مدرس حوزه و دانشگاه:

مکتب امام خمینی (ره) تمدن‌ساز است/ شهید «رئیسی» پیرو امامین انقلاب بود

حجت‌الاسلام «ماندگاری» گفت: مکتب امام خمینی (ره) تمدن‌ساز است و شهدای شاخص ما از جمله شهید آیت‌الله «رئیسی» و شهید سردار «حاج قاسم سلیمانی» پیروان واقعی و عملی این مکتب بودند.
کد خبر: ۶۷۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸ - 03June 2024

مکتب امام خمینی (ره) تمدن‌ساز است/ شهید «رئیسی» پیرو امامین انقلاب بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام «محمدمهدی ماندگاری» مدرس حوزه و دانشگاه شامگاه (یکشنبه) در مراسم محوری گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، قیام ۱۵ خرداد و شهدای خدمت در حسینیه جماران بیرجند، اظهار داشت: اگر شهدای انقلاب، قیام ۱۵ خرداد، مدافعام حرم، سلامت و امنیت، شهدای غزه و شهدای خدمت گل کاشتند چون همه با مرگ می‌میرند ولی شهدا با مرگ تازه زنده می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهدا مقلدان حضرت امام (ره) بودند و چه زیبا گفتند سرنوشت مقلدان خمینی(ره) جز شهادت نیست، بیان داشت: آیت‌الله «رئیسی»، «حاج قاسم سلیمانی» و سایر شهدا از روزی که شهید شدند زنده‌تر شده‌اند و حاجت روا می‌کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه مکتب امام خمینی (ره) تمدن‌ساز است و شهدای شاخص ما از جمله شهید آیت‌الله «رئیسی» و شهید سردار «حاج قاسم سلیمانی» پیروان واقعی و عملی این مکتب بودند، تبیین کرد: قرآن می‌فرماید زندگی‌ها براساس اعتماد است و چهار نوع اعتماد داریم که فقط یک نوع اعتماد خوب است و مکتب امام (ره) همان اعتماد خوب است که باید الگوی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری عدم اعتماد به دشمن را یکی از ویژگی مکتب امام (ره) ذکر کرد و گفت: بر اساس فتوای امام (ره) گوش کردن به تبلیغات دشمن حرام است، امروز متأسفانه خیلی از سیاه‌نمایی‌های که در جامعه می‌شود به خاطر گوش دادن به همین تبلیغات دشمن است.

وی به تبلیغات سوء دشمن علیه آیت‌الله «رئیسی» اشاره و با بیان اینکه بعد از شهادت ایشان همه دارند می‌فهمند ایشان چه کارهای بزرگی انجام داده است، مطرح کرد: شهید «رئیسی» پیرو امامین انقلاب بود اما در همین مملکت داشتیم مسئولینی که می‌خواستند به آمریکا و اروپا اعتماد کنند و حتی گفتند تا ما برجام را امضا نکنیم مشکل آب مردم هم حل نمی‌شود و همه امور کشور را به اعتماد به آمریکا گره زدند.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های مکتب امام راحل این بود که به حرف مردم هم اعتماد نداشت و براساس حرف مردم زندگی خود را تنظیم نمی‌کرد لذا براساس آیات قرآن کریم حرف مردم مشکوک و بی‌پایه و اساس هست، همچنین نتیجه حرف مردم سرگردانی است و در نهایت مردم در روز قیامت پاسخگو نیستند، این دلایل باعث شده که امام به حرف مردم اعتمادی نداشته باشد.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: سومین ویژگی مکتب امام این بود که بی‌اعتماد به خودش یعنی نفس اماره‌اش بود، اعتماد به نفس بدون اتکای به خداوند انسان را مغرور می‌کند، کارهای بد انسان را زیبا جلوه می‌دهد و باعث می‌شود که انسان کارهای خودش را توجیح کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار