سرپرست وزارت امور خارجه:

رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل کمتر از ۱۰ رأی دارد

باقری گفت: اکنون رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد کمتر از ۱۰ رأی به سود خود دارد و با همه تلاش‌های قدرت‌های حامی او که انجام داده‌اند، باز نتوانسته یک ساز و کار بین‌المللی بزرگ که حامی رژیم صهیونیستی باشد را ترتیب دهند.
کد خبر: ۶۷۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳ - 01June 2024

رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل کمتر از ۱۰ رأی داردبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه امروز در اجلاس بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم»، اظهار داشت: هنگامی که عملیات طوفان‌الاقصی در هشت ماه پیش رخ داد، هیچ کشوری در کره زمین رابطه‌اش را با اسرائیل قطع نکرده بود، اما کشور‌های متعددی الان این رابطه را قطع کرده‌اند.

وی افزود: اکنون رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد کمتر از ۱۰ رأی به سود خود دارد و امروز با همه تلاش‌های قدرت‌های حامی او که انجام داده‌اند، باز نتوانسته یک ساز و کار بین‌المللی بزرگ که حامی رژیم صهیونیستی باشد را ترتیب دهند.

باقری ادامه داد: مجامع بین‌المللی، شخصیت‌های بین‌المللی در عرصه‌های مختلف و در کشور‌های مختلف از رژیم صهیونیستی حمایت نمی‌کنند و در سطح کشور‌های غربی شاهد تظاهرات‌های چند صد هزار نفری و میلیونی علیه رژیم صهیونیستی بودیم.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقاومت مردم فلسطین در برابر تجاوزگری صهیونیست‌ها نقش جدی دارد. تلاش جدی ما مانند جریان مقاومت برای این است که ثبات و آرامش به منطقه برگردد و ثبات و آرامش  با نفی اشغالگری، تجاوزگری و جنایت پیشگی صهیونیست‌هاست.

وی درباره اینکه مشخص است به کدام کشورها سفر می‌کند؟ خاطرنشان کرد: احتمالا در این هفته در گام اول به لبنان و سوریه سفر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم با بحث‌هایی که با مقامات این کشورها و جریان مقاومت در این دو کشور داشته باشیم هم‌افزایی جدی برای مواجهه جدی و موثر برای مبارزه با جنایت صهیونیست‌ها را دنبال کنیم.

سرپرست وزارت خارجه ایران درباره برگزاری نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی نیز گفت: از دیروز تماس‌هایی را با برخی وزرای خارجه کشورهای اسلامی شروع کردیم، با این هدف که صهیونیست‌ها بدون هیچ هزینه‌ای به جنایت‌هایشان ادامه ندهند. یکی از پیشنهادات ما این بود نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو  سازمان همکاری اسلامی برگزار شود. در حال رایزنی هستیم تا ببینیم در یک زمان نزدیک این نشست را در یکی از پایتخت‌ها یا در جده که مرکز سازمان همکاری اسلامی است، برگزار کنیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار