سلامت بایستد

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار