روایت یک عکس؛

شهادت مردی از مدافعان حرم در سالروز مجروحیت و جانبازی

شهید مدافع حرم "سعید سیاح طاهری" در 23 دی 65 چشم و انگشتش را از دست داد و در 29 سال بعد، 23 دی 94 در سالروز آن واقعه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۶۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴ - 23January 2016

شهادت مردی از مدافعان حرم در سالروز مجروحیت و جانبازی

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، محبت و دوستی سعید سیاح طاهری، فرمانده گردان موشکی ضد زره امام حسین(ع) در تیپ 201 ائمه(ع) با معاونش شهید "احمد آذر مهر" مثال زدنی است. در عملیات کربلای 5 "احمد آذرمهر" شهید و سعید سیاح طاهری به درجه رفیع شهادت نائل آمد. "سیاح طاهری" با گذشت حدود 30 سال از شهادت دوستش، او را هرگز فراموش نکرد و همواره به یاد او بود و از فراقش اندوه داشت. سرانجام 29 سال بعد دقیقا در همان روزی که دوستش را از دست داد، او نیز در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به یار شهیدش پیوست.

تصویر زیر خرداد ماه 60 در پادگان شهید غیوراصلی در اهواز به ثبت رسیده است. حمید حکیم الهی نویسنده کتاب "اَم کاکا" در خصوص این عکس میگوید: 180 پاسدار از استان خوزستان برای گذراندن دوره پاسداری رسمی به پادگان غیوراصلی اهواز اعزام شدیم. در این میان حدود 10 نفر از آنها آبادانی بودند. اکثر دوستان داخل تصویر از جمله آنها هلیسایی، لویی، فرخ نیا، فرحان، اسدی، یدالله صبور، فرج الله بهبهانی، احمد رفیعی، احمد نونچی، داریوش برون، احمدرضا آذرمهر و چند تن دیگر به شهادت رسیدند.

در تصویر فوق شهید احمد آذر مهر در کنار سردار شهید سعید سیاح طاهری قرار دارد که احمد 23 دی 65 طی عملیات کربلای 5 به شهادت رسید و سعید سیاح طاهری نیز در آن عملیات از ناحیه چشم و انگشتش را از دست داد. 29 سال بعد، 23 دی 94 در سالروز آن واقعه خودش را به احمد رساند و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ردیف اول از سمت راست: نفر دوم: شهید احمدرضا آذر مهر - نفر سوم: شهید سعید سیاح طاهری

شهید "سعید سیاح طاهری" در خصوص شهید آذرمهر روایت کرد: «احمدرضا آذرمهر» جانشینم در گردانی که در عملیّات کربلای پنج شرکت داشتیم، بود. در عملیات من زخمی شدم و او به شهادت رسید. بعدها متوجه شدم که برای مراسم تشییع پیکر پاکش، تنها برخی از دوستان به عقب آمدند. از یکی- دو ماه قبل از عملیات والفجر 8، نیروهای امنیتی از تردد افراد غیرنظامی در شهر آبادان جلوگیری میکردند به همین جهت مادر شهید را درون لندکروز و زیر پتو قایم کرده و یواشکی وارد شهر کردند تا در مراسم شرکت داشته باشند.

گفتنی است؛ جانباز سعید سیاح طاهری از فرماندهان یادگار 8 سال دفاع مقدس بود که 23 دیماه امسال در عملیات مستشاری و در دفاع از حریم حضرت زینب (س) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما
پربیننده ها