مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری در ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت

«مطهری» گفت: لازم است از ظرفیت های فرهنگی و هنری در ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت استفاده شود و این امر نیاز به برنامه ریزی کامل و دقیق دارد.
کد خبر: ۶۷۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷ - 30May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با «سید محمد تقی علوی» مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان اظهار داشت: خوشبختانه امروز مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان سمنان آماده بازدید اقشار مختلف مردم و خصوصا جوانان است.

وی با بیان این که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برنامه‌های تعاملی و جذاب ویژه جوانان و نوجوان و حتی کودکان را در دستور کار قرار داده ایم و بخشی از آنها اجرا شده است، افزود: برنامه‌ای با عنوان «عصرانه خانوادگی قائمیه» در ۴ بخش ویژه والدین، فرزندان پسر، فرزندان دختر، و فرزندان پیش از دبستان برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.

مطهری گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و با هدف زنده نگه‌داشتن میراث معنوی دفاع مقدس، ورزش دوران دفاع مقدس با همان سبک، ورزش جبهه، پنج شنبه‌های هر هفته ویژه عموم در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان به صورت منظم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به زبان هنر در انتقال مفاهیم ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: ما باید با زبان هنر، که امروزه اثر آن از راه‌های دیگر بیشتر است و می‌تواند روی مخاطب اثرگذار باشد این ارزش‌ها رابه نسل آینده منتقل کنیم.

وی با بیان این که با استفاده از ظرفیت اداره کل ورزش وجوانان برنامه‌ها و بازی‌های هیجانی – حماسی ویژه نوجوانان طراحی و اجرا شود،گفت: لازم است از ظرفیت های فرهنگی و هنری در ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت استفاده شود و این امر نیاز به برنامه ریزی کامل و دقیق دارد.

مطهری گفت: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در مرکز فرهنگی و موزه  دفاع مقدس شاهد رشد ۲/۵ برابر بازدید و حضور مخاطبان اعم از جوانان،نوجوانان،کودکان، خانواده‌ها و کارکنان نسبت به سال گذشته هستیم.

مطهری ادامه داد: از ویژگی مهم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان قرار گرفتن در مسیر عبور زائران مشهد مقدس است و با برنامه ریزی و اجرا برنامه‌های فرهنگی دراین مکان، زائران عبوری از سمنان می‌توانند از فضای معنوی و فرهنگی این مجموعه استفاده کنند.

وی ادامه داد:بازدید‌های عمومی و خانوادگی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، گردهمایی راویان دفاع مقدس، برنامه به دنبال ستاره‌ها ویژه دانش آموزان ابتدایی و برنامه عصرانه خانوادگی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان، برگزاری کلاس‌های آموزشی، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی، برگزاری اردو‌های نیمروزی از جمله برنامه‌های مرکز فرهنگی و موزه  دفاع مقدس استان سمنان می‌باشد.

استفاده از  فرهنگ و هنر در ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها