رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

جشنواره فیلم کوثر دارای ظرفیت لازم برای یاری رساندن به مسائل زنان و دختران است

معدنی‌پور با تاکید براینکه جشنواره فیلم کوثر دارای ظرفیت لازم برای یاری رساندن به مسائل زنان و دختران است، گفت: پرداختن به موضوع موضوع زنان، به ویژه در شرایط امروز جامعه، موضوع مهمی است که در عین اهمیت، نیاز به دقت و حساسیت دارد.
کد خبر: ۶۷۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴ - 31May 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «نرگس معدنی‌پور» رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از دبیرخانه جشنواره و دیدار با دست اندرکاران  برگزاری این رویداد با تاکید بر اهمیت پرداخت صحیح نقش و موضوع زنان به ویژه الگوی سوم زن تمدن‌ساز اظهار داشت: سینمای ایران تصویر کامل، مناسب و دقیقی را از الگوی یاد شده تاکنون ارائه نداده که دلیل این موضوع نیز خلا پرداختن به موضوع نقش زنان در جامعه امروزی است.

عضوشورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوثر خاطرنشان کرد: نقش زنان و تاثیری که ایشان بر روی جامعه و خانواده در ۴۰ سال گذشته از منظر دینی، فرهنگی، انقلابی و اجتماعی گذاشته و نشان داده اند که پا به پای مردان توانسته اند اثر گذار باشند تقریبا به شکل کامل در تولیدات سینمایی دیده نمی‌شود.

معدنی پور تصریح کرد: اهداف و موضوعات در نظر گرفته شده برای جشنواره امسال، بسیار مهم و قابل توجه بوده و برگزاری آن در شکل فعلی میتواند توجهات بیشتری را متوجه حمایت از زنان و دختران غزه که این روز‌ها آماج حملات رژیم کودک کش صهیونیستی قرار گرفته اند ساخته و به برخی مسائل و موضوعات داخلی زنان و دختران کشورمان نیز به شکل ویژه یاری برساند.  

وی افزود: دقت‌نظر لازم در حوزه کادر سازی، کشف و تربیت نسل جوان و مستعد به ویژه در بخش زنان و دختران و تولید آثار فاخر توسط جوانان با توجه به اهداف تعیین شده جشنواره و توجه به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص برنامه‌های فرهنگی هنری اینگونه در کنار لزوم و وجود پیوست رسانه‌ای قدرتمند از نکات دیگری بود که نرگس معدنی پور پیرامون برگزاری جشنواره فیلم کوثر به آنها اشاره کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اظهار امیدواری از برگزاری بدون وقفه و سالانه جشنواره فیلم کوثر در سال‌های آتی و استفاده بیشتر از ظرفیت دختران و زنان در بخش‌های مختلف این رخداد هنری تصریح کرد: یکی از وظایف کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران هم این است که برگزاری چنین جشنواره‌هایی را پیگیری کرده و از آن حمایت لازم را بعمل آورد و از همین رو تلاش خواهیم کرد در حوزه مدیریت شهری با تمام توان خود به برگزاری مطلوب جشنواره کمک کنیم.  

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر توسط «بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش» و با همکاری شهرداری تهران، موسسه تصویر شهر، سازمان امور سینمایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تیر سال جاری با دبیری ناصر باکیده در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار