دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مکتب شهید رئیسی تداوم مکتب حکمرانی امام راحل بود

حجت‌الاسلام خسروپناه با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو گفت: به کسی باید رأی دهید که مکتب حکمرانی کشور که ذیل مکتب امام است را به دنبال مکتب شهید رئیسی طی کند.
کد خبر: ۶۷۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶ - 30May 2024

مکتب شهید رئیسی تداوم مکتب حکمرانی امام راحل بودبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه عصر پنجشنبه در آئین سالگرد ارتحال امام راحل و هفتمین روز شهادت شهدای خدمت اظهار کرد: نام، یاد و مرام شهید همواره زنده است و اگر هم به ظاهر از دنیا بروند، اما هنوز زنده‌اند، اما در واقع افرادی که در مسیر شهادت نیستند و زندگی آلوده فسادآمیز استکباری دارند، مرده‌اند.

وی افزود: همه انسان‌ها روزی از دنیا می‌روند و خوشا به حال آنانی که در مکتب امام راحل زیست و تنفس می‌کنند و حیات و مرگ آنها در مکتب امام است، همه باید مکتب امام را بشناسند و به آن عمل کنند.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه مکتب امام راحل، چند اصل دارد تصریح کرد: اصل نخست مکتب توحید و خدامحوری است که در سطر همه امور این امام بزرگوار خدا بود.

وی گفت: رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس که عملیات دشواری بود خون دل زیادی خوردند تا خرمشهر آزاد شد و امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد که نشان از این دارد که در امور خدا را علت می‌دانستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: کسی که عالم را محضر خدا را بداند در محضر خدا گناه نمی‌کند و در جهان از جمله ایران؛ هرگاه مسئوولی خدمت به مردم را فراموش کرد علت آن فرعون نفس وی بود و هر مسئولی که به مردم خدمت کرد ابتدا فرعون نفس خود را کشت.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری به عنوان شاگرد مکتب امام مراحل با همین نگاه توحیدی، مکتب امام را احیا کرده و آن را دنبال می‌کند و باید اذعان داشت توحید و خداباوری ابتدا فرعون نفس را می‌کشد و افرادی همانند شهید بهشتی قاضی عادل بر کرسی عدالت می‌نشیند و امثال شهید رجایی مردمدار می‌شوند.

حجت‌الاسلام خسروپناه در ادامه عنوان کرد: منشأ مردم داری شهید رئیسی توحید بود و هر مسئوولی که مردمداری واقعی داشته باشد و برای حفظ ظاهر نباشد به طور قطع موفق خواهد بود چرا که ملاک درجه توحید به درجه مردمداری واقعی برمی گردد.

وی اصل دوم مکتب امام راحل را اسلام اجتماعی برشمرد و گفت: امام راحل به عنوان رهبر فرزانه جهانی، یاد داد که نماز و روضه خوانی باید اجتماعی باشد و قبل از قیام امام اگر کسی از رابطه دین و جامعه و سیاست می‌گفت به وی می‌خندیدند، اما اکنون علم، سینما، هنر و جامعه دینی یک امر بدیهی شده است.

مکتب امام راحل اسلام اجتماعی را احیا کرد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مکتب امام راحل، اسلام اجتماعی را احیا کرد و حضور آیت الله رئیسی در مناطق محروم و کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل مصداق همین اسلام اجتماعی است.

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اینکه اصل سوم استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان است، تاکید کرد: امام راحل همواره از مستضعفان جهان و مردم مظلوم فلسطین و جهان همیشه دفاع کرده است و زمانی که کسی در ایران جرأت نداشت از آمریکا سخن بگوید امام راحل مقابل آنها ایستاد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در پیامی به دانشجویان غربی گفتند که قرآن را بفهمید و بدانید و در مقابل استکبار ایستادگی کنید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: پس از اعلام وعده صادق، سازمان ملل جرأت نکرد یک بیانیه علیه ایران صادر کند چراکه قدرت دیپلماسی رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید، قدرتی بسیار عظیم بود و مردم نباید فراموش کنند که رئیس جمهور شهید مقتدر با وزیر خارجه خود توانستند دیپلماسی را با قدرت میدان جمع کنند و این الگوی حکمرانی است که عزت و قدرت به همراه دارد.

وی با اشاره به روحیه جهادی به عنوان اصل چهارم گفت: جهاد به معنی تلاش مستمر خستگی ناپذیر است و امام راحل و مقام معظم رهبری نیز اینگونه بوده و است و رئیس جمهور شهید و همراهانشان نیز انسان‌های جهادی بودند.

حجت‌الاسلام خسروپناه صداقت را اصل بعدی دانست و عنوان کرد: ممکن است فردی ظاهری توحیدی و روحیه جهادی و استکبارستیز از خود نشان دهد، اما صداقت نداشته باشد که این به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست چرا که صداقت نیز باید مورد توجه و در رأس امور باشد.

وی تاکید کرد: در قیامت انسان را با صدق وی می‌شناسند و این موضوع مطرح نیست چه درجه، پست و مسئولیت داشته‌اند بلکه این سوال پرسیده می‌شود تا چه میزان در بینش، منش و کنش صادق بوده‌اید.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: صداقت آیت الله رئیسی این محبوبیت را در دل مردم ایجاد کرد و ملت بزرگ ایران با حضور در مراسم عزای این شهیدان قدردانی خود را از آنها نشان دادند.

وی اضافه کرد: کارگران شرکت‌های احیا شده استان مرکزی از جمله هپکو و آذرآب در مراسم تشییع میلیونی شهدای خدمت حاضر شدند تا قدردانی خود را از زحمات این شهید بزرگوار نشان دهند.

حجت‌الاسلام خسروپناه با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو گفت: به کسی باید رأی دهید که مکتب حکمرانی کشور که ذیل مکتب امام است را به دنبال مکتب شهید رئیسی طی کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار