افزایش خودکشی و فرار از خدمت در بین افسران صهیونیست

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نوشت: افسران ارتش اسرائیل از خدمت نظامی فرار می کنند و موارد خودکشی به طرز وحشتناکی در بین آنها در حال افزایش است.
کد خبر: ۶۷۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹ - 31May 2024

افزایش خودکشی و فرار از خدمت در بین افسران صهیونیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» افزود: داده های به دست آمده از نظرسنجی انجام شده توسط بخش نیروی انسانی ستاد کل ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که کاهش نگران‌کننده ای از تمایل افسران ارتش برای ادامه خدمت نظامی وجود دارد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که توسط وب‌سایت «وای نت» رژیم صهیونیستی نیز انتشار یافته است، آمار افسرانی که می‌خواهند به خدمت نظامی ادامه دهند به ۴۲ درصد کاهش یافته است در حالی که قبل از جنگ غزه این آمار ۴۹ درصد بود.

یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی که به نام وی اشاره ای نشده است، تاکید کرد که یکی از دلایل این امر ماموریت‌های سختی است که بر ارتش تحمیل شده است و واقعیت شکست، نظامیان را از ارتش دور می کند و آنها را آزار می دهد.

وب سایت صهیونیستی «وای نت»، خستگی، آسیب رسیدن به زندگی خانوادگی و دریافت حقوق ناکافی را از دیگر عواملی دانست که موجب طرد شدن نظامیان صهیونیست از ارتش این رژیم شده است.

افزون بر این، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در اوایل ماه جاری به موضوع خودکشی در صفوف ارتش این رژیم پرداخت و اشاره کرد که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) ۱۰ افسر و نظامی رژیم صهیونیستی خودکشی کرده اند.

این روزنامه به نقل از کارشناسان نوشت که بیشتر موارد خودکشی در ارتش اسرائیل مربوط به نظامیان جوان است. این کارشناسان وجود اثرات غیرمعمول عملیات طوفان الاقصی بر سطح روانی نظامیان ارتش رژیم اسرائیل را تایید کردند.

منابع صهیونیستی نیز پیشتر اعلام کرده بودند که ۹ هزار نظامی صهیونیست از آغاز جنگ علیه نوار غزه خدمات روان درمانی دریافت کرده‌اند و یک چهارم آنها دوباره به جنگ بازنگشته‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۲۷ بهمن ماه نیز گزارش دادند، هزاران نفر از نیروهای پلیس این رژیم پس از عملیات طوفان الاقصی به استعفا و بازنشستگی پیش از موعد تمایل پیدا کرده‌اند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد، هزاران افسر پلیس رژیم اشغالگر به دلیل وخامت وضعیت روحی خود پس از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تمایل دارند استعفا دهند یا بازنشسته شوند.

بر اساس این گزارش، شماری از این نیروها نیز تلاش کردند تا خودکشی کنند.

چندی پیش نیز شبکه کان در گزارشی اعتراف کرد که بیش از ۲ هزار نظامی در جنگ زمینی علیه نوار غزه به دلیل مشکلات روحی و روانی، مجبور به مراجعه به روانپزشک شده‌اند.

بر اساس اعلام این شبکه، این افراد به دلیل دشواری‌های جنگ در نوار غزه به عنوان آسیب دیده و زخمی دسته بندی شدند و افسران سلامت روانی آنها را مورد مداوا قرار می‌دهند.

همچنین خودکشی نظامیان صهیونیست که دچار اختلالات روانی هستند، به یک پدیده شایع تبدیل شده است و بارها رسانه‌های صهیونیستی از خودسوزی، به دار آویختن و شلیک گلوله به خود توسط نیروهای نظامی خبر داده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها