امام جمعه سنندج:

انتخابات صحنه مهم مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و آینده کشور است

ماموستا رستمی جبا تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثر مردم در انتخابات گفت: انتخابات صحنه مهم مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و آینده کشور است.
کد خبر: ۶۷۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳ - 01June 2024

به گزارش خبرگزاری دفاع‌پرس از کردستان،امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، با تسلیت شهادت رییس جمهور و شهدای خدمت، اظهار کرد: ایران شخصیت بزرگی را از دست داد شهادت شهید جمهور ضایعه سنگین و بزرگی برای کشور و حتی خارج از مرزهای کشور بود.وی افزود: رییس جمهور شهید حتی یک روز به خود استراحت نمی‌داد و در مسیر خدمت مردم شبانه روز تلاش می‌کرد و در این راستا رنج سفر به دورترین و نزدیک ترین استان‌های کشور را برای رفع مشکلات و توسعه به جان می‌خرید و در این مسیر نیز به شهادت رسید.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه رییس جمهور شهید پشتوانه بزرگی برای مردم کردستان بود، گفت: اینکه رییس جمهور کشور سه مرتبه به استان سفر کند و در راستای رفع مشکلات مردم بگوید اگر نیاز باشد 30 بار دیگر به این استان سفر می‌کنم نشان از نگاه ویژه رییس جمهور شهید به این استان بود.
ماموستا رستمی تصریح کرد: به خاطر چنین دیدگاه ویژه‌ای بخش زیادی از مشکلات مردم این استان رفع شد و گام های توسعه ای خوبی برداشته شد که امیدواریم این نگاه و حرکت جهادی در توجه به استان‌های مرزی مانند کردستان در دولت آینده استمرار داشته باشد.
وی در ادامه به پیش رو بودن انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری مردم در این همه‌پرسی مهم اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی و نظام الهی ما در ایران یک نظام مردم سالاری است و در نظام‌های بر این پایه انتخابات حق مردم است.

امام جمعه سنندج با تاکید براینکه شرکت در انتخابات ربطی به مسئولان ندارد و حق مردم است، خاطرنشان کرد: مردم با مشارکت حداکثری و با بصیریت خود به صورت مستقیم در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها شرکت می کند و در حقیقت شرکت در انتخابات مصادق واقعی اراده ملت بر انتخاب دولتمردان و نظارت آنان بر عملکرد دولت است.
وی با بیان اینکه مردم با مشارکت آگاهانه و با بصیرت خود در انتخابات و انتخاب درست سهم خود را در اداره امور کشور به درستی ایفا می کنند، گفت: یکی از اصول اصلی در قانون اساسی این است که ملت با رای دادن نقش خود را در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها ایفا کنند از این رو شرکت در انتخابات وظیفه و رسالت اصلی تک تک افراد جامه است.
وی گفت مردم با بصیرت کردستان همانند همیشه که در صحنه‌های دفاع از انقلاب حضور باشکوه داشته و دشمن را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشته‌اند، این‌بار نیز پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و حماسه‌ای بزرگ دیگر را خلق می‌کنند.
وی تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری را وظیفه همگانی دانست، خاطر نشان کرد: همه ما وظیفه داریم از هر تریبون و امکانی برای مشارکت و دعوت مردم به حضور در صحنه انتخابات استفاده کنیم، کما اینکه قلب مردمان این دیار همواره برای انقلاب و نظام می‌تپد و قطعا مشارکت بالایی را در همپرسی پیشرو شاهد خواهیم بود.
وی با ذکر اینکه انتخابات هشتم تیرماه پس از تقدیم شهدای خدمت بسیار مهم و باید راه این شهدا استمرار یابد، افزود: راهبرد مجریان انتخابات مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت به‌عنوان راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری باشد.

ماموستا رستمی تصریح کرد: مردم فهیم و بصیر کردستان در انتخابات پیشرو نیز قطعا مشارکت حداکثری و تاثیرگذار خواهند داشت و امیدواریم با مشارکت بالای مردم دولت آینده دولتی کارآمد و با پشتوانه قوی مردمی باشد که بتواند در مسیر رفع مشکلات و توسعه همه جانبه گام بردارد.
وی گفت: رییس جمهوری که انتخاب می شود باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم بکار بگیرد و با دلسوزی در مسیر عمران و آبادانی و رفع مشکلات گام بردارد.
امام جمعه سنندج در ادامه از امنیت هم به عنوان بزرگترین سرمایه هر جامعه نام برد و عنوان کرد: امنیت نقش مهمی در توسعه، عمران، آبادانی و پیشرفت هر جامعه دارد از تمام کسانی که در مسیر تامین امنیت در کشور تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این امنیت پایدار همواره برای این ملت و کشور باقی بماند.
وی از وحدت هم به عنوان رمز پیروزی جهان اسلام در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان نام برد و گفت: امروز دنیای اسلام بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و برادری است و همه باید در این راستا تمام توان و تلاش خود را بکار گیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار