مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

شهید آیت الله رئیسی در فوق تصورات ایمان به خداوند قرار داشت

سردار «کوشکی» به تشریح چگونگی محبوبیت رئیس جمهور شهید ایران در دل مردم پرداخت و اظهار کرد: خداوند متعال قرآن کریم می‌فرماید مسلّماً کسانی که ایمان آورده و کار‌های شایسته انجام داده‌اند، خداوند رحمان محبّتی برای آنان در دل‌ها قرار می‌دهد و باید گفت که شهید آیت الله رئیسی در فوق تصورات ایمان به خداوند قرار داشت.
کد خبر: ۶۷۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹ - 29May 2024
شهید آیت الله رئیسی در فوق تصورات ایمان به خداوند قرار داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در یادواره شهیدای خدمت شرکت پارس گستر فارس ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۱۵ هزار شهید فارس و شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور شهید ایران، شهید آیت الله رئیسی، اظهار داشت: تجلیل و تکریم مردم از شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان بسیار با شکوه بود و در زمان تشییع شهدا در دوران دفاع مقدس شاهد اینچنین رخداد‌های پرشور بزرگ و کوچک در همه شهر‌ها و روستا‌ها بودیم.
 
وی با اشاره به اینکه شهدا با دل مردم سر و کار دارند، گفت: خداوند با دل‌های چه کاری می‌کند که برخی‌ها که در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند، روز قبل در موضع مخالف شهید آیت الله رئیسی هم بودند، اما وقتی خبر شهادت شهیدان را شنیدند، در مراسم تشییع شرکت کرده و آن رخداد عظیم را رقم می‌زنند.
 
سردار کوشکی با اشاره به تشییع پرشور شهدای خدمت، ادامه داد: شاید برخی از افراد در زمان انتخابات به شهید رئیسی رای ندادند و کاندیدای مورد نظر آن‌ها فرد دیگری بود، اما این جمعیت عظیم که در شهر‌های تبریز، قم، تهران و مشهد برای تشییع پیکر ایشان و به خیابان‌ها آمدند بی نظیر بود.
 
وی به تشریح چگونگی محبوبیت رئیس جمهور شهید ایران در دل مردم پرداخت و اظهار کرد: خداوند متعال قرآن کریم می‌فرماید مسلّماً کسانی که ایمان آورده و کار‌های شایسته انجام داده‌اند، خداوند رحمان محبّتی برای آنان در دل‌ها قرار می‌دهد و باید گفت که شهید آیت الله رئیسی در فوق تصورات ایمان به خداوند قرار داشت.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تاکید کرد: سرتاسر زندگی شهیدان عمل صالح بوده بنابراین شهادت پاداش خداوند به بندگان با ایمانی است که عمل صالح انجام دادند.
 
این استاد دانشگاه خدمت به مردم را به عنوان یکی از اعمال صالح معرفی کرد و ادامه داد: در طول حیات انقلاب اسلامی افراد زیادی حضور داشتند که مدعی مردم بودند، اما کسانی از این انقلاب و مردم حفاظت کردند که الگوی زندگی آن‌ها شهدایی شد بنابراین کسانی که با ایمان حقیقی و توکل به خداوند متعال عمل صالح انجام دادند و بندگی خداوند که را اوج آن نماز است، به جای آوردند به مردم خدمت کردند و شهادت پاداش آن‌ها شد.
 
این مقام مسئول با بیان کلامی از سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه شرط شهید شدن، شهید بودن است ادامه داد: خداوند وعده و وعید خود را به دست مومنان در عالم محقق می‌کند؛ شهید آیت الله رئیسی می‌توانست به عنوان یک سیاستمدار الگوی دیگری برای دنیا و مردم ارائه دهد، اما الگویی از حکمرانی اسلامی و الهی را در پیش گرفت و به همه معرفی کرد در صورتی که کسانی را مشاهده کردیم که با نردبان حمایت از مردم در طول سالیان گذشته بر منصب‌های قدرت نشستند، چگونه رفتار کردند.
 
سردار کوشکی خلوص نیت در دین و عمل برای رضایت خداوند، دومین ویژگی شهیدان دانست و گفت: این کشور تا روزی که انسان‌های شریفی که آمده فداکاری و شهادت هستند را دارد، برپای خود خواهد ایستاد و در انتها به حضرت حجت (عج) خواهد رسید.
 
این استاد دانشگاه، کار جهادی و بدون منت را ویژگی بعدی شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: آخر هفته رئیس جمهور شهید ایران به سفر‌های استانی اختصاص داشت و مابقی روز‌ها را از صبح تا انتهای شب مشغول خدمت است که همین ویژگی خستگی ناپذیری، کار جهادی و بدون منت شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان باعث شد که اینگونه از سوی مردم تجلیل و تکریم شوند.
 
وی با بیان اینکه تبعیت محض از ولایت از ویژگی دیگر شهدا است، ادامه داد: شهید رئیسی در تبعیت از ولایت شعار نداد و سپر ولایت قرار گرفت درصورتی که برخی از مسئولان ولایت را سپر اعمال خود قرار دادند بنابراین تفاوت رئیس جمهور شهید ایران دفاع از ولایت در برابر هجمه‌ها و تیر‌های زهرآلودی که توسط برخی از عناصر داخلی و جبهه کفر و استکبار به سمت ولی فقیه روا داشتند، بود.
 
سردار کوشکی تصریح کرد: شهید رئیسی مظلوم بود و در خط مبارزه با استکبار قرار داشت، اما در عین حال عده‌ای در داخل کشور کمک حال دشمن بودند.
 
بنابه گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، تواضع در برابر حق و مردم از ویژگی دیگر شهدا بوده و مردم ایران منش و رفتار شهید آیت الله رئیسی به عنوان یک رئیس جمهور نمونه را فراموش نخواهند کرد چراکه شهید رئیسی قواعد سیاست را تغییر داد بنابراین در انتخابات آینده باید دید که کاندیدا‌ها چگونه مسیر برآمده از حکمرانی اسلامی و الهی را ادامه می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه عمل به فرمان ولایت پیروزی را به همراه داشته است و هرجا که کم گذاشتیم و عمل نکردیم، به شکست رسیدیم، تاکید کرد: نیر‌های مسلح ایران، چون بدون کم و کاستی به فرمان ولی فقیه عمل کردند، امروز به عنوان قدرت قدرت بلامنازع منطقه تبدیل شدند و دژخیمان را به جای خود نشاندند برای همین باید عمل به فرمان‌های ولایت در همه عرصه‌ها جاری باشد.
 
این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه ویژگی شهدا، ایمان به خداوند، عمل صالح، اقامه نماز و اطاعت محض از خداوند است، خاطرنشان کرد: یکی از ارکان ایمان این است که برای خداوند آماده جانفشانی باشیم برای همین شهیدان همواره در خط مقدم و جانفشانی بودند و تمام فکر خود را رفاه و آسایش مردم قرار دادند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها