تأثر ۹۴ درصدی مردم از شهادت «آیت‌الله رئیسی» در یک نظرسنجی+ فیلم

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به تشریح نظرسنجی انجام شده از ابتدای حادثه بالگرد تا خاکسپاری رئیس‌جمهور شهید و همراهانش پرداخت.
کد خبر: ۶۷۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷ - 29May 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، قاسم زائری رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ۸ خرداد در هشتصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور نتایج نظرسنجی انجام شده درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و میزان پیگیری و ناراحتی مردم در این اتفاق هولناک را رسماً اعلام کرد.

وی تأکید کرد: در ایام سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و برگزاری مراسم تشییع و در نهایت خاکسپاری آیت‌الله رئیسی و همراهان‌شان، ما روز‌های یکم تا چهارم خردادماه در پژوهشگاه یک نظرسنجی انجام دادیم که شامل دو بخش است؛ بخش اصلی مربوط به این حادثه غم‌بار است و بخش دوم به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی برمی‌گردد.

زائری خاطرنشان کرد: در بخش اول که مربوط به حادثه است؛ ویژگی‌های جمعیت‌شناختی این نظرسنجی آمده که به صورت تلفنی در ۳۱ استان انجام شده و به عنوان اولین سؤال از مردم پرسیده شده چقدر این حادثه را پیگیری می‌کردند و احساس نگرانی داشتند. نتایج نشان می‌دهد ۶۲.۵ درصد لحظه به لحظه پیگیری می‌کردند و احساس نگرانی داشتند و ۱۹/۵ درصد تا حدودی اخبار را دنبال می‌کردند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات افزود: نکته مهم این است کسانی که در سال ۱۴۰۰ به آقای رئیسی رأی ندادند و به رقبای ایشان رأی دادند، ۶۶ درصد، موضوع را پیگیری می‌کردند و احساس نگرانی داشتند. کسانی که اساساً در آن انتخابات رای ندادند، ۶۸ درصد از این حادثه احساس نگرانی داشتند و پیگیری می‌کردند.

وی ادامه داد: پرسیده شده چرا احساس نگرانی می‌کردید؟ جالب توجه این است که ۸۶ درصد نگران جان و سلامت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان بودند و عوامل دیگر مثل نگرانی از جنگ و یا تهدیدات خارجی، گرانی طلا و یا هرج و مرج در کشور در مراحل بعدی قرار دارد.

زائری به عدد ۹۳/۸ درصد که مردم از شهادت آیت‌الله رئیسی ناراحت شدند، اشاره کرد و افزود: نظر پاسخ‌گویان راجع‌به برخی از گزاره‌ها با پاسخ موافق‌اند یا مخالف؟ سوال شد، از جمله اینکه آیا از درگذشت آقای رئیسی ناراحت شدند، پاسخ ۹۳/۸ درصد نشان دهنده عمق و تأثیر این حادثه است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار