رئیس گروه مطالعات غرب آسیا وزارت خارجه:

«ولایت‌مداری» مهم‌ترین ویژگی شهید «رئیسی» بود

«فردوسی‌پور» با بیان اینکه شهید «رئیسی» تجلی و معیار خدمت به مردم است که برای همیشه در تاریخ ماندگار شد، گفت: شهدای خدمت را از حیث چند خصیصه بارز می‌توان شناخت که نقطه بارز و برجسته این شهدا به خصوص شهید آیت‌الله «رئیسی» ولایت‌مداری آنان است.
کد خبر: ۶۷۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵ - 30May 2024

«ولایت‌مداری» مهم‌ترین ویژگی شهید «رئیسی» بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «مجتبی فردوسی‌پور» رئیس گروه مطالعات غرب آسیا مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) در مراسم هفتمین روز خاکسپاری شهدای خدمت در مسجد امام حسین (ع) بیرجند، اظهار داشت: کسانی که با شهید «رئیسی» رفاقت، آشنایی و دوستی داشتند این را می‌دانند که وی مورد اعتماد امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

وی با بیان اینکه شهید «رئیسی» تجلی و معیار خدمت به مردم است که برای همیشه در تاریخ ماندگار شد، بیان داشت: شهدای خدمت را از حیث چند خصیصه بارز می‌توان شناخت که نقطه بارز و برجسته این شهدا به خصوص شهید آیت‌الله «رئیسی» ولایت‌مداری آنان است.

رئیس گروه مطالعات غرب آسیا مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه تبیین کرد: از خصایص بارز آیت‌الله «رئیسی» و سردار دیپلماسی این بود که رهبر معظم انقلاب نه در مراسم تحلیف یا کسب رأی اعتماد کابینه بلکه تا ایام شهادت این اعتماد را پابرجا داشتند و همچنین فرمودند؛ «رئیسی عزیز خستگی را نمی‌شناخت» و این شهدا در خدمت به ملت شریف ایران خستگی ناپذیر بودند.

توفیقاتی که شهید «امیرعبداللهیان» در دیپلماسی رقم زد 

فردوسی‌پور گفت: بر اساس آمار اولیه ۳۰۰ پیام تسلیت در سطح سران و مقامات عالی رتبه رؤسای قوا به ایران واصل شد، در مراسم تشییع و حتی بعد از تدفین هیأت‌هایی که به ایران آمدند از سطح رئیس دولت، رئیس جمهور، رؤسای قوای سه‌گانه، وزرای خارجه تا امروز که به منازل این شهدا ورود می‌کنند ۹۰ هیأت وارد ایران شدند.

وی با بیان اینکه همچنین مقامات رسمی و عالی رتبه با رهبری دیدار داشتند که مرهون توفیقات شهدای خدمت در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی است، افزود: سیاستی که براساس سیاست متوازن، هوشمند و پویا تعریف شده و در برنامه شهید «حسین امیرعبداللهیان» برای کسب رأی اعتماد به مجلس رفته بود در پوشش سیاست خارجی دولت سیزدهم در قالب سیاست همسایگی حلول پیدا کرد.

دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه اضافه کرد: آمدن هیأت‌های سطح بالا معنا دارد و مفهوم اساسی این است که ایران را به عنوان عنصر مؤثر، مثبت و کارساز در حد اختلافات بین‌المللی شناخته‌اند و این قاعده حاصل نمی‌شود مگر با یک‌ مؤلفه که رمز توفیق آن بیعت سردار میدان و دیپلماسی ایران بود که ما ضعف و عیب خود در گذشته را شناختیم.

فردوسی‌پور مطرح کرد: تلفیق و توفیق عمل مشترک این دو مؤلفه کارساز شد و دیپلماسی نرم در کنار دیپلماسی میدان توفیق دیپلماسی برآمده از مقاومت را ایجاد کرد کما اینکه سران مقاومت اسلامی شهید «امیرعبداللهیان» را وزیر مقاومت و دیپلماسی مقاومت اسلامی خواندند.

رمز موفقیت دیپلماسی مقاومت؛ مرهون آموزه‌های امام خمینی(ره)

وی رمز موفقیت دیپلماسی مقاومت را مرهون آموزه‌های امام راحل دانست و گفت: این آموزه‌ها و رهبری‌ها داهیانه را در امامین انقلاب مشاهده کردیم و ایشان فرمودند؛ «خرمشهرهای فراوانی پیش رو داریم که مردم باید خود را برای خرمشهرهای آینده مهیا کنند».

دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه تبیین کرد: هشتم تیرماه امسال(انتخابات ریاست جمهوری) یکی دیگر از خرمشهرهایی است که ملت ایران طی مسیر انقلاب خواهد داشت و باید در خرمشهر فتح‌الفتوح هشتم تیرماه هم با انتخاب آگاهانه خود تداوم راه شهید جمهور و شهدای خدمت را به اثبات برسانند.

فردوسی‌پور با بیان اینکه در این برهه زمانی آنچه مهم است این است که ملت بزرگ ایران در انتخابات ریاست جمهوری سرافزار بیرون بیاید، خاطرنشان کرد: اگرچه مردم خراسان جنوبی داغدار از دست دادن وکیل خود در مجلس خبرگان و ریاست جمهوری هستند اما ثابت قدمی خود را در خرمشهرهای مختلف نظام در گذشته به خوبی اثبات کردند و این بار هم در انتخابات پیش‌رو ثابت قدمی را به منصله ظهور خواهند رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها