برپایی دعای کمیل ایرانیان در مکه و مدینه

مراسم دعای کمیل ایرانیان در مدینه و‌ مکه با حضور پر شور زائران حج کشورمان در فضایی معنوی برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹ - 31May 2024

برپایی دعای کمیل ایرانیان در مکه و مدینهبه گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، همزمان با حضور هزاران ایرانی در مدینه منوره در عملیات حج ۱۴۰۳ دعای کمیل متمرکز زائران حج تمتع شب گذشته پنجشنبه دهم خرداد در هتل‌های مجاور حرم نبوی برگزار شد. 
در هتل مدینة الجدیده دعای کمیل با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط مهدی عادلی قاری ممتاز کشورمان آغاز شد و حاج امیر عارف مداح اهل بیت با نوای دلنشین خود دعای کمیل را در نزدیکی حرم پیامبر (ص) طنین‌انداز کرد.
در این مراسم حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی با اشاره به آداب حج در کلام امام صادق (ع)، ویژگی‌های اصحاب پیامبران را تبیین کرد.
همچنین دعای پر فیض کمیل در هتل «منازل الحسن» با خواندن آیاتی از سوره مبارک «نور» توسط امیرحسین انواری قاری ممتاز کشورمان آغاز شد و حاج مهدی منصوری ذاکر اهل بیت با نوای دلنشینش به قرائت دعای کمیل پرداخت و موجب شد تا چشم زائران گریان و دستانشان برای فرج آقا امام زمان (عج) به سوی آسمان گشوده شود. همچنین حجج‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی و مصطفی صفاری به سخنرانی پرداختند.
در هتل ویولت شهر مکه نیز دعای پرفیض و روح‌بخش کمیل با نوای مهدی سلحشور، از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) قرائت شد.
در ابتدای این مراسم، خلیل سواری، از قاریان عضو کاروان قرآنی اعزامی به سرزمین وحی، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد.
حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی، از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری سخنران دعای کمیل مکه بود که به آثار و فضیلت خواندن دعای کمیل اشاره کرد.
در پایان این مراسم، مهدی سلحشور از ذاکران و مداحان اهل بیت (ع)، فراز‌های دعای روح‌بخش و معنوی کمیل را قرائت کرد و در رثای خاندان عصمت و طهارت به مرثیه‌سرایی پرداخت.

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها