پژوهشگر بحرینی:

مکتب امام خمینی (ره) روحیه عزت و کرامت را به مسلمانان جهان آموخت/ پیروزی انقلاب اسلامی، آثار مهمی در زمینه «بیداری اسلامی» به‌جا گذاشت

«راشد الراشد» گفت: امام خمینی (ره) الهام‌بخش و پیشرو نهضت تاریخی معاصر ملت‌های مظلوم و مستضعف بود و یک مکتب جدید را از خود برجای گذاشت که روحیه عزت و کرامت را به مسلمانان و مستضعفان جهان می‌آموزد.
کد خبر: ۶۷۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱ - 02June 2024

پژوهشگر بحرینی: امام خمینی (ره) «اعتماد به نفس» را به امت اسلامی بازگرداندبه گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «راشد الراشد» اندیشمند و پژوهشگر بحرینی در گفت‌وگویی در مورد نقش امام خمینی (ره) اظهار داشت: نقش امام خمینی (ره) از یک آغازگر تجربه پیروزی فرهنگ توکل و اعتماد به خدا برای مقابله با ظالمان و فاسدان فراتر رفته است و ایشان به یک شخصیت الهام بخش برای همه آزادگان، شرافتمندان و محرومان تبدیل شده است.

وی افزود: ایشان با تلاش خستگی‌ناپذیر و پیوسته، امت اسلامی را به‌سوی آمادگی برای تحمل هزینه‌های تغییر، تسلیم نشدن به وضعیت موجود و مغلوب نشدن مقابل فرهنگ توجیه‌گر که عقل‌های امت را به تسلیم و ضعف وادار می‌کند، رهبری کرد.

الراشد در مورد آثار پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی آثار مهمی در همه زمینه‌ها به‌ویژه در زمینه بیداری اسلامی و بازگرداندن اعتماد به نفس، دین، ارزش‌ها و اسلام به‌عنوان سبک و فرهنگ زندگی برجای گذاشت.

وی افزود: این انقلاب تاثیر سرنوشت‌سازی در رسوا کردن و افشای ادعا‌های دروغین جامعه جهانی مانند ادعای حمایت از دموکراسی، آزادی و استقلال ملت‌ها داشت و نقاب از چهره واقعی دروغگویان برداشت و نشان داد همه این عناوین، ادعا‌هایی پوچ و بی‌اساس هستند.

این اندیشمند بحرینی تصریح کرد: امام خمینی (ره) الهام‌بخش و پیشرو نهضت تاریخی معاصر ملت‌های مظلوم و مستضعف بود و یک مکتب جدید را از خود برجای گذاشت که روحیه عزت و کرامت را به مسلمانان و مستضعفان جهان می‌آموزد. امت اسلامی به برکت وجود امام خمینی (ره) اکنون در حال تجربه یک نهضت فراگیر برای مقابله با ظلم، فساد و رهایی از سال‌ها ذلت و بردگی است.

وی با اشاره به اینکه مسأله فلسطین، نخستین جرقه آغاز حرکت انقلابی امام خمینی (ره) بود، اظهار داشت: مسأله فلسطین نخستین جرقه و شراره آغاز حرکت انقلابی امام خمینی (ره) در مقابله با نظام پادشاهی در ایران بود و تعیین روز جهانی قدس پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تأییدی بر جایگاه فلسطین در اندیشه امام خمینی (ره) و اولویت این مساله نزد ایشان بود.

الراشد گفت: اکنون نیز پشتیبانی جمهوری اسلامی از فلسطین و مقاومت آن در راس اولویت‌های نظامی اسلامی است که جای هیچ شکی درباره حمایت این کشور از فلسطین باقی نمی‌گذارد؛ بلکه باید تأکید کنیم که جمهوری اسلامی هزینه‌های زیادی را به‌خاطر حمایت بی‌حد و مرز خود از فلسطین می‌پردازد.

وی با اشاره به حمایت بی‌مرز جمهوری اسلامی ایران از فلسطین افزود: جمهوری اسلامی در سایه رهبری امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) نیز در همین مسیر حرکت کرد و از مواضع امام خمینی (ره) ذره‌ای عقب ننشست و طرح پشتیبانی از مسأله فلسطین وارد مراحل راهبردی و پیشرفته‌ای است و این موضوع برای کسی قابل کتمان نیست.

این اندیشمند و پژوهشگر بحرینی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران واقعیت جدیدی را در مقاومت میدانی رقم زد و به شعار‌های خالی اکتفا نکرد؛ بلکه مسأله فلسطین را به یک طرح تمام‌عیار تبدیل کرد که همه ملت‌های جهان آن را مشاهده می‌کنند.

الراشد با اشاره به اینکه یک نظام سیاسی بی‌سابقه را بنیان گذاشت، گفت: امام خمینی (ره) با تمام حکّام جهان در دوران خود بلکه در عصر‌های پیش از خود متفاوت بود؛ نه حکومت را به ارث برده بود و نه با قدرت تانک‌ها به حکومت رسیده بود؛ بلکه بزرگترین انقلاب عصر جدید را بر اساس علم، معرفت و همراهی ملت آغاز و یک نظام سیاسی بی‌سابقه را بنیان گذاشت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار