مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

اهتزاز پرچم فلسطین در کشور‌های استکباری نشانه بیداری جهانی است

سرهنگ رشیدی گفت: بالا رفتن پرچم فلسطین در کشور‌های استکباری نشان دهنده شکل گیری بیداری جهانی بر علیه ظلم و استکبار است.
کد خبر: ۶۷۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴ - 04June 2024

بالا رفتن پرچم فلسطین در کشور‌های استکباری نشان دهنده بیداری جهانی استسرهنگ پاسدار«محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در لرستان، ضمن تسلیت فرا رسیدن چهاردهم خرداد ماه، سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره)، برای مقابله با ظلم و استبداد، دستورات اسلام ناب محمدی (ص) را در نظر داشت و تاکیدشان بر ایجاد یک حکومت مردمی براساس آموزه‌های دینی بود.

وی افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی با درایت توانست شاگردانی مانند آیت الله بهشتی، آیت الله مطهری، آیت الله باهنر و... را تربیت کند که در دوران تبعید ایشان، زمینه‌های لازم را برای ایجاد یک حکومت دینی در داخل کشور فراهم کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ با توجه به فعالیت‌های انقلابی و مبارزاتی با رژیم شاه حوادث و رخداد‌های مهمی در کشور به وقوع پیوست و اوج مبارزات انقلابی در سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ بود.

سرهنگ رشیدی تصریح کرد: با وجود اینکه از همان دوران پیروزی انقلاب اسلامی اکثریت مردم طرفداراین انقلاب بودند، افراد و گروه‌هایی نیز به دنبال سهم خواهی بودند و رفته رفته مسیر خودشان را از انقلابیون واقعی جدا کردند، اما امام خمینی (ره) با قاطعیت و شجاعت و با سخنرانی‌های کوبنده ملت را نسبت به مسائل کشور آگاه می‌کردند.

وی با بیان اینکه صدرور انقلاب اسلامی به جهان از مهمترین نتایج و دستاورد‌های تفکر ناب اسلامی امام خمینی (ره) است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام که با پیروزی انقلاب اسلامی منافع خود را در خطر می‌دیدند، با توطئه‌های مختلف سعی در بر اندازی این نظام مقدس و نو پا را داشتند و با حمایت از رژیم بعث عراق هشت سال جنگ را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: ترور شخصیت‌های مهم و اثر گذار، تحریم‌های اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و جنگ شناختی از جمله دسیسه‌های دیگر دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران بود که به یاری خداوند متعال هیچکدام از اینها نتوانست مانع پیشرفت روز افزون نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

 سرهنگ رشیدی به گسترش جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: امروز در بسیاری از کشور‌ها شاهد حمایت‌های مردمی به خصوص دانشجویان از فلسطینی‌های مظلوم هستیم که این نیز از نتایج تفکرات آزادیخواهی و استکبار ستیزی امام خمینی (ره) است..

وی گفت: بالا رفتن پرچم فلسطین در کشور‌های استکباری نشان دهنده شکل گیری بیداری جهانی بر علیه ظلم و استکبار است.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر مطهر آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» و سایر شهدای خدمت، بیان کرد: ارسال پیام‌های تسلیت از طرف بسیاری از کشور‌های دنیا، حضور مقامات ده‌ها کشور در مراسم تشییع شهدای خدمت.

برپایی مجالس عزاداری در بسیاری از نقاط جهان در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، نشان دهنده تکثیر اندیشه‌های انقلابی در جهان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار