مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت:

آیت الله «رئیسی» فردی اخلاق‌مدار و آراسته به فضایل انسانی بود

حجت الاسلام «حاج ابوالقاسم» گفت: آیت الله رئیسی فردی اخلاق مدار، آراسته به فضایل انسانی و دارای ویژگی‌های اهل تقوا بود.
کد خبر: ۶۷۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷ - 01June 2024

آیت الله «رئیسی» فردی اخلاق‌مدار و آراسته به فضایل انسانی بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد حاج‌ابوالقاسم» مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه در مراسم هفتم شهدای خدمت که شامگاه جمعه با عنوان «به عشق حضرت رضا، برای خادم الرضا (ع)» در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله رئیسی دارای ویژگی‌هایی برگرفته از اوصاف متقین بود.

وی با انتقاد شدید از مطالب مطرح شده در برخی رسانه‌ها عنوان کرد: متاسفانه دیده می‌شود عده‌ای خدمات ارزشمند دولت سیزدهم و تلاش‌های خالصانه رئیس جمهور شهید را ناچیز می‌شمارند در حالی که دولت بعدی بایستی محکم و استوار همین مسیر خدمتگزاری صادقانه و شبانه روزی به مردم را ادامه دهد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره نحل گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید نصرت الهی شامل حال کسانی است که ویژگی‌های انسان‌های باتقوا را داشته و اهل احسان و نیکوکاری و خدمت باشند و رئیس جمهور شهید ما، بحق اینگونه بود.

وی همچنین با اشاره به اوصاف پرهیزکاران در خطبه متقین نهج البلاغه خاطرنشان کرد: آراستگی به فضایل انسانی و اخلاق مدار بودن از ویژگی‌های برجسته شهید جمهور بود و حتی با کسانی که مخالف وی بودند، با نرمی و مدارا برخورد می‌کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه با بیان اینکه خدا در نزد متقیان بلندمرتبه و هر چیزی غیر از ذات الهی نزد آنان خرد و حقیر است، تاکید کرد: علت اینکه کسانی از استکبار جهانی و از برخورد با جنایت رژیم صهیونیستی واهمه دارند، این است که عظمت خدا را درک نکرده اند و دیدیم که رئیس جمهور ما چگونه در سازمان ملل با در دست گرفتن عکس سردار شهید سلیمانی در برابر زورگویان با صلابت و اقتدار ایستاد.

وی افزود: عملیات وعده صادق هم که صدای سیلی نظام به استکبار در شرق و غرب عالم پیچید، نمونه‌ای از اقتدار و ایستادگی نظام و دولت در برابر رژیم صهیونیستی بود.

حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه تهجد و انس با قرآن از دیگر ویژگی‌های متقین است، گفت: آیت الله رئیسی در سفر‌های استانی هر زمانی که فرصت می‌یافتند، به تلاوت قرآن و یا تهجد و شب زنده داری در جوار حرم‌های مطهر می‌پرداختند.

وی ابراز کرد: متقین شب‌ها را به عبادت و روز‌ها را با حلم و علم و نیکوکاری و گره گشایی از مشکلات جامعه و خدمت به مردم می‌گذرانند؛ اهل تواضع در برابر محرومان جامعه و بسیار عفیف و خودنگهدار هستند، به عمل کم راضی نیستند و کار‌های خود را زیاد نمی‌شمارند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه تاکید کرد: سفر‌های استانی دولت که یک رکوردشکنی پس از انقلاب محسوب می‌شود، کشور را ۱۰ الی ۱۵ سال جلو برد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، روحیه امید را به جامعه برگرداند و تقویت کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی حقیقتا با همه وجودش ولایتمدار و ولایت باور و عاشق خدمت بود، گفت: امروز طرح آبرسانی غدیر، افزوده شدن ۱۶ هزار تخت بیمارستانی، اجرای طرح رتبه بندی معلمان، پرتاب ۱۱ ماهواره تحقیقاتی به فضا، درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال، پیوستن ایران به پیمان شانک‌های و کنشگری فعالتر در عرصه بین المللی و نیز راه اندازی کریدور شمال به جنوب، بخشی از پیشرفت‌های شگرفی است که در پرتو تلاش‌های مستمر دولت سیزدهم محقق شده است.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار