تولیت آستان قدس رضوی در ابتدای جلسه درس خارج فقه؛

هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حادثه اخیر موجب ساماندهی امور و یأس دشمنان شد

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به نقش مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در مدیریت بحران‌ها، گفت: هدایت‌ها و تصمیمات صحیح ایشان در حادثه اخیر ساماندهی امور و یأس دشمنان را به همراه داشت.
کد خبر: ۶۷۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹ - 29May 2024

هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در حادثه اخیر موجب ساماندهی امور و یأس دشمنان شدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در جلسه درس خارج فقه حوزه علمیه که در بارگاه منور امام رضا (ع) برگزار می‌شود، با اشاره به نقش مهم امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مخاطرات کشور، اظهار داشت: پیام‌ها و سخنرانی‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تسکین‌بخش، آرامش‌آفرین و آگاهی‌بخش برای مردم با ایمان ایران و موجب سامان یافتن امور و یأس دشمنان بوده است، هنگامی که شهید رجایی و باهنر در عملیات تروریستی منافقین شهید شدند، امام خمینی (ره) به حسینه جماران آمدند و فرمودند: «اگر رجایی و دیگران نیستند، خدا هست.» و این نگاه توحیدی به ملت آرامش داد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز حادثه بالگرد رئیس جمهور به ملت اطمینان دادند که کشور راه خود را ادامه خواهد داد و هیچ اختلالی ایجاد نخواهد شد؛ هرکدام از حوادث تاریخ انقلاب اسلامی برای از پای درآوردن هر نظام و کشوری کافی بود؛ اما ایمان الهی، صلابت و تصمیمات قاطع و صحیح امامین انقلاب اسلامی و هوشیاری ملت متدین ایران، باعث عبور سلامت کشور از همه این بحران‎‌ها شد، به‌طوریکه امروز نهال انقلاب به درختی مقاوم، بارور و تنومند تبدیل شده و تمام این حوادث نشان می‌دهد که خداوند به این انقلاب و ملت نظر دارد.

 حوادث مختلف نظام اسلامی را مستحکم‌تر کرد

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با یادآوری وقایع، مشکلات و مصائب دهه ۶۰، گفت: حوادث آن مقطع را فراموش نکرده‌ایم، در حالی که انقلاب یک نهال نوپا بود صدام با حمایت کشور‌های مختلف و به قصد تصرف ایران به کشور حمله کرد، در این شرایط منافقین خبیث نیز با اعلام جنگ مسلحانه در داخل کشور ناامنی ایجاد کرده و هزاران تن از مسئولان و مردم عادی کوچه و خیابان را به خاک و خون کشیدند.

حجت‌الاسلام مروی افزود: در هفتم ۱۳۶۰ منافقان پلید با انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، آیت‌الله بهشتی رئیس وقت دیوان عالی کشور و ۷۲ تن از مسئولان کشور را به شهادت رساندند؛ دو ماه بعد در هشتم شهریور همان سال محمدعلی رجایی رئیس جمهور و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر نخست وزیر و چند تن دیگر از مسئولان کشور را به شهادت رساندند، یک هفته بعد در ۱۴ شهریور ۱۳۶۰ آیت‌الله قدوسی دادستان کل کشور را به شهادت رساندند و در خیابان‌ها نیز با ترور‌های کور مردم عادی را شهید می‌کردند.

وی با بیان اینکه همواره در وقایع مختلف انقلاب دست نصرت الهی را دیده‌ایم، تصریح کرد: انقلاب حوادث و وقایع متعددی را از سرگذرانده، اما هیچکدام نه تنها تزلزل و سستی در نظام ایجاد نکرد بلکه پایه‌های این نظام مقدس را نیز محکم‌تر کرد؛ کشور شرایط بسیار سخت‌تری از اینها را دیده، اما «یدالله فوق ایدیهم».

مسئولان حماسه مردم در تشییع شهدا را با کار و خدمت جهادی پاس دارند

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدرقه تاریخی رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان گفت: شهید آیت‌الله رئیسی همچنان که در دوران حیات خود با تمام وجود در خدمت انقلاب و اتحاد ملت بود، پس از شهادت نیز در تحکیم انقلاب و ایجاد همدلی در میان مردم نقش ایفا کرد.

حجت‌الاسلام مروی ادامه داد: مردم در تشییع شهدای خدمت به بهترین شکل قدرشناسی خود را نشان دادند، اکنون نوبت مسئولان است که قدرشناسی مردم را پاس بدارند و پاسداشت آن با کار خالصانه و جهادی برای خدمت به مردم است.

وی در تحلیل حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر شهدای خدمت، عنوان کرد: آنچه در تشییع و بدرقه تاریخی رئیس جمهور شهید مشاهده شد، حضور ملت به معنای حقیقی کلمه بود، این حضور به هیچ جریان و جناح خاصی منحصر نمی‌‏شد، اقشار مختلف ملت با سلایق، ظواهر و گرایش‌های متفاوت در این تشییع حضور پیدا کردند، لذا هیچ جریانی حق ندارد این حضور را به نفع خود مصادره کند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: این تشییع باشکوه در شرایطی رقم خورد که دشمنان سالهاست جامعه را در معرض شدیدترین هجمه‌های تبلیغاتی علیه نظام مقدس اسلامی قرار داده‌اند و با انواع تحریم‌ها، کارشکنی‌ها و توطئه‌ها از هیچ اقدامی برای ضربه به انقلاب و ایجاد یأس در مردم کوتاهی نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام مروی تشییع باعظمت شهدای خدمت را نشان‌دهنده اعتقاد و علاقه مردم به نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: رئیس جمهور شهید به دادن شعارهای انقلابی، تعهد به ارزش‌های انقلابی و اعتقاد راسخ به ولی فقیه، شهرت داشت و در ابراز آن‌ها نیز هیچ رودربایسی و ملاحظه‌ای نمی‎‌‌کرد، بنابراین کسی در شخصیت انقلابی و مواضع ایشان تردید و شبهه ندارد.

وی افزود: تشییع باشکوه رئیس جمهور علاقه‏‌مند و پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب، نشان داد که مردم اگر گلایه‌هایی دارند که بعضا هم به حق هست، اما وقتی پای انقلاب و ارزش‌های انقلاب، نظام و ولایت فقیه در میان باشد، با همه سلایق پای کار هستند و به اصل انقلاب و ولی فقیه علاقه دارند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حضور قابل توجه مقام‌های ارشد کشورهای مختلف در مراسم یادبود شهدای خدمت، عنوان داشت: حضور مهمانان خارجی گسترده در مراسم یادبود رئیس جمهور و همراهان ایشان نشان‌دهنده جایگاه رفیع، بلند و مقبول جمهوری اسلامی در جهان است؛ هیئت‌های بلند مرتبه بیش از ۶۰ کشور جهان در این مراسم حضور یافتند که نشان‌دهنده قدرت، اقتدار و جایگاه رفیع جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها